De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Totilas veulens

Geweldig!
150 (22%)
Correcte veulens, beter dan ik verwacht had!
239 (35%)
Correcte veulens maar had er meer van verwacht
190 (28%)
Valt tegen
88 (13%)

Totaal aantal stemmen: 667

Abercrombie

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 19:57

essie ik ben heeeel benieuwd naar je Don Romantic

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:02

leuk! ik ben er erg gek op! <3 ook de mede eigenaren, hoefsmid, mensen die langskomen etc. echt meer dan een top karakter! zooo makkelijk en veel uitstraling, mooi model en... GOED op de foto! *\o/*

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 20:03

Goed op de foto, gefeliciteerd! Vond het als veulen zo'n gaaf ding!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:55

leuk hoor, ik ben erg benieuwd naar je jaarlijk.
Foto's? in hoeverre heeft dat zin op zo'n jonge leeftijd?
Er kan nog vanalles veranderen toch?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:55

sorry, je jaarling...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:56

we hadden het ook over m n 2 jarige ;) dank je abercrom...

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 08:27

sorry, ik dacht even dat het nu 1 jaar werd....

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:47

wow ik ben erg blij met guess who :j m n baas ook, die zag hem door de wei marcheren en was erg onder de indruk <3 hij ziet er top uit, hij loopt goed, groeit goed etc helemaal blij :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:55

Beeetje oud topic...
Maar ik heb vandaag op de duitse veulenkeuring een totilas gezien. Uit een als ik het goed heb de niro moeder... Is mij dat dekgeld niet waard. Leuk veulen maar absoluut niet speciaal zowel in beweging als qua bouw niet. Wel correct en kon leuk draven maar een gemiddeld veulen. Werd ook 4e van de 8/9. Al had ik er zelf nog 1 voor gezet.
Maarja ben benieuwd misschien dat ze onder het zadel beter gaan presteren!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 09:16

Wat ik ervan op Youtube heb gezien valt mij ook tegen (al wil dat natuurljk helemaal niks zeggen!)
In het echt kan het toch anders lijken, of misschien zijn ze als ze uitgegroeid wel super. Maar wat ik nu tegen kom op youtube, zou ik ook geen 8000 voor over hebben! (op een enkeling na, heb ook een paar wel fijne gezien)

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 09:17

Ik ben ook wel nieuwsierig naar de jonkies, je hoort er ook niks meer over jammer genoeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 09:39

Ik denk dat de hype ook een beetje over is eerlijk gezegd. Denk niet dat veel mensen nog voor Totilas gaan momenteel. Het is ook gewoon veel te duur. Voor veel minder heb je ene bewezen vererver.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-12 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 09:43

http://www.youtube.com/watch?v=hkbinreD ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=HBsi8rWd ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=KjRpaIIU ... re=related

(ik zag dat er ondertussen wat filmpjes verdwenen zijn....)

En dan let vooral op de teksten eromheen....

Deze vind ik dan wel weer gaan:

http://www.youtube.com/watch?v=04-gnaQP ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=66TpgKZw ... re=related (stout boefje...of iets te lang op hok gehad)

Niet om nou te zeggen dat het bar slechte veulens zijn, maar ik heb toch wel veel betere gezien (zeker voor 8000 dekgeld)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:05

Haha, wat een heerlijk beest, die laatste. Wat zal moeders het af en toe zwaar hebben }:)

Die eerste lijkt te veel op zijn moeder om echt mooi te zijn... De één-na-laatste spreekt mij
nog het meest aan. Verder gewoon gemiddelde veulens.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:11

precies ;) geen 8000 dekgeld waard dus.
Zulke veulens hebben rond de 10.000-15.000 euro gekost voor ze 3 jaar zijn! Zie dat in deze tijd maar eens te verkopen als ze zo "normaal" blijven lopen.

(ik heb express ook de leukere er tussen gezet, die had ik ook als favoriet. gewoon om niet aan te geven dat hij alleen slecht fokt, want dat vind ik ook niet het geval, alleen zou ik het risico gewoon niet durven te lopen voor dit geld. Je hebt hengsten, en ook merries (zoals Highlight van Essie en wij hebben zó'n springmerrie staan waar altijd betere paarden uitkomen), daar kun je een konijn opzetten krijg je een goed paard. En Totilas geeft blijkbaar niet alleen zijn goede genen door.)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:12

Maar volgens mij was Toot zelf ook een laatbloeier en de eerste paar jaar helemaal niet opgevallen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:14

geloof ik achter elkaar...en het is mooi als het zo uitbloeit! zeker, en ik denk dat die eerste misschien best wel op gaat knappen en uit elkaar gaat komen. Maar om nou dat risico te lopen voor 8000 euro :S ...

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:15

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:17

Genetisch gezien is Totilas helemaal niet zo denderend.
Maar zoals met veel modehengsten, zodra Minderhoud of Gal erop zit, schijnen ze ineens ook best fokkende hengsten te zijn.... Veel 'fokkers' verwarren het plaatje onder het zadel wel eens met wat een hengst zou kunnen vererven.

