Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eilander

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:14

Hoe lang moet ze nog Iorrr?

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:16

De Quabri is nu draagmoeder maar ik zit te bedenken waar ik haar mee zal dekken dit haar. Iemand n goed idee?
Wil wel wat bewezen met vers sperma en correcte voorbeen stand. Deze is iets Frans

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:18

eilander schreef:
Hoe lang moet ze nog Iorrr?

25-1 aan de telling… Mast ik ken haar natuurlijk niet, dat maakt het zo lastig.

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:18

Heel mooi type paard Eilander , ben groot Fan van Quabri!

Iorr, Pegase geeft ook maat en lengte .
De eerste nakomelingen lijken echt goed!

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:26

Een van onze Quabri's is ook groot(180+) en langgelijnd, de andere eerder echt klein, maar wel voldoende lang. Beide heerlijk karakter.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:33

En Harley geeft ze ook groot of juist pony-achtig, dus in combinatie met Numero Uno kan daar best een keer een kleine van komen.
Quabri zou idd goed kunnen passen op zo'n merrie, maar daar hangt wel een flink prijskaartje aan. En als hij niet vers beschikbaar komt is diepvries natuurlijk ook wel extra gedoe.
Glenfiddich zou ook heel goed passen denk ik. Maat, formaat, galop en vermogen en interessant gefokt. Helaas als jong paard geblesseerd geraakt. Ik heb al wat nakomelingen van hem onder het zadel gezien en ik vind het fijne paarden. Had hem zelf ook op het lijstje voor een soortgelijke merrie, maar dan heb ik 4x Farn (en dus ook zijn recent genoemde moeder Dorette) vrij voorin de pedigree en dat wordt me te gek.
Impressive zou qua type ook wel kunnen verbeteren op zo'n merrie, maar daar zou ik eerst wel wat meer nakomelingen van onder het zadel willen zien. Want in combinatie met Harley en Numero Uno zou dat weleens heel scherp kunnen worden. Hoewel mijn Impressive uit Bella onvoorstelbaar ril en scherp was in de omgang, maar die is net een paar weken onder het zadel en dat was opstappen en wegrijden :+

En ik zou rustig Kannan nog een keer op jouw merrie durven gebruiken Iorrr!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:39

Iorrr schreef:
Numero uno heeft ze vaak niet makkelijk en strooit vreselijk met de maat. 4 uno’s gehad hier: leken in niets op elkaar. Wel kunnen ze allemaal springen :)

Bij ons heeft quabri ook Lengte en maat gegeven, helaas is die op 2 jarige leeftijd ingeslapen ivm ataxie… vermoedelijk uitgegleden in de weide.

Onze draagmerrie laat de brok al staan… Ik hoop maar dat het voorlopig nog blijft zitten!

Ben mega in de twijfel voor onze Baloubet x Jus de Pomme… De Kannan van afgelopen jaar vond ik echt onwijs gaaf, maar je krijgt geen garanties hè!? Ik ben maat en wat meer lengte nodig. Vermogen, instelling en bloed heeft ze ruim voldoende…

Als je zo tevreden was over de Kannan, zou ik dat nog eens overwegen. Wat vind je van Qannando (Kannan x Emerald)? Heeft maat en lengte.

En ga met Lexa mee wat betreft Pegase. Deze ook al een aantal keer genoemd. Nakomelingen blijven mij positief opvallen.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:39

Nee joh, Quabri was 4 jr geleden niet duur. Meen 500 euro per rietje zal het wel geweest zijn maar de merrie was in 1x drachtig

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:41

Ik heb Impressive n paar weken geleden in real live gezien maar was er niet kapot van

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:43

Onze Harley is echt een hele brave uit de Chin chin maar zou wat mij betreft meer paard mogen zijn

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:46

van Harley zijn ook een hoop kleintjes of niet?

Quabri staat er nu voor 2 rietjes voor 800 op. Geen idee of daar nog wat aan te verhandelen valt. Qua bevruchting weet ik niet hoe goed hij is.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:48

Oehlala schreef:
van Harley zijn ook een hoop kleintjes of niet?

Quabri staat er nu voor 2 rietjes voor 800 op. Geen idee of daar nog wat aan te verhandelen valt. Qua bevruchting weet ik niet hoe goed hij is.

Vind ik niet duur. Wij hadden maar 1 rietje nodig

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:07

Zo zie je maar, hier 3 NU s en allemaal top braaf, wel wakker, maar braaf.
Kennis heeft ook 2 quabris, eentje heel groot en top springen, de andere valt wat tegen qua model en sprong...en ze komen allebei uit dezelfde moeder :+ dus vertel t me maar :D

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:18

Het leed dat fokken heet :+

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:26

De Quabris die ik op de hengstenkeuring heb gezien vielen mij ook echt niet mee. Veel bot en iets wat lomp. Die van ons was juist heel bloederig. Wij hadden ook maar 1 rietje nodig van Quabri

Ik ben heel gek van Harley zelf, maar hij strooit me echt teveel. De kleintjes zijn handig en de grote hebben vermogen

Eilander: wil je de Quabri niet onder t zadel doen?

