Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Umeo

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:42

Klopt, voor mij is alles duur! :D

Ik kijk gewoon naar de hengst. Of die KWPN, Hannover of BWP goedgekeurd is maakt me niets uit.
Ik heb er al opvallend snittige veulens van gezien die goed kunnen sluiten. Dat sprak me wel aan :j

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 14:25

janderegelaa schreef:
Mer1980 schreef:
Mark krijgt er nog zo een uit dezelfde moederlijn, dus wellicht heeft ie de jackpot en moet ie kiezen :D

Of ik hou ze allebei en verkoop de moeders....

Over verkopen van moeders gesproken: Wij zijn opzoek naar een fokmerrie. Dus als jij Mark, of iemand anders een merrie heeft of kent die (aan het eind van) dit seizoen wordt verkocht dan verneem ik het heel graag. Bij voorkeur tot een jaar of 10 oud, in ieder geval klinisch goed op het moment en uit een bewezen moederlijn. Reacties graag via PB, dan blijft dit topic on-topic :)

Andere vraag:
Merken jullie verschil in gedrag/iets anders bij jullie dragende merries tussen een hengstveulen of een merrieveulen? Wij hebben van een van onze merries nu 2 merrieveulens gehad en vooral mijn moeder vindt haar nu anders drachtig. Reken ik mezelf rijk of zou de theorie kunnen kloppen?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 14:39

Nog nooit gemerkt.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:08

Kan iemand mij hier helpen aan een dierenarts omgeving om mn merrie te laten scannen?
Mn eigen dierenarts is er niet zo happig op of brengen jullie ze weg naar de hengstenboer?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:17

In Amersfoort doet Wellensiek dat toch gewoon? Je kunt ook met je merrie naar Groenendaal, daar hebben ze opvoelbox etc.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:30

Pantykous schreef:
In Amersfoort doet Wellensiek dat toch gewoon? Je kunt ook met je merrie naar Groenendaal, daar hebben ze opvoelbox etc.

De Vijfsprong komt op stal scannen. Volgens mij doet Wellensiek alleen bij Groenendaal maar ook niet alle dagen van de week.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:42

janderegelaa schreef:
Pantykous schreef:

De Vijfsprong komt op stal scannen. Volgens mij doet Wellensiek alleen bij Groenendaal maar ook niet alle dagen van de week.

Je kunt daar gewoon afspraak maken :j Alleen op de dagen dat ze er wel zijn heb je dan geen voorrijkosten, dat scheelt wel.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:44

janderegelaa schreef:
Pantykous schreef:

Dat was een paar jaar geleden wel ja.
Ik heb toevallig iemand in Hilversum gevonden, mocht het moeilijk worden dan kan ik dr altijd nog wegbrengen maar thuis is wel het makkelijkst natuurlijk. Kan ze gewoon naar buiten en gereden worden.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:56

Wij gingen gewoon een paar keer op en neer naar de DA-met-opvoelbox. Klein beetje gedoe met trailer aankoppelen en op en neer rijden maar geen voorrijkosten en wat je zegt, paard kan gewoon thuis de wei op en getraind worden.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:04

Ben ik blij met de manier waarop wij al jaren kunnen werken.
DA komt hier gewoon altijd aan huis, ken zeer weinig fokkers in België waar dat niet zo is...

Ik moet er niet aan denken om elke keer met de merrie richting de DA te moeten bollen, zéker niet met veulen aan de voet.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:09

Opzich zou dat hier ook kunnen, aankoppelen en heen en weer maar ik kan niet alleen met haar op pad dus dat maakt het weer lastiger.
Maar voor nu lijkt alles ondervangen.

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:59

s0173957 schreef:
DA komt hier gewoon altijd aan huis, ken zeer weinig fokkers in België waar dat niet zo is...

Ik moet er niet aan denken om elke keer met de merrie richting de DA te moeten bollen, zéker niet met veulen aan de voet.

Kan hier ook!! Maar zuinige Hollanders heh :j :j

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:03

Hier ook aan huis. Zou niet anders willen. Enne... zet maar eens een tarief op je eigen uren ;-). Die besteed ik liever anders.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:09

Ik heb als zelfstandige een uurtarief en nee, dat geef ik niet aan de DA :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:32

Ik krijg hier niet zomaar een dierenarts aan huis. Daar (bij elke particulier met één merrie aan huis scannen) is helemaal geen capaciteit voor.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:48

JeanneV schreef:
s0173957 schreef:

Kan hier ook!! Maar zuinige Hollanders heh :j :j

Nou, ik weet niet wie jij dan kent maar iedereen die ik ken laat gewoon de DA op stal komen.

Overigens zijn er hele stukken in NL waar de DA gewoon niet thuis wil komen scannen. Hij doet er veel meer als fokkers naar hem komen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:37

Wij hebben ook de veearts op stal, 's ochtends. Ze gaan ook gewoon naar stallen waar 1 merrie gescand moet worden.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 22:25

Ja, hier komen ze ook aan huis, maar dat kost je wel elke keer reiskosten.
Dus ik ga meestal even naar de hengstenhouder met mijn merrie, voor 10 euro per keer. Dat scheelt nog al en zit vlakbij. Met één of twee merries goed te doen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 07:35

Ik lees hier nog altijd mee en helemaal vergeten ons veulen hier te melden geboren op 19 april 23.45 vos hengst veulen.
Livius x galaxie x farrington
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's van gistermiddag. Het is een heel helder mannetje die weet dat hij mooi is:D Hij moet nog wel wat uit de kreukels en bedenken waar hij met al die benen heen moet, maar de eerste stapjes in de wereld zagen er goed uit <3

We zijn reuze benieuwd hoe hij nu verder gaat ontwikkelen.

Kwa scannen word het hier een dingetje de klinieken in de buurt komen niet meer aan huis voor 1 dus moeten we wel daar heen. Daarnaast heb ik nog geen idee over de hengstenkeuring voor dit jaar
Eerst maar even van dit ventje genieten

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:19

Seven, Wat een leuk koppie! Gefeliciteerd!

Hier komt de DA ook aan huis scannen. Zij hebben niet zo heel veel fokkers om te begeleiden, dus dan kan het nog. Soms komen ze ook 's avonds nog als het is voor controle of om te kijken of de merrie al hengstig wordt.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:10

Scannen doet hier de veearts, we wonen praktisch naast een grote praktijk. En inseminatie doet Equus bij ons dan aan huis (België).

Stoer veulen van Livius!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:11

Gisterenavond is onze merrie bevallen van een hengstveulen ! Alles is goed met moeder en zoon.
Blij !

Afbeelding

Afbeelding

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:12

Merriebegeleiding meestal thuis. Soms breng ik een merrie naar de kliniek, voor inseminatie met d.v. Zonder behandel/opvoelbox zullen dierenartsen zich wel 3x afvragen of thuis scannen wel verstandig is.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:23

2 stoere vosjes ! van harte gefeliciteerd!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:31

Van harte met de knappe veulens!