KWPN Stamboekkeuring 2010!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:28

Margriet, het is sJuimpje met een J ;)
Ze is gemeten op 1.61, zoals we verwacht hadden gelukkig!

Van KWPN.nl

Citaat:
Artikel P 27 - Ster

1. Het sterpredikaat dressuur wordt toegekend door een keuringscommissie tijdens een stamboekkeuring of predikaatkeuring aan stamboekmerries die volgens de keuringsstandaard dressuur:

a. een minimale stokmaat hebben van 1.60 meter en

b. minimaal zeventig punten voor exterieur hebben gehaald en

c. minimaal vijfenzeventig punten voor beweging hebben behaald, tenzij vrijstelling is verleend voor beweging tijdens de stamboekkeuring omdat betreffende merrie een sportpredikaat dressuur heeft of een ibop/eptm predikaat dressuur heeft.

2. Merries die nog aan aanvullende criteria moeten voldoen voor stamboekopname en tijdens de stamboekkeuring of predikaatkeuring wel het benodigde aantal punten voor exterieur en beweging hebben behaald krijgen het ster predikaat definitief toegekend nadat aan de aanvullende criteria voor stamboekopname is voldaan.

Artikel P 28 - Keur

1. Het keurpredikaat dressuur wordt toegekend aan stermerries:

a. die volgens de keuringsstandaard dressuur tijdens een Centrale Keuring door een keuringscommissie op basis van exterieur, stap en draf aan de hand en van het tijdens de stamboekkeuring of predikaatkeuring behaalde cijfer voor galop voorlopig keur zijn verklaard én

b. het predikaat ibop/eptm hebben behaald of een sportprestatie hebben behaald van minimaal Z1 + 1 dressuur of M + 5 samengestelde wedstrijdsport. Maakt een merrie haar wedstrijddebuut in een hogere klasse dan voor het keurpredikaat vereiste niveau dan dient minimaal één winstpunt te worden behaald in betreffende klasse.

Nergens wordt gesproken over voorlopig Ster, dit is binnen het KWPN geen predikaat of officiele term, zoals dus ook blijkt uit de reglementen.

MargrietJonk

Re: KWPN Stamboekkeuring 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:35

Oh... Sorry Sjuimpje. Ik geloof dat ik je al die tijd al verkeerd heb benoemd. Ik vind haar echter niet 'klein' ogen ofzo. Ik hoop echt dat Celva ook nog wat groeit.... Ik zou haar ook zo graag willen presenteren..... Maar ja.... Dan moet ze nog wel die 2 cm groeien.... Maar nogmaals ze stond/ staat er toch wel erg knap voor hoor! Proficiat!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:37

Ze maakt zich ook vrij groot, die jury merkte ook op dat ze goed daalt in de achterhand en klimt in het front met de schoft omhoog :)

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:44

Ja dat kan Celva ook. Ik ben met haar naar de oefenavond geweest vrijbewegen. Ze vonden t een van de weinigen die 'aan elkaar' door het lijf bewoog. Ook was hij lovend over het gebruik van t achterbeen. Alleen in t voorbeen nog wat vlak. Maar ja.. de maat he.. Hij heeft haar toen gemeten op 1.58m (zonder ijzers) en zei erbij dat t wel beter was om haar volgend jaar e.v.t aan te bieden i.p.v dit jaar. (maar ik was niet van plan om haar dit jaar aan te bieden). Maar Coq is ster en daar gaat t om!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:45

Het is inderdaad ook geen voorlopig ster, maar ster waardig.

Roselique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:56

Ik wil misschien ook met mijn 4 jarige ruin Briljant (Lingh x Ulft x Mozart) hij is 1.67 ongeveer.
Ik weet wel dat het mogelijk is om met een ruin te keuren. Maar niet of het overal mogelijk is. Dus dat moet ik nog even uitzoeken.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:56

Het is mogelijk, maar je bent al te laat voor dit jaar.
Alle stamboek keuringen zijn al geweest.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:55

Morgen is alleen Brummen nog,
volgens mij kan je op elke stamboekkeuring voor dressuurpaarden je ruin mee laten lopen. :j

Amika123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:15

Hallo allemaal.
Ik wil volgend jaar met mijn merrie naar de keuring.
Sorento X Ronaldo X Elcaro.
Ze is nu 3 en wordt zadelmak gemaakt en klaargemaakt om de IBOP te doen. Wat denken jullie ervan?
Afbeelding

en nog een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=dJ6dupW--3k

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:32

Ik dacht al: wat een bekende afstamming :D Heb een maand geleden o.i.d. voor haar 2 jarige volle zus gekeken :j

Foto is niet helemaal vanaf de zijkant genomen, maar ze lijkt wat kort in de rug en ik zou graag de bovenlijn nog iets meer in bespiering willen zien. Maar ik ben geen kenner hoor :o
Ze heeft wel een aansprekend hoofd!

