Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 06:36

Gullit Hbc

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:19

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:37

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:37

Lithya schreef:
Gullit Hbc

Leuk!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:39

Umeo schreef:
Knap veulen Eilander!

Ja Etoulon spreekt me erg aan. Weet iemand of hij vergrotend fokt? Dat is namelijk niet de bedoeling :+

Comthago spreekt me erg aan als hengst. Beetje hetzelfde als Pegase. Beide hengsten twijfel ik aan de combinatie Numero Uno en Carthago bloed. Ik wil de inteelt een beetje beperken.
Nu met Untouchable heb ik hetzelfde :+ Eens kijken hoe dat uit pakt. Merrie is echt gigantisch dik. Heb wel een beetje schrik voor een groot veulen :)

Of Etoulon altijd vergroot durf ik niet te zeggen. Ken ze in verschillende maten maar tot nu toe nog niet 1 gezien die kleiner is dan 165. Die van ons was 175 maar komt ook uit een moederlijn die wel maat geeft.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:04

Mijn vader is na het kijken van de hengstenshow stellig overtuigt dat de 4 jarige bij de hengst moet. Leuk en aardig allemaal.. we hebben alle boxen al vol. Dus ik zei tegen hem gister. Hoe wil je dat doen dan? alles staat vol? Oké we hebben nog groepshokken en die gebruiken we nu niet dus we kunnen altijd wel ruimte maken. Mijn vader zo oh we verkopen vast wel wat.. ja ja ja..
Gaat om deze merrie: https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... dy-ii-ella is afgelopen late stamboekkeuring ster geworden. Royaal paard van al 175.
fototje van toen, inmiddels heeft ze iets meer body gekregen. Maar even voor het idee.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Iemand tips?
Ben zelf wel voor Baltic, Avenger, Chopano VA.
In ieder geval voorkeur voor wat vrij bloed en die niet vergroot! ;)

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:57

Marijkeeee schreef:
Mijn vader is na het kijken van de hengstenshow stellig overtuigt dat de 4 jarige bij de hengst moet. Leuk en aardig allemaal.. we hebben alle boxen al vol. Dus ik zei tegen hem gister. Hoe wil je dat doen dan? alles staat vol? Oké we hebben nog groepshokken en die gebruiken we nu niet dus we kunnen altijd wel ruimte maken. Mijn vader zo oh we verkopen vast wel wat.. ja ja ja..
Gaat om deze merrie: https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... dy-ii-ella is afgelopen late stamboekkeuring ster geworden. Royaal paard van al 175.
fototje van toen, inmiddels heeft ze iets meer body gekregen. Maar even voor het idee.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Iemand tips?
Ben zelf wel voor Baltic, Avenger, Chopano VA.
In ieder geval voorkeur voor wat vrij bloed en die niet vergroot! ;)

Je foto's zie ik niet, maar is inderdaad lastig met zowel Nimmerdor als Capitol I dubbel en nog vrij kort in de lijn. Moet het VDL zijn? Liamant W is niet al te groot en wel mooi gefokt, maar ook hier wel weer Nimmerdor..
Laatst bijgewerkt door martichr op 07-04-20 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:00

Lithya schreef:
Gullit Hbc

Ben benieuwd! Wij hebben een Gullit van 2 jaar, blij mee.
Er zijn niet zo heel veel, maar ze doen het goed in t algemeen.

Marijkeeee

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:20

@martichr. Nee hoeft niet perse vdl maar vermoed dat mijn vader daar wel de voorkeur aan geeft. Ja dat vind ik ook een mooie hengst ! Maar klopt word lastig om een hengst te vinden zonder die inteelt.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:23

Kendra schreef:
Lithya schreef:
Gullit Hbc

Ben benieuwd! Wij hebben een Gullit van 2 jaar, blij mee.
Er zijn niet zo heel veel, maar ze doen het goed in t algemeen.

Wij hadden gehoopt op een Gullit, maar die is helaas 4 mnd voor de uitgerekende datum versmeten.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:25

Nieuwe poging de foto's ;)

Afbeelding

Afbeelding

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 23:21

Ben bang dat je met chopano een hele massale krijgt uit deze. Avenger vind ik enorm interessant gefokt, lijkt ook niet zo extreem groot als dominator.
En baltic past denk ik heel goed op deze merrie, sluit misschien nog wel mooier aan als op de indoctro.

