Nakomelingen van Corland!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nakomelingen van Corland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:28

Hier nog een corland met bijtgrage tandjes :P
Afbeelding

Afbeelding

genesislove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:28

Knap dier Nini ! Heb vandaag filmpjes gemaakt van vrijspringen, ze snapt enkel de afstanden nog niet.
Heb zo het idee dat de meeste Corlandjes hier allemaal schimmeltjes zijn, mijn bruintje springt er vantussen precies :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:58

Mijne wordt ook steeds fijner, zondag haar 3e cross foutloos uitgelopen, wel nog wat te langzaam. Mogen ook al weer bijna M1 starten na een jaar, nog 1 puntje te gaan :)

Afbeelding
Afbeelding

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:28

Wat een leukerd Nini, word ze nog veel witter?
Die van jou heeft ook een leuke kop Cabelz! Heerlijk ondeugend :)

genesislove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:51

Wowie, mooitje Bonny ! Hoe groot isze ? Lijkt me niet zo'n hele grote ?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:07

1.67M Maar ze is nog lang niet uitgegroeid, groeit nog steeds.. Nu net 6 jaar. Corlands vaak wat laat rijp, was mijn oude corland ook

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:08

Op de dressuurfoto in mn profiel lijkt ze groter, maar die is te groot om hier te plaatsen

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:10

Ik zal wel gek zijn bonny maar in je profiel staat dat het er 1 van Zeth is en niet van Corland :+

edit: met mijn corrie gaat trouwens ook alles goed, heb haar nu 3 x M *\o/* Op naar het 2x Z ;)

genesislove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:20

Evony: denk dat Zeth een Corland-zoon is.
Ben verder niet echt mee in M/Z hoe dat bij jullie zit :p (Belgjee)
Bonny: idd lijkt ze op die foto groter :) knap ding ;)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:27

Zeth is Corland, Dit is de engiste nakomeling van Zeth, voordat die naar de hengstenkeuring ging brak die ze been.. Ik zeg altijd corland omdat niemand dus zeth kent.. en ze verdacht veel karakter van corland heeft ;)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:32

Goed bezig Evony!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:36

Bonny_CT schreef:
Zeth is Corland, Dit is de engiste nakomeling van Zeth, voordat die naar de hengstenkeuring ging brak die ze been.. Ik zeg altijd corland omdat niemand dus zeth kent.. en ze verdacht veel karakter van corland heeft ;)

:)* Vandaar!

Heb je wel een uniek paardje haha.

edit: mijn cor is trouwens pas echt klein haha. Maar goed wel een groot hart dus die paar cm die ze tekort heeft vergeef ik haar!

genesislove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:40

Nu jullie toch over groot/klein bezig zijn, denken jullie dat deze 5-jaarse nog een stukje zal groeien ?
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 3726_n.jpg
Momenteel schat ik ze op ongeveer 1m67 denk ik zo...

Bonny: wat bedoel je dan precies met het Corland karakter ?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:44

Daar heb ik niet zoveel verstand van Genesislove! Als ik naar mijn eigen merrie kijk is ze amper nog gegroeid na haar 4de jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:12

Bonny_CT schreef:
Wat een leukerd Nini, word ze nog veel witter?
Die van jou heeft ook een leuke kop Cabelz! Heerlijk ondeugend :)

Ja helaas wel :( ik zal eens een foto zoeken van toen ze 3,5 was.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:43

Eigenwijs, sterkte wil, werkwillig, hart van een leeuw, soms tikkeltje dominant..
Met name in jongere jaren heb ik ze nog wel eens bokkend en stijgerend mee gemaakt, niet uit kwaaiigheid maar puur omdat ze dan rechts in plaats van links willen. Is met deze al een stuk minder nu in vergelijking met half jaar terug :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:44

Mijn vorige corland kreeg ik dat hij 5 was, dekenmaat 195, ging weg dat hij bijna 8 was, dekenmaat 215.. Zijn laatbloeiers, zie ik met deze ook, is ook enorm gegroeid, nu net 6..

