essiesilly schreef:Wat denk jij dat de goede genen van totilas zijn sky as?
Ik denk nl. Dat dat karakter is, galop en vermogen tot sluiten.. Spectaculair draven deed hij helaas niet hoor op jonge leeftijd en dat hoef je ook van de veulens niet te verwachten
Dat neemt niet weg dat ik er ook wel genoeg gewone tussen vind zitten maar ja misschien dat er veel daarvan ohz wel goed opvallen (kijk naar contango s... )
Mijn merrie fokt bloed, uitstraling goed karakter goede galop en goed ab maar wat mijn totilas van z'n vader mee heeft gekregen is mooier front omhoog bewegen, en ik heb een veulen van highlight nog nooit zo zien kunnen schakelen zo klein als dat hij zich kon maken, zo mooi zijn bekken kantelen en zelfs piafferen als je zijn staart in spuit of met de water slang aan kwam en nee ik overdrijf niet! Dat zijn in mijn ogen grote kwaliteiten, niet het grote draven wat iedereen tegenwoordig wil zien.. Dat samen met goed galloperen goed karakter en goed achterbeen maakt het voor mij een heel bruikbaar paard
Ben ik met je eens, al weten we karakter ook nog niet helemaal van de veulens (Totilas IS EN BLIJFT een Gribaldi) , en dat karakter kan ook een generatie terugslaan, en dan ben je er mooi klaar mee. Galop is inderdaad een verbetering, maar ja, zo zijn er wel meer hengsten die galop verbeteren en geen 8000 euro kosten.
Vermogen tot sluiten gaat misschien ook tegenvallen als hij zoveel op duitse merries gebruikt gaat worden. Spectaculair draven hoeft niet, tactzuiver wel
..... De ferro's en Negro's vielen op jonge leeftijd ook niet op en worden ook vaak afgerekend op type en "normale" draf. Daarentegen superpaarden voor de topsport.
Lord Leatherdale doet het op dit moment goed, met al zijn "groot" dravende nakomelingen, maar of die topsport gaan bedrijven?????
Ik vind op sommige filmpjes de veulens van Totilas gewoon wat kracht missen van achter.
Jouw merrie fokt gewoon bovengemiddeld, dus daar gaan we geen discussies over voeren
maar zo heef totilas meer goede merries gedekt, en de meeste van die veulens zijn ook maar normaal zat.
Voor dat geld, heb ik inderdaad liever 8 veulens van Contango!
het gaat mij om de prijs-kwaliteit verhouding, en ik zie wat je zegt bij die van jou terug te zien (dat schakelvermogen) niet bij alle veulens terug...