Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Karina schreef:Ze houdt het wel spannend zeg, ben zo benieuwd.
Misschien nog wel interessant om te vertellen: ik heb vroeger ook painthorses gehad, waaronder een tobiano hengst die ook dekte. Had toen ook van mensen 2 overo merries op stal gehad om te dekken, allebei drachtig geworden. Het jaar er op belde hij in dikke paniek, 1 van de merries had een spierwit veulen gekregen, dus hij was overtuigd dat die lethal white zou zijn en zou sterven. Maar gelukkig was mijn hengst ondanks dat hij tobiano was wel getest voor de zekerheid. De kans is niet zo groot maar wel aanwezig dat ze toch OLW drager zijn en omdat 1 merrie van iemand anders al eens een OLW veulen gekregen had en we natuurlijk geen enkel risico wilden lopen dat zij het nog een keer moest meemaken haar veulen te verliezen hieraan hem laten testen. Ik kon hem dus gerust stellen dat het niet mogelijk was omdat hij echt geen drager was. Toen ze het veulen later nog eens goed bekeken had ze toch ergens een bruine vlek maar echt minimaal, amper de afdruk van een tennisbal.
Dus mocht je een wit veulen krijgen, dan even goed kijken of hij/zij echt geen gekleurde plekken heeft.
Shadow0 schreef:Veulentjes worden meestal rond 3 uur 's nachts geboren toch? Dan heb je nog even. Maar ik kan me toch niet voorstellen dat dit nog dagen gaat duren. Dus: sterkte deze nacht!