Voorjaarsonderzoek dressuur 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Re: Voorjaarsonderzoek dressuur 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:21

Ik zou dan ook eerder voor Florencio zelf gaan :j Ik ben helemaal niet gecharmeerd van Weltmeijer bloed maar over Floris nakomelingen hoor ik niets anders dan lof. Dat schijnen zulke fijne paarden te zijn met uitzonderlijk goede karakters.

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:42

hoi allemaal,

Ik vind 1100 euro ook een hele smak geld. De hengst is zondermeer een topper maar dat wil niet zeggen dat hij zijn sterke punten doorgeeft, dus zou ik liever voor een hngst gaan die al nakomelingen heeft.

Ben benieuwd hoe de oscar gaat, het is moeizaam geweest de afgelopen tijd maar hopelijk komt hij er wel door.

Vraag me af hoe duur de andere hengsten worden, hoop dat de hengstenhouders niet te hoog in de boom gaan zitten.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:45

Nou dan kun je beter voor Jazz gaan dan voor Florencio, ik vind het veel meer een Jazz dan een Florencio.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:46

Jazz kost dik 2000 euro...
Ik vind de Floris ook interessant om zijn Jazz-achtige voorkomen en zijn goede moederlijn. Ik sluit niet uit dat ik er toch mee dek maar ga donderdag eerst nog een keer kijken.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:49

Sjuimpje schreef:
Ik zou dan ook eerder voor Florencio zelf gaan :j Ik ben helemaal niet gecharmeerd van Weltmeijer bloed maar over Floris nakomelingen hoor ik niets anders dan lof. Dat schijnen zulke fijne paarden te zijn met uitzonderlijk goede karakters.

Weltmeyer heeft anders al meer dan voldoende geweldige paarden gegeven, en is in de merrielijn altijd leuk om bij te hebben...
Ik heb er ook al olietankers van gezien die niet om aan te zien waren, maar gecombineerd met de juiste bloedlijnen werkt dat super!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 19:05

Bravour is mooi binnen het budget :))

Silvesters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:18

Wat kost die dan??
Lilliputter schreef:
Bravour is mooi binnen het budget :))

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 19:19

850 euro. Dat vind ik redelijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:19

Dat is het zeker.

Silvesters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:21

Lilliputter schreef:
850 euro. Dat vind ik redelijk :)

Daar heb je gelijk in

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:22

Dat is idd mooi binnen het budget !

We hadden eigenlijk al beslist om met de Florencio te dekken alvorens erover zijn dekgeld
gespeculeerd werd,
ofdat het nu 900 of 1100 euro is, dat zal het uiteindelijk ook niet maken he.
Laten jullie daar een hengst voor staan ?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 20:24

Niet ervoor staan, maar voor 1100 verwacht je toch wel wat meer dan onzekerheid in de zin van wat fokt hij door. Het is ook maar net wat je zelf wil, wil je het ervoor uitgeven of niet. Voor 1100 euro kom je ook dichtbij een bewezen hengst en die afweging zul je zelf moeten maken. Al zou het voor mij geen reden zijn tot laten staan, maar zou ik het wel wat meer afwegen.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:29

Lilliputter schreef:
Niet ervoor staan, maar voor 1100 verwacht je toch wel wat meer dan onzekerheid in de zin van wat fokt hij door. Het is ook maar net wat je zelf wil, wil je het ervoor uitgeven of niet. Voor 1100 euro kom je ook dichtbij een bewezen hengst en die afweging zul je zelf moeten maken. Al zou het voor mij geen reden zijn tot laten staan, maar zou ik het wel wat meer afwegen.

Nou menig bewezen GGK hengst zit daar nog (dik) onder !