Je fokt met de genen van de hengst, niet met zijn opleiding.
Om die reden zal de nafok van Totilas eigenlijk alleen maar kunnen tegenvallen.
Het zijn leuke veulens, sommigen zijn wat beter... maar de nafok van Totilas heeft door de breedte echt niet meer kwaliteit dan bijv. een Johnson of Rhodium. Van iedere hengst lopen er mindere goede, leuke en goede veulens rond. Dat zal bij Totilas uiteindelijk niet anders zijn. Het verschil is dat je op basis van het dekgeld wel meer garantie op kwaliteit zou mogen verwachten...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:19

Wat denk jij dat de goede genen van totilas zijn sky as?
Ik denk nl. Dat dat karakter is, galop en vermogen tot sluiten.. Spectaculair draven deed hij helaas niet hoor op jonge leeftijd en dat hoef je ook van de veulens niet te verwachten
Dat neemt niet weg dat ik er ook wel genoeg gewone tussen vind zitten maar ja misschien dat er veel daarvan ohz wel goed opvallen (kijk naar contango s... )
Mijn merrie fokt bloed, uitstraling goed karakter goede galop en goed ab maar wat mijn totilas van z'n vader mee heeft gekregen is mooier front omhoog bewegen, en ik heb een veulen van highlight nog nooit zo zien kunnen schakelen zo klein als dat hij zich kon maken, zo mooi zijn bekken kantelen en zelfs piafferen als je zijn staart in spuit of met de water slang aan kwam en nee ik overdrijf niet! Dat zijn in mijn ogen grote kwaliteiten, niet het grote draven wat iedereen tegenwoordig wil zien.. Dat samen met goed galloperen goed karakter en goed achterbeen maakt het voor mij een heel bruikbaar paard

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:20

misschien moeten we maar blij zijn dan met dat hoge dekgeld anders kreeg hij nog veeeeeeel meer merries en zou dat de kwaliteit van de paardenstapel zeker niet ten goede komen ;)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:27

essiesilly schreef:
Wat denk jij dat de goede genen van totilas zijn sky as?
Ik denk nl. Dat dat karakter is, galop en vermogen tot sluiten.. Spectaculair draven deed hij helaas niet hoor op jonge leeftijd en dat hoef je ook van de veulens niet te verwachten
Dat neemt niet weg dat ik er ook wel genoeg gewone tussen vind zitten maar ja misschien dat er veel daarvan ohz wel goed opvallen (kijk naar contango s... )
Mijn merrie fokt bloed, uitstraling goed karakter goede galop en goed ab maar wat mijn totilas van z'n vader mee heeft gekregen is mooier front omhoog bewegen, en ik heb een veulen van highlight nog nooit zo zien kunnen schakelen zo klein als dat hij zich kon maken, zo mooi zijn bekken kantelen en zelfs piafferen als je zijn staart in spuit of met de water slang aan kwam en nee ik overdrijf niet! Dat zijn in mijn ogen grote kwaliteiten, niet het grote draven wat iedereen tegenwoordig wil zien.. Dat samen met goed galloperen goed karakter en goed achterbeen maakt het voor mij een heel bruikbaar paard

Ben ik met je eens, al weten we karakter ook nog niet helemaal van de veulens (Totilas IS EN BLIJFT een Gribaldi) , en dat karakter kan ook een generatie terugslaan, en dan ben je er mooi klaar mee. Galop is inderdaad een verbetering, maar ja, zo zijn er wel meer hengsten die galop verbeteren en geen 8000 euro kosten.
Vermogen tot sluiten gaat misschien ook tegenvallen als hij zoveel op duitse merries gebruikt gaat worden. Spectaculair draven hoeft niet, tactzuiver wel ;) ..... De ferro's en Negro's vielen op jonge leeftijd ook niet op en worden ook vaak afgerekend op type en "normale" draf. Daarentegen superpaarden voor de topsport.
Lord Leatherdale doet het op dit moment goed, met al zijn "groot" dravende nakomelingen, maar of die topsport gaan bedrijven?????
Ik vind op sommige filmpjes de veulens van Totilas gewoon wat kracht missen van achter.
Jouw merrie fokt gewoon bovengemiddeld, dus daar gaan we geen discussies over voeren :P
maar zo heef totilas meer goede merries gedekt, en de meeste van die veulens zijn ook maar normaal zat.
Voor dat geld, heb ik inderdaad liever 8 veulens van Contango!
het gaat mij om de prijs-kwaliteit verhouding, en ik zie wat je zegt bij die van jou terug te zien (dat schakelvermogen) niet bij alle veulens terug...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:35

Je eerste zin ben ik het echt helemaal niet mee eens, ik denk dat totilas ondanks dat het en voor jou zo gevreesde gribaldi is zich ruiiimmmschoots bewezen heeft qua karakter en doorzettingsvermogen!
Daarnaast moet je altijd met een fijne merrie fokken en zie je als veulen al heeell veel van het karakter, dwz dat ik er nog nooit naast heb gezeten ;)
Tuurlijk het is heel veel geld en ik ben ook blij dat ik het et eerste jaar heb gedaan toen hij nog iets goedkoper :p was

De tijd zal leren of er fijne paarden van komen en ik ben et er zeker wel mee eens dat er genoeg gewone tussen lopen ;)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:35

Wat mij vorig jaar al opviel, valt me nu weer op. Die halsvorm. Ik vind het niet mooi, het mist sierlijkheid en lengte. Het is imo te geblokt en grof.

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:13

Voor dat geld, heb ik inderdaad liever 8 veulens van Contango!

Kom je wel tekort hoor :D aan 8.000,- euro...