Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kel106

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-26 09:54

Ik vond Tony gold ook echt abnormaal, wat een fijn paard. Maar ook hele fijne ruiter! Dat wordt er 1 over een paar jaar.
Ik vond Rome ook echt heel gaaf, vond hem 2 jaar terug op de hengstenkeuring nog niet zo maar vond hem nu echt uitblinken.
Royal dynamic vind ik ook heel mooi ontwikkeld.
Total mc claren vond ik ook mega maar vraag mij dan af wat de reden is dat hij niet meer bruikbaar is voor de sport.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-26 10:05

Tony Gold viel me ook heel positief op, zeker dat laatste stukje met uitdraven, relaxed, mooi over de rug en toch achterbeentje er lekker bij.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-26 11:15

Tony Gold zag er goed uit op het filmpje en Two Million ook.

Ik baal wel dat er geen hengsten van Beckmann komen. Nu moet je voor 1 hengst een uur en kwartier rijden en voor sommige nog verder.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-26 19:53

Het waren twee mooie dagen vol hengsten!
Gisteren vond ik DC10 echt heel erg opvallend. Daar vond ik vorig jaar nog niet zo heel veel aan, maar ik vond hem waanzinnig fijn doorontwikkeld.
Verder vind ik Royal Dynamic echt super.
Tony Gold liep ook heel fijn, ik vind die amazone niet altijd zo heel fijn rijden, maar op deze hengst ging het best. Qua bloedvoering past hij mij niet echt, dus ik ga hem zelf niet inzetten.

Vandaag vond ik uiteraard McLaren fantastisch, maar ik ben al jaren groot fan van dat paard. Ook Frankie Lee en Fiji zijn heel erg fijn. En de jonge Red Viper, Red Label, vond ik verrassend goed. De driejarigen liepen waanzinnig braaf en fijn door de baan.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-26 20:07

Red label vond ik ook verrassend en die Topaas was ook nog wel leuk. Frankie Lee ook gaaf maar voor mij te heet. Mauro blijf ik ook gaaf vinden maar die heeft 2x Ferro en mijn merrie heeft Ferro als opa dus ga ik niet doen.

Heb filmpje van Escador. Telefoon zat vol dus kon helaas niet meer filmen dus heb niet van de andere.

https://youtu.be/GXEG2YvJdAw?feature=shared

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-26 20:10

carola schreef:
Gisteren vond ik DC10 echt heel erg opvallend. Daar vond ik vorig jaar nog niet zo heel veel aan, maar ik vond hem waanzinnig fijn doorontwikkeld.
Tony Gold liep ook heel fijn, ik vind die amazone niet altijd zo heel fijn rijden, maar op deze hengst ging het best. Qua bloedvoering past hij mij niet echt, dus ik ga hem zelf niet inzetten.

Vandaag vond ik uiteraard McLaren fantastisch, maar ik ben al jaren groot fan van dat paard. Ook Frankie Lee en Fiji zijn heel erg fijn. En de jonge Red Viper, Red Label, vond ik verrassend goed. De driejarigen liepen waanzinnig braaf en fijn door de baan.

Ik vond het verschil tussen de 2 Fiji veulens erg groot.

Wat ik opmerkelijk vond is dat McMary (v. McLaren) en Franzi Lee (v. Frankie Lee) eigenlijk best met een gelijke techniek (fantastisch) bewogen. Met dezelfde amazone.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-26 20:19

kiko schreef:
Red label vond ik ook verrassend en die Topaas was ook nog wel leuk. Frankie Lee ook gaaf maar voor mij te heet. Mauro blijf ik ook gaaf vinden maar die heeft 2x Ferro en mijn merrie heeft Ferro als opa dus ga ik niet doen.

Heb filmpje van Escador. Telefoon zat vol dus kon helaas niet meer filmen dus heb niet van de andere.

Dankjewel!

Wat vond jij? Ik vond hem beter lopen op de show in Duitsland, maar deze bak is natuurlijk veel groter en met veel meer mensen. Maar ja, beest is drie.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-26 20:20

kiko schreef:

Escador had ik eigenlijk wat meer van verwacht n.a.v. wat ik hier over hem gelezen had.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-26 21:19

Heeft iemand toevallig Fiji op beeld?

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-26 23:15

janderegelaa schreef:
carola schreef:

Ik vond het verschil tussen de 2 Fiji veulens erg groot.

Wat ik opmerkelijk vond is dat McMary (v. McLaren) en Franzi Lee (v. Frankie Lee) eigenlijk best met een gelijke techniek (fantastisch) bewogen. Met dezelfde amazone.

