Eerste bezichtiging KWPN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shan

Re: Eerste bezichtiging KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:29

Kajanus schreef:
Suzanne F. schreef:
Alleen in zo'n boekje.. Haha!

En Kajanus wil vast wel haar bankrekening wat opgekrikt zien. Knipoog

Ja dat hebben we nu wel nodig.. maar ik zie dat iemand me weer voor is. Vork .. daar gaat mijn inkomen
Haha!

A joh, verkoop je toch gewoon een paar hengsten. Haha!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:31

Pert schreef:
wat voor indorado´s wel?

wil jij deze weer, Kajanus?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:32

Indorado uit Syloma v. Goodtimes x Bijloma ster pref prest v. L.Ronald
Indorado uit Oufala keur v. Amethist x Ufala ster v. Rigoletto
Indorado uit Hilaya keur sport dr v. Renville x Charade ster prok v. Ramiro
Indorado uit Lambada v. Wolfgang x Tieni keur pref v. Jurriaan

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:34

Menk schreef:
Gewoon geen mooi paard, grote kop, kon niet goed bewegen en stond er echt op zijn boerenfluitjes voor!!

Dat ie een groot hoofd heeft wist ik al Haha! ben gewoon benieuwd hoe hij uitgegroeid is, wat was er verder niet mooi aan dan?
Jammer dat ie er niet goed voorstond, maar ja.... een jaar geleden kon je hem nog niet op 5 meter benaderen, had geen mens gezien.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:36

Pipo schreef:
Onbegrijpelijk dat ze die Fidermark x Rosenkavelier x Polydor van Tewis hebben laten staan.

Ja dat vind ik ook onbegrijpelijk, ook al heb ik hem in Ermelo niet gezien.

Is een heel interessante hengst uit een goede moederlijn. Onderstaande tekst heb ik over hem geschreven:

De Grand Prix-dressuurhengst Fidermark was onder Marlies van Baalen zeer succesvol in de internationale dressuursport en ook in de fokkerij is deze te vroeg gestorven hengst al zeer waardevol gebleken. Hij stamt af van de dressuurpaardenleverancier Florestan en heeft vele getalenteerde zonen zoals Farewell I-III, Fürst Piccolo en Fidertanz nagelaten. Moeder Rosabella is een dochter van Rosenkavalier (Romadour II), die met name bekendheid geniet als vader van de internationale sport- en fokhengst Rubinstein I. Grootmoeder Papagena bracht in combinatie met Rheinblick het Grand Prix-dressuurpaard Rheinbote (Britta Laumans). Papagena stamt zelf af van de internationale springhengst Polydor (Pilatus). Verder voert de moederlijn het bloed van Romadour I en de volbloed Bürgermeister xx.

Deze veelbelovende Fidermark-zoon toonde zich tijdens de hengstenkeuring in Oldenburg een echte eyecatcher. De Paardenkrant (29-11-06) sprak van “één van de opvallendste paarden van de keuring” en omschreef hem als “een mooie, met veel buiging en kracht bewegende donkerbruine, die als zoon van de veel te vroeg overleden Fidermark een aanwinst kan zijn voor de dressuurpaardenfokkerij”. (JS)

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:42

Citaat:
Dat ie een groot hoofd heeft wist ik al Haha! ben gewoon benieuwd hoe hij uitgegroeid is, wat was er verder niet mooi aan dan?
Jammer dat ie er niet goed voorstond, maar ja.... een jaar geleden kon je hem nog niet op 5 meter benaderen, had geen mens gezien.

Ik weet het niet meer precies. Maar ik heb in mijn boekje in ieder geval staan dat hij dikke hakken had (op de straat) en verder was hij redelijk klein en in beweging niet bijzonder.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:44

Citaat:
Deze veelbelovende Fidermark-zoon toonde zich tijdens de hengstenkeuring in Oldenburg een echte eyecatcher. De Paardenkrant (29-11-06) sprak van “één van de opvallendste paarden van de keuring” en omschreef hem als “een mooie, met veel buiging en kracht bewegende donkerbruine, die als zoon van de veel te vroeg overleden Fidermark een aanwinst kan zijn voor de dressuurpaardenfokkerij”. (JS)

De keuringscommissie leest de paardenkrant zeker niet Haha! Of denken het weer eens beter te weten dan alle andere mensen.
De tweede bezichtiging is hij echt wel waard.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:47

zeanine schreef:
Ik weet het niet meer precies. Maar ik heb in mijn boekje in ieder geval staan dat hij dikke hakken had (op de straat) en verder was hij redelijk klein en in beweging niet bijzonder.

Ah okee... dankjewel!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:48

Pert schreef:
wat voor indorado´s wel?

Indorado x Goodtimes
x Amethist
x Renville
x Wolfgang
Zo ik heb het weer verdiend voor vandaag... Tong uitsteken

Kimmy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:50

Iemand de Cantos x Ramiro gezien?

