Nakomelingen van Corland!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:46

Leuke foto nini_roosje! Alweer een schimmel ;)

Ik weet eigenlijk niet eens meer of ik me hier al eens gemeld heb maar ik heb een 3 jarige merrie van v Alba r x Corland. De moeder is dus van Corland, die wordt gebruikt als fokmerrie. Het rustige en superbrave wat hier genoemd wordt herken ik niet zo erg in de moeder terug:) die kan nl best een bom zijn. Maar mijn 3 jarige blijkt nu met beleren gelukkig wel ontzettend braaf te zijn ;) Omdat de moeder niet heel rustig is denk ik dat ze het karakter van haar vader heeft:) Ze lijkt ook erg op haar vader:
Dit is de vader
Afbeelding

En dit is mijn paard
Afbeelding

Anoniem

Re: Nakomelingen van Corland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:55

Wat een knappert die papa, En die van jou trouwens ook! En ook een schimmeltje natuurlijk!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:00

Ja ook een schimmel :P Als ik ooit zou gaan fokken met haar moet ik wel mijn best doen om het schimmel eruit te krijgen:) De moeder is schimmel, de vader en de vader van de moeder :+

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:30

Wij hebben ook een schimmelmerrie, corland x animo!

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:31

Wauwww mooie schimmels zeg!

Mijn topper heeft met ons debuut in de L2 191 punten bij elkaar gereden :D Trots! *\o/*

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:31

Wat leuk om hier over allemaal Corland's te lezen!
Ik ga morgen zelf bij een 12 jarige Corland kijken.
Schijnt een echt knuffel te zijn, en een goede sprong te hebben
Vader van de moeder is Caleto 1 die dezelfde vader heeft als Corland zelf.
Ik ben zeer benieuwd naar morgen :D

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:48

Bamorka schreef:
Wij hebben ook een schimmelmerrie, corland x animo!

Ik heb ook een corland x animo!
Wel een bruine ruin.
hihi zo toevallig ;)

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:01

Super leuk al die Corland's, heb zelf een merrie van Silverstone x Corland, en moet zeggen dat ik sommige koppies wel op die van mij vind lijken :)
Erg gevoelig paard op stemmingen en druktes, wel heel lief maar soms nogal lastig met rijden en bij de hoefsmid. Dan wil ze nog wel eens omhoog komen. Al gaat dit de laatste tijd stukken beter.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:37

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:46

Dat omhoog komen is echt een corland trek volgens mij. Mijn oude ruin deed dat en de merrie die ik er nu van rij heeft er ook een handje van vol :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:06

Die van mij bokt of steigert niet haha!

Al ken ik een darco x corland die wel weer echt steigert.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:20

die van mij doet ook absoluut niks verkeerds als ze boos is of het er niet mee eens gaat ze stil staan en doet ze haar oren in de nek maar zal nooit wat fout doen :)

alleen is ze wel stress gevoelig als ze op andere terreinen is dan ze altijd gespannen en kost alles haar 10x zoveel energie en valt ze dus ook altijd heel erg af!! helaas :(

maar het is echt een super makkelijk paard waar denk ik iedereen wel op weg kan rijden, niet dat ze alles voor iedereen doet maar ze zal ze niks doen ;)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:14

W kon als de beste op zijn achterbenen staan. Als hij aan het werk moest probeerde hij er heel vaak onderuit te komen. Vooral in het begin. Ik heb toen echt op het punt gestaan om hem per direct te verkopen. Gelukkig niet gedaan, de aanhouder wint! Als hij gewoon lekker moest lopen was er trouwens niks aan de hand en kon je de grootste beginner op hem weg sturen. :) Ik ben benieuwd hoe het met zijn volle zusje zit!

