Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
geen 8000 dekgeld waard dus.essiesilly schreef:Wat denk jij dat de goede genen van totilas zijn sky as?
Ik denk nl. Dat dat karakter is, galop en vermogen tot sluiten.. Spectaculair draven deed hij helaas niet hoor op jonge leeftijd en dat hoef je ook van de veulens niet te verwachten
Dat neemt niet weg dat ik er ook wel genoeg gewone tussen vind zitten maar ja misschien dat er veel daarvan ohz wel goed opvallen (kijk naar contango s... )
Mijn merrie fokt bloed, uitstraling goed karakter goede galop en goed ab maar wat mijn totilas van z'n vader mee heeft gekregen is mooier front omhoog bewegen, en ik heb een veulen van highlight nog nooit zo zien kunnen schakelen zo klein als dat hij zich kon maken, zo mooi zijn bekken kantelen en zelfs piafferen als je zijn staart in spuit of met de water slang aan kwam en nee ik overdrijf niet! Dat zijn in mijn ogen grote kwaliteiten, niet het grote draven wat iedereen tegenwoordig wil zien.. Dat samen met goed galloperen goed karakter en goed achterbeen maakt het voor mij een heel bruikbaar paard
..... De ferro's en Negro's vielen op jonge leeftijd ook niet op en worden ook vaak afgerekend op type en "normale" draf. Daarentegen superpaarden voor de topsport.