Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:32

gabiiy schreef:
xxmarionxx schreef:
Ik was vandaag ook naar van Uytert geweest en ik vond de hengst Hallifax Lyng echt super gaaf!
Wat vonden jullie van deze hengst?

Was ook niet mijn type paard, vanwege zijn achterbeen ook maar ik zat er even over te denken want vond m wel echt veel souplesse hebben.

Dat klopt, dat had hij zeker

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:34

carola schreef:
Het blijft fascinerend dat er zo veel mensen willen dekken met een hengst die ze nog nooit in het echt hebben gezien en alleen op een gelikt internet filmpje.

Op een hengstenshow zie je ze 4 tot 6 minuten door de baan gaan. Echt goed een hengst bekijken valt sowieso niet mee

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:35

Quir schreef:
Kwaliteit van sperma is niet slecht, maar je krijgt heel weinig omdat hij ver over zijn max zit. Vorig jaar 500 en dit jaar gaan dat er zeker niet minder zijn.

Maar hij heeft reebeen/afwijkende sprong en je ziet het ook terug bij flink wat veulens al.

Daar ga ik nog eens op letten.
Degene die ik had gehoord had het onder de microscoop gehad en dat was niet goed schijnbaar

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:37

Quir schreef:
Kwaliteit van sperma is niet slecht, maar je krijgt heel weinig omdat hij ver over zijn max zit. Vorig jaar 500 en dit jaar gaan dat er zeker niet minder zijn.

Maar hij heeft reebeen/afwijkende sprong en je ziet het ook terug bij flink wat veulens al.

Dat hoorde ik ook al ja. Voor mijn merrie is hij sowieso te grof maar vind het wel een gaaf paard.

Ik ga sowieso niet dekken met een hengst die ik nog nooit in het echt gezien heb want vaak vallen ze mij tegen in het echt en andere vallen weer mee als je ze ziet terwijl van een filmpje dat je denkt ik weet niet of dat het type is waar ik op val.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:16

loulou schreef:
carola schreef:
Het blijft fascinerend dat er zo veel mensen willen dekken met een hengst die ze nog nooit in het echt hebben gezien en alleen op een gelikt internet filmpje.

Op een hengstenshow zie je ze 4 tot 6 minuten door de baan gaan. Echt goed een hengst bekijken valt sowieso niet mee

Vind je? Die paar minuten vind ik heel leerzaam en waardevol: hoe is het gedrag? Hoe laten ze zich rijden en bewerken in die ambiance? Hoe zijn alledrie de gangen (dat ziet een geoefend oog toch al na 20 meter)?
En vaak kun je ze na afloop ook nog op stal beoordelen.

Het liefst zie ik ze meerdere keren. Ik ga elk jaar zo veel mogelijk hengstenshow af, ik ga naar Den Bosch, ik probeer elk verrichtingsonderzoek een keer te gaan kijken en ik ga altijd wel naar een hengstencompetitie. Alleen Den Bosch kost me geld, de rest is gratis en kost me alleen tijd.

Maar het geeft een schat aan informatie.

Ik ga zelf niet dekken met een internetsensatie die krom op zijn poten staat in elk geval. Ik vind het bizar dat mensen achter een hengst aan rennen waar ze alleen een gelikt filmpje van hebben gezien.

Willemiens

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:33

Welke hengsten van Hesselhoj waren er bij van Uytert? First Mover toevallig ook?

gabiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:27

Willemiens schreef:
Welke hengsten van Hesselhoj waren er bij van Uytert? First Mover toevallig ook?

Donkey boy en Hallifax Lyng heb ik gezien.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:45

Zag namelijk dat ze het dekgeld voor de Hesselhoj hengsten hebben verlaagd. Althans voor First Mover, die was eerst €1750,- en nu €1174,-.
Wat vinden jullie van deze hengst?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:56

Secret was er ook zo 1 waar iedereen na 1 filmpje online mee ging dekken. Ook kromme pootjes of vooral enorm ongelijke voeten. Maar toch heeft ie het niet slecht gedaan. :))

V-power heeft ook extreem kromme poten, als je er naast staat wordt je echt elke pas lamgeslagen. Toch dekt hij ook enorm veel.

Nu vind ik een erfelijke afwijking in de sprong zoals Grey Tonic heeft wel erger dan een niet rechte beenstand, veel beenstanden krijg je wel gecorrigeerd enigszins. Maar een afwijkende sprong zit je maar mee.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 8 min geleden

Secret werd ook verguisd als modehengst inderdaad. Die heeft zich best bewezen vind ik.