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:09

Weten we dat ook weer :Y) Die van mij komt echt omhoog als ze in paniek raakt of iets eng vind langs de weg. Ook met springen is het een doos, heb een halfjaar enkel balkjes gedraafd, met moeite. Maargoed nu ze springt springt ze ook echt super. En hoop van de zomer op het niveau te zijn om te kunnen starten, want als het zo door gaat lukt dat zeker :). Heb ook een paar maal idd op het punt gestaan om haar te verkopen, maar idd ook blij dat ik het niet gedaan heb ben alleen maar trots nu.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 15:15

Wat grappig Cabelz ik zie nu pas dat je een Silverstone x Corland hebt! :) Op dit moment rij ik nl een Silverstone. Ze is idd ook erg gevoelig voor druktes en heeft je stemming zeer snel door. W maakte het wat dat betreft helemaal niets uit. Ik heb idd ook een tijd gehad dat ik met W niet eens bij een balkje in de buurt kwam.

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 15:36

Die van mij is ook erg gevoelig op stress en drukte. Ze ziet en hoort alles.. Als je haar bestraft of iets meer aan het werk wil zetten kan ze eerst beledigd een bokje geven maar daarna loopt ze als een treintje.. Blijft een wakker dier :D Maar vind het zeker wel leuk! Het is maar zelden dat ze omhoog komt.. Maar dat is meer aanstellerig dan gemeen bedoelt.

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:00

Leuk zeg dat je een silverstone hebt, en ook wel grappig dat die ook zo is :) Ga met die van mij ook juist om die reden heel vaak naar buiten, dus over de weg naar het strand en bos etc. Want merk echt dat dus helpt ook in het springen. Blijf het wel apart (en leuk) vinden dat dat karakter zo erg terug te vinden is in die nakomelingen.

genesislove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:02

hoi allemaal, sorry als ik dit topic niet omhoog mocht halen maar had toch een vraagje.

Ik heb sinds kort een Corland merrie.
Ze is 5 jaar en wordt nu zadelmak gemaakt, heeft vorig jaar veulen gehad en vorige eigenaar zag het niet zitten om ze zadelmak te maken.
Nu vroeg ik me af of jullie Corland-nakomelingen ook zo braaf waren bij het zadelmak maken en opleren?
Mijne geeft werkelijk geen kick...

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:20

Wonderland heeft bij het beleren idd geen stap verkeerd gedaan. :)

genesislove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:58

En is Wonderland nu dan een beetje stouter? of issie braaf gebleven ?
Heb namelijk niet het gehele topic gelezen, vond het nogal veel.. :D

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 14:11

Die is stouter geworden! :D Maar toen het knopje omging was het een super paard. Inmiddels is hij in Amerika.

genesislove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 14:14

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 10:22

ik heb een corland x wisconsin maar die heeft ook niet echt van die stoute trekjes. Steigeren en bokken zal hij nooit doen. Zet geen stap verkeerd! Al hapt hij graag in alles. Heeft wat ondeugende lipjes dus.
Maar komen veel mooie corlandjes voorbij zeg!! :)

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:55

Gaaf beest Lotte! Ook fijn dat ie niet van die stoute trekjes heeft.

Heb met die van mij een paar weken geleden voor het eerst een oefencross gereden bij clusius event, ging echt super. Bij de eerste hindernis was het nog een ramp maar toen we daar overheen waren heeft ze eigenlijk alles in 1x gesprongen. Meteen ook opgegeven voor oefencross bij het dijkgatbos :)
Volgende week mijn L1 debuut met haar, heb enkel al vrij lang geen wedstrijden meer gereden dus hoop dat we ons een beetje gedragen :Y)

genesislove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:37

oh fijn! Mijne is een Corland x Tresor
@ Lotte: hier ook eentje met ondeugende lipjes ! Ze heeft ontdekt hoe ze de draad open krijgt: handvatje vastnemen en beetje schudden... Maar verder misbruikt ze haar lipjes niet, enkel lief komen kriebelen overal, maar nooit echt happen, enkel met d'r lipjes bezig zijn.
@Cabelz: tof zeg ! ben alvast benieuwd als ik dit ook met Isis kan doen :D