Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lante schreef:Vorig jaar was ik inderdaad op een keuring/kampioenschap Gelderse paarden en Tuigpaarden en de Atleet veulens vielen mij inderdaad echt heel positief op. Mooie, moderne paarden en fijn bewegen. Ik zei nog tegen de mensen met wie ik er was; ‘als ik nu eens een mooie Gelderse merrie had, dan had ik dat een leuk uitstapje gevonden, want die nakomelingen vallen me echt op’.
carola schreef:O, die Kardieno uit de Zonik heeft wel een mooi hoofd! Die uit de tuiger vind ik wel echt een tuiger-kop hebben, sorry, niet zo mijn smaak. Ik heb hier ook een Kardieno staan in de opfok, een 2 jarige hengst is het nu. Vrij grof paard qua bouw: grote gewrichten, grof hoofd, enz... Maar qua karakter wel een heel makkelijk en meewerkend dier. Bij de smid enzo altijd braaf en makkelijk.
Tuigpaard-kruisingen worden ook veel in de mensport gebruikt. Zelf vind ik het karakter niet zo. Ik ken alleen maar tuigpaarden die dom doorrennen, kop in de lucht en gáááán. Ik heb er nooit echt een klik mee.
carola schreef:Niks minachtend bedoelt hoor. Maar mijn ervaringen zijn gewoon niet zo heel best. Misschien is dat gewoon stom toeval dat ik steeds de 'verkeerde' heb getroffen. Of wellicht klikt mijn karakter niet met het karakter van een gemiddelde tuiger? Ik weet het niet, maar op zich maakt het toch niks uit dat iedereen andere voorkeuren enzo heeft?
Anders zou het ook maar een saaie boel worden als iedereen hetzelfde wilt kopen / fokken.
Zelf hou ik best van bloedpaarden. Maar daar kan ook niet iedereen mee overweg en dat vind ook niet iedereen leuk. Prima toch?
gewoonmarie schreef:Om even terug te komen op de populariteit van de jonge hengsten, hoe interessant is het om nu juist totilas te nemen? Het is wel een risico, 3500 3x proberen en geen gust regeling. Het is natuurlijk maar beperkt beschikbaar.
Mooi veulen EDE! Gefeliciteerd
ullaatje schreef:Ik moet deze week toch echt een hengst gaan bedenken voor de Oscar, ben er gewoon nog steeds niet uit.
Heb deze keuze stress echt nog nooit gehad, whaha.
Zie ook regelmatig voorbij komen dat er maar beperkt vers beschikbaar is per cyclus van een merrie.
Jonge hengsten trekken mij normaal niet zo aan, wil altijd liever zien wat ze onder het zadel doen en dan in real bekijken, eigenaren gooien natuurlijk geen bagger filmpjes op internet.
lastig in deze corona tijd
Elisa2 schreef:Baudy: prachtig veulen die Atleet x Tendens, komt die uit je luxe TP merrie?
Elisa2 schreef:Dat zal meer informatie geven over wat er bij de merrie past denk ik. Volgens mij is Spielberg commercieel genoeg in ieder geval. Het fokken met jonge hengsten als je weet hoe je merrie fokt kan interessant zijn. Hermes fokt zeker chique, mij kan alleen zijn achterbeengebruik niet bekoren.