Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sjuimpje schreef:Ik zou dan ook eerder voor Florencio zelf gaanIk ben helemaal niet gecharmeerd van Weltmeijer bloed maar over Floris nakomelingen hoor ik niets anders dan lof. Dat schijnen zulke fijne paarden te zijn met uitzonderlijk goede karakters.
Lilliputter schreef:Niet ervoor staan, maar voor 1100 verwacht je toch wel wat meer dan onzekerheid in de zin van wat fokt hij door. Het is ook maar net wat je zelf wil, wil je het ervoor uitgeven of niet. Voor 1100 euro kom je ook dichtbij een bewezen hengst en die afweging zul je zelf moeten maken. Al zou het voor mij geen reden zijn tot laten staan, maar zou ik het wel wat meer afwegen.
stoffel schreef:Dus de onkosten moeten de hoogte van het dekgeld bepalen wat een rare redenering. Als ik werkelijk het idee heb dat een bepaalde hengst bij mijn merrie een goed veulen kan geven maakt 900 of 1100 ook niet meer uit, wanneer het veulen beter is dan het goedkopere alternatief verdient het zich wel weer terug, een kwestie van vertrouwen in je eigen inzicht op fokgebied.
s0173957 schreef:Sjuimpje schreef:Ik zou dan ook eerder voor Florencio zelf gaanIk ben helemaal niet gecharmeerd van Weltmeijer bloed maar over Floris nakomelingen hoor ik niets anders dan lof. Dat schijnen zulke fijne paarden te zijn met uitzonderlijk goede karakters.
Weltmeyer heeft anders al meer dan voldoende geweldige paarden gegeven, en is in de merrielijn altijd leuk om bij te hebben...
Ik heb er ook al olietankers van gezien die niet om aan te zien waren, maar gecombineerd met de juiste bloedlijnen werkt dat super!