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:51

Weet iemand of de Abke door is?

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:53

zeanine schreef:
Citaat:

De keuringscommissie leest de paardenkrant zeker niet Haha! Of denken het weer eens beter te weten dan alle andere mensen.
De tweede bezichtiging is hij echt wel waard.

Ze moeten toch iets doen om onderwerp van gesprek te blijven Knipoog

Snap ook niet dat hij niet nog een kans in Den Bosch gehad heeft. Het is wel een beetje een hakkentrekker maar verder een heel aansprekend dier en die had ik toch best graag eens beter bekeken!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:58

MissHIS schreef:
Pipo schreef:
Onbegrijpelijk dat ze die Fidermark x Rosenkavelier x Polydor van Tewis hebben laten staan.

Ja dat vind ik ook onbegrijpelijk, ook al heb ik hem in Ermelo niet gezien.

Is een heel interessante hengst uit een goede moederlijn. Onderstaande tekst heb ik over hem geschreven:

De Grand Prix-dressuurhengst Fidermark was onder Marlies van Baalen zeer succesvol in de internationale dressuursport en ook in de fokkerij is deze te vroeg gestorven hengst al zeer waardevol gebleken. Hij stamt af van de dressuurpaardenleverancier Florestan en heeft vele getalenteerde zonen zoals Farewell I-III, Fürst Piccolo en Fidertanz nagelaten. Moeder Rosabella is een dochter van Rosenkavalier (Romadour II), die met name bekendheid geniet als vader van de internationale sport- en fokhengst Rubinstein I. Grootmoeder Papagena bracht in combinatie met Rheinblick het Grand Prix-dressuurpaard Rheinbote (Britta Laumans). Papagena stamt zelf af van de internationale springhengst Polydor (Pilatus). Verder voert de moederlijn het bloed van Romadour I en de volbloed Bürgermeister xx.

Ik was door onze ruiter gewezen op deze hengst, hij had het paard op stal en in vrije beweging gezien en verwachtte ook dat hij wel door zou lopen.
Wij fokken en vandaar dat hij hoopte dat wij deze hengst zouden gebruiken als hij goedgekeurd zou worden.
Ik had begrepen dat deze hengst een goede galop er op had zitten en dat is natuurlijk interessant voor een dressuurhengst.

Jammer dat zo´n hengst dan niet door is en zeker omdat dus de sportwereld er al over sprak.

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:09

Ik ben er net weer van Ermelo. Ik heb drie groepen gezien en viel niet echt mee.
NR.22 (v.Calido van Reinie Teuwes) vond ik de apartste.
Ik zal zo even de uitslag van die drie groepen hier neer zetten.
Ik dacht dat er 6 Berlins door mogen.

Zie net dat de uitslag al op de kwpn site staan:

1e bezichtiging springpaarden 15-12-2006

21 springhengsten aangewezen voor de tweede bezichtiging

De derde springdag leverde 21 hengsten op voor de tweede bezichtiging. “Vandaag was het plezierig selecteren voor de commissie. We hebben veel grootramige hengsten gezien die goed kunnen springen”, aldus Arie Hamoen.

Enkele te noemen paarden van deze dag zijn:

11 Berlin x Concorde
Sterk galopperende hengst, met goede reflexen en een goed lichaamsgebruik op de sprong.

22 Calido x Mytens xx
Hengst met veel uitstraling. Hij galoppeert patent en springt met een goede techniek.

33 Cantos x Kigali
Grootramige hengst. Toont op de sprong een goed lichaamsgebruik en lijkt over veel vermogen te beschikken.

TWEEDE BEZICHTIGING: STOKMAAT:
5 Berlin x Nabab de Reve 1.66 m
7 Berlin x Concorde 1.64 m
9 Berlin x Hinault 1.72 m
11 Berlin x Concorde 1.64 m
14 Berlin x Lancelot 1.63 m
17 Berlin x Espri 1.67 m
19 Burggraaf x Voltaire 1.65 m
22 Calido x Mytens xx 1.63 m
23 Calido x Landgraf I 1.69 m
24 Calido x Ahorn Z 1.66 m
26 Calvino Z x Quick Star 1.62 m
31 Cantos x Calvados 1.71 m
32 Cantos x Epilot 1.69 m
33 Cantos x Kigali 1.72 m
37 Cardento x Coriander 1.71 m
373 Sydney x Joost 1.68 m
377 Tangelo van de Zuuthoeve x Hugo 1.68 m
380 Tangelo van de Zuuthoeve x Burggraaf 1.63 m
381 Tenerife VDL x Indoctro 1.69 m
384 Timeless x Voltaire 1.68 m
385 Timeless x Damiro 1.67 m

Morgen wordt om 8.00 gestart, wederom met de springhengsten.

(persbericht KWPN, overname zonder bronvermelding toegestaan)

6 Berlins dus. IK vond de Berlins niet apart.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:16

Wat vond je van de Tenerife?