Pegase ga ik even onthouden! Ermitage ben ik wat vanaf gestapt. Vindt hem misschien toch te veel bot (in de benen) hebben voor onze Zapatero.
Volgende week naar het BWP. Ben er nog nooit geweest. Dus ben benieuwd

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:38

Ja, de Quabri moet onder het zadel maar wil haar wel naar sportpredicaat laten rijden en ze is nog maar 4 dus eerst nog maar n veulen

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:54

Afbeelding
Onze Luigi D'eclipse :+

Afbeelding
Onze Global Express net zadelmak. Doet het goed!!heel meewerkend maar heel wakker (komt bij de moederlijn vandaan)
Heb nu een paar Globals gezien maar ze zijn allemaal niet al te groot?!

sspinoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:05

Kunnen jullie mij een goed bewegende, springgefokte hengst aanraden die werkwilligheid en een nuchter karakter doorgeeft? Ik ben aan het oriënteren naar een hengst voor mijn KWPN merrie (in België is mooi meegenomen). Ze heeft echt een gouden karakter en dit wil ik ook graag behouden. Ik hoef er geen grootse dingen mee te bereiken, maar ik richt mij wel op aanleg voor eventing en ik zou er zelf in de toekomst als amateur ruiter mee overweg moeten kunnen ;) De verbeterpunten bij mijn merrie zijn looplust en ruimere bewegingen. Aan wie denken jullie? Oh ja, dekgeld tot 1000 euro.

Mijn merrie:
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/562958/cilita

Zelf heb ik deze hengst gevonden, nuchter karakter maar wel bloed en springtalent. Alleen is hij enkel AES goedgekeurd en zijn er nog geen nakomelingen om op af te gaan. Is dit een groot nadeel?

https://dutcheventingstables.nl/hengsten/moreno-grove/

Afbeelding

Afbeelding

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:07

Revali: die lijkt bloedgemaakt, amai! Geen ervaring verder met de hengst.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:09

Revali schreef:
[ [url=m/wb3Es3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onze Luigi D'eclipse :+

[ [url=m/h4C2hS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onze Global Express net zadelmak. Doet het goed!!heel meewerkend maar heel wakker (komt bij de moederlijn vandaan)
Heb nu een paar Globals gezien maar ze zijn allemaal niet al te groot?!

Nee Orient Express is zelf ook niet groot toch? Veel Fransoosjes niet. Dat probleem heb ik ook met mijn merrie. Maat blijft een aandachtspunt.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:18

Ik zag laatst een hele leuke Global te koop, zag eruit als een fijn en simpel paard. Die was alleen bepaald niet klein, 1.76 was die.
Die van jou oogt echt nog puppy. Als ‘ie wat begint uit te zwaren dan wordt het wel een hele knappe zo te zien!

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:20

Pegase heeft idd vergroot bij mijn merrie maar gelukkig toch bloed en techniek erbij.

Wat vinden jullie van commander HK? Verschil met Escape z?

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:25

Oké. Dat wist ik niet Oehlala. De merrielijn zijn allemaal wel tussen de 166/172
Deze heb ik nog niet gemeten, hoop dat ze de 1.60m haalt := maar ben er bang voor. Gelukkig wel mooi langgelijnd.

Charisma: ja ze is heel bloederig om te zien! We hebben nu besloten haar eerst in de sport te doen.

Julia: ik hoop t, maar ze wordt al 5 dit jaar. Maar hoop dat het werk haar een beetje doet uitzwaren en groeien :D

Dakario: zag hem vorige week ofzo voorbijkomen in de Peelbergen. Kon het niet beoordelen... Zo extreem springen. Heb verder nog niks van hem gezien dus ik weet het niet zo goed.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:47

Die Commander heeft wel heel veel natuurlijke kwaliteit , moeder springt ook top
Moederlijn vind ik minder en daarom (nog) niet gebruikt
Joe is een fijn ruiter die niet prepareerd dus daar ben ik niet bang van
Zo Revalli das een chique Global *D

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:53

Ik vind de Global express nakomelingen tot nu toe heel fijne indruk geven, meewerkers!
Hoewel het me nog niet was opgevallen dat ze klein waren, maar misschien zijn de kleintjes nog thuis aan het groeien :+

Ik dacht dat Quabri veel duurder was, maar na alle pech vorig jaar vind ik per rietje kopen eigenlijk ook niet zo'n aantrekkelijk idee :=

Ik vind Impressive zelf nog steeds lastig te beoordelen, groot lijf en nog wisselend in de prestaties. Het is sowieso al niet het type paard waar ik voor val. Maar op mijn merrie heeft hij wel verbeterd wat ik graag wilde verbeteren en ik ben met beide nakomelingen heel erg blij!