Hoe is je cohinoor ontwikkeld? Dat is ook nog wel een hengst die zo uit mijn hoofd vrij bloed geeft op deze merrie.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 08:56

Cohinoor is een cornet en dat is weer clinton x heartbreaker. Want daar had mijn vader het ook al over.

de enter van cohinoor ontwikkeld haar goed! dacht eerst ze blijft misschien wel wat klein maar valt toch wel mee. Wel echt bloederig en fijn beenwerk. Maar Gucci had ook fijn beenwerk en wat ook niet de grootste, oké viel ook wel mee maar voor ons doen niet de grootste ;)
De enter heeft gister laten zien dat ze foutloos een sloot kan springen.. oeps! blijkbaar was het gras groener aan de overkant en voordat we het doorhadden stond ze opeens in het weiland ernaast te showen. Na de tijd konden we er om lachen maar op dat moment dacht ik wel van oh nee hé !
Laatst bijgewerkt door Marijkeeee op 08-04-20 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 08:57

Ik meld me ook. Nog niet eerder in dit topic gekeken, maar toch wel intressant.

Op dit moment hebben we een veulen van Panenka de Kalvarie uit onze lottiestam merrie van hold up premier x voltaire. Goed veulen, ontzettend vlug en wendbaar.
Afbeelding

Afbeelding

Onze andere merrie (falaise de muze x indoctro x numero uno) is nog dragend van Charthago blue(chaccato van chacco blue x carthago) jonge duitse hengst.

Nu op zoek voor de zottie merrie naar een nieuwe troef. Zitten te denken aan inaico. Beenwerk van de hengst moet goed zijn.

Voor de andere merrie(v. ferrari sfn x equador) nog op zoek. zouden graag ivm gemak in deze corona tijden voor vdl hengst gaan, maar voor haar kom ik er niet zo goed uit. Merrie zou iets meer lengte mogen hebben en wat meer souplesse en ruimte in haar gangen. Wel veel afdruk en swung heeft ze. Vorig jaar had ze een pracht veulen van Karaldo, zeer goed ontwikkeld met lengte front en goed galoperen. Maar wil toch graag wat anders proberen.
Afbeelding

Afbeelding

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:01

Prachtig veulen die van Karaldo!! Lijkt een stoere!!
De andere ziet er luxe uit!

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:40

gomir schreef:
Ben bang dat je met chopano een hele massale krijgt uit deze. Avenger vind ik enorm interessant gefokt, lijkt ook niet zo extreem groot als dominator.
En baltic past denk ik heel goed op deze merrie, sluit misschien nog wel mooier aan als op de indoctro.

Hoe is je cohinoor ontwikkeld? Dat is ook nog wel een hengst die zo uit mijn hoofd vrij bloed geeft op deze merrie.

Wat vond jij van chopano zijn achterhand in draf?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:29

@sita_xx leuk dat jij ook een falaise dr muze nakomeling hebt.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:38

Welkom

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:46

Pantykous schreef:
Waar heb je mee gedekt Lithya?

Wat vinden jullie van El Barone? Werd mij aangeraden maar ik ken m niet zo.

De moeder van el barone ken ik. Naktibro. Een merrie met gouden hart en ijzersterke wil om te springen. Simpel en braaf. Heeft al meerdere jonge ruiters naar de top geholpen.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:27

Dakario schreef:
Pantykous schreef:
Waar heb je mee gedekt Lithya?

Wat vinden jullie van El Barone? Werd mij aangeraden maar ik ken m niet zo.

De moeder van el barone ken ik. Naktibro. Een merrie met gouden hart en ijzersterke wil om te springen. Simpel en braaf. Heeft al meerdere jonge ruiters naar de top geholpen.

Ik vind het ook een aansprekende hengst. Wel een karaktertje denk ik :D

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:31

Heb hier een paar aansprekende veulens zien passeren, gefeliciteerd iedereen! *\o/*

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:32

K ben er achter gekomen dat ik slechter ben in een naam verzinnen dan in een hengst kiezen.
Da's knap he _O-

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:37

Zoek je een naam met de letter "P"?

Ik zoek er nog 2 met de "U". Moesten jullie iets weten :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:40

Ja ik heb de P.

Oh. De U lijkt me ook niet makkelijk nee..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:59

De U is ook niet de makkelijkste letter nee.

Hier er al wel uit voor het veulen. Hengst of merrie wordt dezelfde naam.

Moeten nu ook een naam verzinnen voor onze derde dochter. Dat is pas rampzalig. Hadden verwacht nu toch wel een keer een jongensnaam te kunnen pakken, maar nee hoor :=