TerraH schreef:Hi! Ik lees hier al een tijdje mee en heb mij vandaag ook eindelijk geregistreerd op Bokt. Ik ben zelf nog totaal niet ervaren in de (dressuur)fokkerij maar ik vind het ontzettend leuk om over jullie ervaringen en meningen te lezen. Ik wil dit jaar een eerste veulentje gaan fokken met mijn Toto Jr. x Lord Leatherdale merrie.
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 98/kalibra
Het is een merrie met een ontzettend goede instelling. Ze is slim en erg werkwillig. Ze heeft een ruime, zuivere stap en een ruime, lichtvoetige draf. Ze heeft wel een zeer sensibel karakter en is daardoor niet altijd even makkelijk. De galop zou wat meer bergop mogen en ze is wat lang (op de foto's lijkt ze korter dan ze is) dus ik zoek een hengst met een wat kortere, sterke rug.
Ze heeft nog geen predicaten maar ik wil haar dit jaar graag meenemen naar de stamboekkeuring.
Ik ben zelf al een hele tijd rond aan het kijken naar hengsten maar ik ben er nog niet uit.
Hebben jullie suggesties?
Misschien even een ehk topic aan maken? (exterieur en hengstkeuze) aansprekende merrie.

Ulla, dat is wel apart in deze tijd dat je zo'n dier niet verkoopt. Lijkt me dat zulke paarden als ze gezond zijn, op dit niveau lopen en makkelijk na te rijden best gewild zijn in het buitenland als leerpaard.