Sjuimpje en Rachel, gefeliciteerd!

Amika123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:07

Gaan ze die verkopen dan? Dacht dat ze die wilde houden. Wat vond je van haar? Is dat ook zo'n snurker? Dat is echt toevallig zeg! hahahaha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:21

Voorlopig ster bestaat niet, enkel voorloplig keur bij de rijpaarden. Echter heb je wel ster waardig, op dat moment moet een paard zich nog bewijzen dmv een ibop of eptm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:21

RCHLLKE schreef:
Ik ben ook naar Veghel geweest! Merrie van ons mag naar de NMK :).

Welke had je bij?

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:26

Amika123 schreef:
Gaan ze die verkopen dan? Dacht dat ze die wilde houden. Wat vond je van haar? Is dat ook zo'n snurker? Dat is echt toevallig zeg! hahahaha!

Ze staat idd nog op sporthorses :j Het was wel een cool dier zo in eerste oogopslag. Maat had ze zat, bewegen kon ze ook goed, maar ik vond haar te beknopt en ik weet niet of ze nog wat meer uit elkaar komt ;)

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:45

Gimmick11 schreef:
Ik hoef ze toch niet te bellen, als ze het zelfs ómgeroepen hebben _O-

Dan bel je ze niet, maar VOORLOPIG STER bestaat echt niet. Lees andere reacties (van mensen met veel keuringservaring) maar eens hier op bokt. Je bent ster of je bent het niet.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:20

Onze 3 jarige is vandaag voorlopig keur geworden!! :D Qua exterieur was ze niet de mooiste van de groep, maar ze wardeerde haar wel mooi op met het bewegen!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:34

Gefeliciteerd Margriet!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:40

Van Harte Margriet_!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:12

Leuk om te lezen allemaal!

Ik wil volgend jaar ook graag met mijn merrie (dan 7) naar de stamboekkeuring. Ze is nu opgenomen in het VB.
Twijfel nog een beetje over de richting. Ze maakt waarschijnlijk meer kans in de richting springen maar ik vind het zo hoog. :+
Er wordt rond de 1.20 gebouwd geloof ik?
Besteed het wel uit. Ondanks dat je zelf niet meer hoeft te rennen acht ik mezelf niet geschikt. Heb er echt de ballen verstand van. :P

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:37

Asjemenou; Eentje vanuit mijn werk :). Is niet van mij hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:55

RCHLLKE schreef:
Asjemenou; Eentje vanuit mijn werk :). Is niet van mij hoor!

Welke was dat dan?

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:22

Mosh schreef:
Beber schreef:
JIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
:j :j :j :j :j

Jawel.
Comtes is ook voorlopig KEUR geworden !!!

:D zo loop ik rond .... :D

Leuk om dit topic te volgen en zo kom je nog eens wat tegen!

Comtes is de tante van onze Cieni (moeder Tieni)

En is Cieni ook naar de keuring geweest ?

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:34

Nee, ze was daar nog niet aan toe. We moeten haar binnenkort eens door iemand laten beoordelen die verstand van zaken heeft en als het de moeite waard is gaat ze hopelijk in november de Ibop lopen :j Ik denk zelf dat ze te weinig lengte in de rug heeft.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:53

Mosh schreef:
Nee, ze was daar nog niet aan toe. We moeten haar binnenkort eens door iemand laten beoordelen die verstand van zaken heeft en als het de moeite waard is gaat ze hopelijk in november de Ibop lopen :j Ik denk zelf dat ze te weinig lengte in de rug heeft.

Succes ermee !

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 08:44

Voor ons geen voorlopig keur, maar wel een mooie foto van mijn merrie.
De baan was erg glad en ik had achter geen ijzers en voor geen gaten, jammer dat ze zich niet optimaal toonde.

Afbeelding