Kwamen die 2 niet uit dezelfde moeder/lijn?
Ze leken heel erg op elkaar ja met bewegen.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-26 23:16

janderegelaa schreef:
kiko schreef:

Escador had ik eigenlijk wat meer van verwacht n.a.v. wat ik hier over hem gelezen had.

Ik had precies hetzelfde.

Phonix ik vond hem moah. Snap niet dat ze daar zo weg van zijn.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:27

Ik heb heb hem veel fijner gezien, dus denk dat hij erg onder het indruk was. Ik ben ook niet zo fan van Dinja als jong paard ruiter. Was hetzelvde met Vuelta welke ik ook veel fijnere video’s van kreeg voordat zij er op stapte.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:34

Vuelta liep dit jaar beter dan vorig jaar. Vorig jaar reed Dinja erop en vond ik het maar een gewoon paard maar nu ondanks dat hij pas net terug was en de zadelmakruiter erop zat waren zijn gangen een stuk beter.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:01

kiko schreef:

Wel lekker draven met veel souplesse :j , je moet er alleen niet te dicht naast staan anders wordt je pootje gehaakt. :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:37

Ik zag een filmpje van Grey Tonic. Wat een paard zeg, waanzinnig. Ben er echt weg van.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:15

Ja die heb ik ook gezien! Super gaaf paard! Hij zou dus gister komen maar ja dat feestje ging helaas niet door.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:25

Ik denk dat ik hetzelfde filmpje heb gezien. Wat een paard inderdaad!
Ik had hem vorig jaar als eerste keus, maar toen lukte het niet uit Duitsland. Ik hoorde dat hij slecht sperma heeft, maar ik ga het er denk ik toch op wagen.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:58

Kijk nog eens goed naar het exterieur van GT en beweging recht van voren gezien

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:02

Kwaliteit van sperma is niet slecht, maar je krijgt heel weinig omdat hij ver over zijn max zit. Vorig jaar 500 en dit jaar gaan dat er zeker niet minder zijn.

Maar hij heeft reebeen/afwijkende sprong en je ziet het ook terug bij flink wat veulens al.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:11

Maait ook behoorlijk

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:21

Het blijft fascinerend dat er zo veel mensen willen dekken met een hengst die ze nog nooit in het echt hebben gezien en alleen op een gelikt internet filmpje.

AdeBr

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:29

carola schreef:
Het blijft fascinerend dat er zo veel mensen willen dekken met een hengst die ze nog nooit in het echt hebben gezien en alleen op een gelikt internet filmpje.

Nou idd

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:57

carola schreef:

Ik zeg niet dat ik ermee wil dekken. Ik heb ook geen merrie. Ik vind het alleen een waanzinnig gaaf paard.

gabiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:15

Hoi allemaal, Ik lees al een tijdje mee, omdat ik mijn Dreamboy X Florencio merrie graag voor het eerst wil laten dekken dit jaar. (Edit: Ik heb nog nooit eerder gefokt). Ik ben afgelopen weekend naar van Uytert en Reesink geweest. Ik baalde er wel van dat Grey Tonic, Red Viper en Furst Zonik niet heb kunnen zien want deze vindt ik heel interessant. Met name Grey Tonic en Furst Zonik vanwege de moederlijn. Ik was positief verrast over Security van Secret bij Reesink gisteren. Wel een kolossaal paard, maar mijn merrie is wel fijntjes gebouwd dus misschien kan ze dat wel hebben. Scaramouche vindt ik ook heel interessant, al viel hij mij bij van Uytert op de show tegen. Het veulen wat ze lieten zien vond ik daarentegen heel goed! Als iemand het leuk vindt om mee te denken. Mijn merrie heeft een hengst nodig met veel souplesse en een goede stap. Ik heb alleen wel een voorkeur naast een gezond veulen hopelijk uiteraard wil ik gewoon echt graag een donker veulen en het liefste zwart. Sommige mensen zullen hier wat van vinden, ik weet het een goed paard kent geen kleur, maar ik wil gewoon geen vos voor mezelf en dit veulen wordt echt voor mij als opvolger voor m’n grand prix paard later hopelijk.

gabiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:17

xxmarionxx schreef:
Ik was vandaag ook naar van Uytert geweest en ik vond de hengst Hallifax Lyng echt super gaaf!
Wat vonden jullie van deze hengst?

Was ook niet mijn type paard, vanwege zijn achterbeen ook maar ik zat er even over te denken want vond m wel echt veel souplesse hebben.