Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
fokfanaat schreef:Beide over tijd en wat aan het harsen, maar echt opschieten doet het niet, ze wachten tot het poedersuiker wordt en ik weer moet werken.
misterA schreef:Dat is ook het risico bij niet gekeurde hengsten. Je kunt er vanuit gaan zou je denken dat aangewezen hengsten correct zijn. Dat is niet het geval. Pas nadat ze zijn goedgekeurd is het rapport van zowel de hengst als van de moeder beschikbaar.
Ook goed voor fokkers om daar eens naar te kijken. Het staat er allemaal bij!! Als je goed oplet dan heb je dat zelf al waargenomen.
Vooral scherp zijn op Ferro inteelt, zoals Jameson bijv...
misterA schreef:Umeo, dat ben ik niet met je eens. Fokkers nemen heel bewust het risico. KWPN is daarin heel duidelijk. Alles wat erfelijk van belang is wordt gepubliceerd, bij goedgekeurde hengsten.
Mer1980 schreef:Mark je hebt weer een knap veulen en jij bent echt geboren voor het geluk want alles beesten die je fokt zijn knap. Nu ook weer een prachtig merrieveulen die echt mooi getekend ziet. Zul je zien dat ik straks een hele witte krijg met een zwart oor ofzoMaar gefeliciteerd weer.
Wat betreft het fokken met ongelijke voeten dat zou mijn voorkeur niet hebben. Ik heb 1 merrie met hele goede voeten maar wel weinig versenen dus daar moet ik zeker op letten de anderen hebben allemaal gewoon echt prima sterke voeten. Gewoon niets op aan te merken.
carola schreef:Gefeliciteerd Mark! Mooi getekend hoor!
Ik ben nog steeds zoooo in dubio voor mijn elite ibob prok Johnson merrie. Eind van de week moet ik al gaan insemineren, maar ik weet het echt niet. Ik zoek een hengst met een langer voorbeen, goede voeten (merrie heeft wat lage verzenen), goed karakter en ook wel wat commercieel. Furst Dior, Fontaine en McLaren staan nu op mijn lijstje. Iemand nog goede suggesties of ervaringen met die hengsten? Echt, ik weet het totaal niet met haar. Met mijn andere merries was ik er wel vlot uit, maar met haar vind ik het echt lastig.