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:42

Ik heb die niet gezien, heb nl. maar drie groepen gezien.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:44

Kajanus schreef:
Indorado x Goodtimes
x Amethist
x Renville
x Wolfgang

Ik was je al voor! Tong uitsteken

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:45

krackertje schreef:
Ik was door onze ruiter gewezen op deze hengst, hij had het paard op stal en in vrije beweging gezien en verwachtte ook dat hij wel door zou lopen.
Wij fokken en vandaar dat hij hoopte dat wij deze hengst zouden gebruiken als hij goedgekeurd zou worden.
Ik had begrepen dat deze hengst een goede galop er op had zitten en dat is natuurlijk interessant voor een dressuurhengst.

Jammer dat zo´n hengst dan niet door is en zeker omdat dus de sportwereld er al over sprak.

Ja heel apart! Maar hij is wel gekeurd voor Oldenburg, dus voor de fokkerij is hij wel beschikbaar.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:47

Gaaf dat de Calido (22/23) het zo goed hebben gedaan gedaan. 22 (mv. Mytens xx) komt uit Holst stam 3558 (Flemmingh, Gran Corrado, Candillo etc) en 23 uit Holst stam 2020 (Carabas, Candiavolo, Lorenzo etc).
Laatst bijgewerkt door MissHIS op 15-12-06 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Pert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:48

Kajanus schreef:
Pert schreef:
wat voor indorado´s wel?

Indorado x Goodtimes
x Amethist
x Renville
x Wolfgang

he sund.. had hem wel enigzins verwacht op de keuring, beestje bracht €12.500,- op op de veiling Scheve mond

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:49

MissHIS schreef:
Ja heel apart! Maar hij is wel gekeurd voor Oldenburg, dus voor de fokkerij is hij wel beschikbaar.

Hoe heet de hengst eigenlijk? En staat hij via Tewis ter dekking?

Menk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:39

Volgens mij heeft de hengst nog geen naam, maar hij staat bij Tewis ja.

OO7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 21:03

shan schreef:
OO7 schreef:
Een korte reactie op de vraag hoe de San Remo's het hebben gedaan:

wat opvalt is dat de hengsten allemaal een heel mooi front hebben, een aandachtspunt blijft het gebruik van het achterbeen. Mijn mening is dat het aanparingsadvies van de goedgekeurde San Remo's zal luiden 'gebruiken bij een merrie met een sterk/goed achterbeen gebruik'.

Ook veel SR lieten een matige galop zien.

Wat tevens opvallend is de collectie van Scandic. Bij de veulens werd de hengst enorm geroemd. Gezegd kan worden bij 3 jaar, dat de nakomelingen uitstraling missen en geen superplus exterieur hebben. Het gangwerk, met name de draf is superplus. Hengsten lijken goed te gebruiken bij merries die volbloed voeren of anderzijds over veel ras en uitstraling beschikken.

Nou dan hebben de heren het weer helemaal verkeerd gedaan vandaag, gezien het feit dat er 7 Scandics en 6 San Remo's zijn doorverwezen, er 2 SR genoemd werden als de opvallendste hengsten van de dag en er 1 ster verklaard is. Dom, dom, dom.

Ik zie dat je de Paardenkrant heb gelezen... Jammer dat je de paarden niet life gezien hebt, dan had je wellicht iets van mijn opmerkingen begrepen. En ik ben niet de enige die er zo over denkt.
Ik merk hierbij op dat ik zelf met San Remo gefokt heb en een geweldige 2 jarige Scandic merrie heb staan..

Nogmaals wat ik schrijf is wat de populatie die middag liet zien.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 21:11

Ik heb de paardenkrant niet gelezen maar ik was er zelf bij. Clown

de post die je quote dateert van 13 december, toen lag er s'avonds geen paardenkrant in de bus van 13 december.
Knipoog

en ik denk dat het niet een kwestie is van wat de populatie liet zien, maar wat jij van de populatie vond, en smaken verschillen nu eenmaal.

OO7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 21:21

shan schreef:
Ik heb de paardenkrant niet gelezen maar ik was er zelf bij. Clown

de post die je quote dateert van 13 december, toen lag er s'avonds geen paardenkrant in de bus van 13 december.
Knipoog

en ik denk dat het niet een kwestie is van wat de populatie liet zien, maar wat jij van de populatie vond, en smaken verschillen nu eenmaal.

Dit is dus duidelijk deels een zaak van inzicht en niet van voorkeuren. De San Remo's waren over het algemeen iets hakketrekkerig in de draf en lieten niet een super galop zien. Heeft niets met voorkeur te maken, louter met verstand van zaken.

Over de uitstraling van de Scandics valt nog iets te discusseren, want wat ik uitstraling vind hebben, vind jij misschien niet. Ik blijf bij mijn mening dat hij qua exterieur geen luxe toevoegt.