genesislove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:58

hm, dat eigenwijs en sterke wil heb ik enkel nog maar gezien toen de slof eraan hing om te longeren, ging ze duidelijk niet me akkoord: kappen ernaar!
Werkwillig heb'k nog niet echt gezien, als ze een hoofdstel of halster ziet komen neemt ze gauw de benen XD Dat van die leeuw kan ik vrij letterlijk nemen, zo zag ze er namelijk uit toen de pony bij haar kwam, daar ging ze dan met haar tanden bloot eropaf... Tikkeltje dominant ? echt ? :')
Verder wordt ze wel weer een puppy als je even je stem verheft :D
Ben benieuwd hoe het beleren verder gaat verlopen, 't blijft een puppy om mee bezig te zijn :)
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 7857_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 8954_n.jpg

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:27

Bedankt Bonny, ondeugend is ze zeker :)) . Die van mij is trouwens ook niet zo groot hoor. In haar paspoort staat dat ze 1.68 is, denk ook niet dat ze veel groter is. Maar ondanks dat ik 1.78 ben vind ik haar niet heel klein ogen (mijn houding is om te huilen :') ).
http://oi42.tinypic.com/2qjanig.jpg

Genesis bij Amaryllis is trouwens de hele stamboom bijna schimmel dus kon bijna niet anders dan een schimmel worden :D

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:10

mijn corland groeide vanaf zijn 5de ook nog ruim 5cm!! Echt gigantisch veel! is nu ook een paardje rond de 1.66m :) Nette grootte dus.
Maar er komen wat hele knappe koppies voorbij zeg!!

MiesWen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:22

Ik heb ook een nakomeling van Corland.
Een enorm eigenwijs maar lief paard! Hij kan nergens van afblijven. Met springen en dressuur loopt ie er fijn. Alleen springen vind ie stukke leuker.
Hij past zich snel aan in een situatie (bijv nieuwe stal). Alleen hij kan moeilijk alleen zijn.
Maar buiten dat is t echt een schat van een dier. Zou m ook voor geen goud weg doen.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:40

mijn corlandje is een beetje een schijterd met springen. Misschien mede een beetje door mij. Ik spring stijltjes van een meter zonder twijfelen maar dan een brede oxer word ik terughoudender. Hij staat dan ook snel. Heeft onder een springruiter die me hielp over de angst met springen een paar rondjes L (onder een andere naam) foutloos!! Dus hij kan het zeker en heeft super techniek maar hij is zelf ook wat lui en heeft liefst boscrossen en TREC e.d. dus meer lol :)
Ook dressuur kan hij schouderbinnenwaards/ buitenwaards, wijken en appuyementen zonder nadenken maar qua nageven is hij erg sterk en blijft hij graag tegen de hand in. Niet de makkelijkste dus.
Verder erg braaf! Vertrouw hem echt met iedereen want weet dat hij nooit een stap verkeerd zet en een gouden hartje heeft! :)

genesislove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:43

Das fijn om te horen hoe jullie Corlandjes zijn ! Bij mij blijft het nog eventjes een vraagteken :)
Hoop alvast dat ze zo braaf blijft als nu :D 1e x erop was met halster & touw eraan :')
Verder kan ze idd wel even koppen als haar iets niet aanstaat...
Benen geven is trouwens hilarisch ! Ze snapt er nog niets van en gaat gewoon je voeten aflikken :')

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:30

Cabelz schreef:
Bedankt Bonny, ondeugend is ze zeker :)) . Die van mij is trouwens ook niet zo groot hoor. In haar paspoort staat dat ze 1.68 is, denk ook niet dat ze veel groter is. Maar ondanks dat ik 1.78 ben vind ik haar niet heel klein ogen (mijn houding is om te huilen :') ).
http://oi42.tinypic.com/2qjanig.jpg

Genesis bij Amaryllis is trouwens de hele stamboom bijna schimmel dus kon bijna niet anders dan een schimmel worden :D

Haha, zie nu pas dat jij het bent.. Die van jou is wel een schat en toont groter.. Dat ik haar nog reed bij Nathalie altijd werkwillig :) Maar ondeugend zijn ze allemaal :)

genesislove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:23