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:32

Ik zou inderdaad voor dat bedrag voor een nog 'onbekende' hengst niet zo snel voor die hengst kiezen, maar inderdaad naar een bewezen hengst (of vader van de betreffende hengst). :)

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:38

Tis inderdaad veel geld voor een nog jonge hengst die nog niets bewezen heeft,
maar ik ga de gok toch maar nemen :o

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:47

Ach als je een hengst echt wilt, baal je wel, maar je gaat er toch voor.
Ik vind het wel a sociaal in deze tijd om zoveel geld te vragen. De hengst heeft nog niet zoveel gekost als degenen waar Ed en HP opzitten.
Maar ja Joop weet dat men toch wel braaf betaalt
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 18-06-12 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:24

sarabande schreef:
Ik vind het wel a sociaal in deze tijd om zoveel geld te vragen. De hengst heeft nog niet zoveel gekost als degenen waar Ed en HP opzitten.
Maar ja Joop weet dat men toch wel braaf betaalt

Idd! Hoezo recessie ?! :P

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:51

Dus de onkosten moeten de hoogte van het dekgeld bepalen wat een rare redenering. Als ik werkelijk het idee heb dat een bepaalde hengst bij mijn merrie een goed veulen kan geven maakt 900 of 1100 ook niet meer uit, wanneer het veulen beter is dan het goedkopere alternatief verdient het zich wel weer terug, een kwestie van vertrouwen in je eigen inzicht op fokgebied.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:56

stoffel schreef:
Dus de onkosten moeten de hoogte van het dekgeld bepalen wat een rare redenering. Als ik werkelijk het idee heb dat een bepaalde hengst bij mijn merrie een goed veulen kan geven maakt 900 of 1100 ook niet meer uit, wanneer het veulen beter is dan het goedkopere alternatief verdient het zich wel weer terug, een kwestie van vertrouwen in je eigen inzicht op fokgebied.

Nee de hengsten die door Ed en HP gereden worden hebben zich al op alle mogelijke manieren bewezen, in sport en fokkerij. Daar haal je gegevens uit.
Een hengst die voor het eerste dekt daar kan je absoluut niet van weten of die bij jouw merrie een goed veulen gaat geven.
Dus maakt die 900 of 1100 voor de gok wel degelijk verschil.

Je kan wel denken dat de goedkope een goedkoop alternatief is, maar dat weet je niet. Wie kon bedenken dat Zhivago zo zou tegenvallen in de fokkerij bijvoorbeeld??????

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:00

Ik snap de redenering van Saar heel goed, ik vind het ook apart dat bijv. Tango zo relatief goedkoop is gezien de investeringen die er in gedaan zijn en de prestaties die deze hengst al heeft neergezet op het gebied van sport èn fokkerij.

s0173957 schreef:
Sjuimpje schreef:

Weltmeyer heeft anders al meer dan voldoende geweldige paarden gegeven, en is in de merrielijn altijd leuk om bij te hebben...
Ik heb er ook al olietankers van gezien die niet om aan te zien waren, maar gecombineerd met de juiste bloedlijnen werkt dat super!

Om te zien wel maar het bewegen vind ik over het algemeen niet voldoende, het gebruik van de lendenen vind ik onder de maat en dan heb ik het nog niet eens over het gevoel wat dat geeft als je er op zit.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:21

sarabande schreef:
. Wie kon bedenken dat Zhivago zo zou tegenvallen in de fokkerij bijvoorbeeld??????

Dat kan straks even zo gemakkelijk met Totilas het geval zijn ...maar daar gaat het hier niet over. :o

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:53

Dat kon zo maar eens waar zijn Amaze.

Tja wat dekgeld betreft is het gewoon vraag en aanbod...
Joop heeft ookal wel gehoord dat zijn hengst populair is en dat als deze hengst van het verrichtingsonderzoek terug komt dat de merries staan te wachten...

Tja dan kan je proberen wat meer te vragen...juist om dat je niet weet of volgend jaar de merries nog steeds in grote getalen naar je toe komen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:10

Tja of hij zijn dekgeld waard is weet je nooit. Ik vind de Floris een zeer aansprekende hengst. Ik zei in Den Bosch al dat deze van mij kampioen had mogen worden en de Oscar reserve.

Als ik Lotje nog had gehad, had ik deze zeker overwogen. :j

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:20

ik laat mijn hengstekeuze niet van een paar honderd euro afhangen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:51

Precies en daarom zijn Joop en Nico de lachende derde.

Ik stel eerder dat fokkers die hem echt willen, dat zou ik ook doen maar hij is mijn keuze niet, toch wel bij hem dekken.
Om daarop te speculeren en hem daarom zo duur te maken vind ik in deze tijd dus asociaal.