Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
GabberGill schreef:Dat hij never nooit het GP zal halen vind ik de grootste onzin. Sterker ik hoop alleen maar meer dat hij het nu laat zien en dan alleen al om te laten zien dat hij het wel kan. Al zal Janderegelaar dan suggereren dat de jury niet spoort of dat het doorgestoken kaart is.
Je mag niet gecharmeerd zijn van dit paard, maar dit paard heeft miss niet de beste bouw om een topsporter te zijn, maar tot nu toe laat hij een hoop zien met meer gemak dan ik had verwacht en dat komt door de instelling die hij heeft meegekregen bij Esmee. Dit paard zou gp kunnen worden op karakter!
AM_Horses schreef:Hij zal vast grandprix kunnen lopen en winst kunnen behalen. In principe kan dit bijna elk paard wat gezond is en de juiste begeleiding krijgt.
Maar om dit paard te zien als fokdier? Dat is wel andere koek. Waarom zou je exterieurmatig minder willen fokken? Om het karakter? Er zijn genoeg andere hengsten die een goed karakter hebben. Voor de kleur? Die hij overigens niet altijd doorgeeft. Dan zou ik persoonlijk voor verbetering gaandus een andere hengst
janderegelaa schreef:GabberGill schreef:Dat hij never nooit het GP zal halen vind ik de grootste onzin. Sterker ik hoop alleen maar meer dat hij het nu laat zien en dan alleen al om te laten zien dat hij het wel kan. Al zal Janderegelaar dan suggereren dat de jury niet spoort of dat het doorgestoken kaart is.
Je mag niet gecharmeerd zijn van dit paard, maar dit paard heeft miss niet de beste bouw om een topsporter te zijn, maar tot nu toe laat hij een hoop zien met meer gemak dan ik had verwacht en dat komt door de instelling die hij heeft meegekregen bij Esmee. Dit paard zou gp kunnen worden op karakter!
Maar niet op uitvoering. Die 12-15 passen kan hij nu ook al. Maar niet binnen een meter. En daar gaat het om. Verder is er een beoordeling voor het dalen van de achterhand. En dat doet hij ook niet.
Het zou fijn zijn als je geen opmerkingen maakt die op mij persoonlijk gericht zijn. Het gaat hier over een paard en niet over mij. Als jouw argumenten niet sterk genoeg zijn dan kun je beter niets zeggen.
En als hij wel GP gaat starten en goed scoort, applaus voor zijn amazone. Heel knap en ook gegund.
GabberGill schreef:janderegelaa schreef:
Maar niet op uitvoering. Die 12-15 passen kan hij nu ook al. Maar niet binnen een meter. En daar gaat het om. Verder is er een beoordeling voor het dalen van de achterhand. En dat doet hij ook niet.
Het zou fijn zijn als je geen opmerkingen maakt die op mij persoonlijk gericht zijn. Het gaat hier over een paard en niet over mij. Als jouw argumenten niet sterk genoeg zijn dan kun je beter niets zeggen.
En als hij wel GP gaat starten en goed scoort, applaus voor zijn amazone. Heel knap en ook gegund.
Ik heb genoeg argumenten waarom het wel zou kunnen, maar heb al vanaf moment 1 gemerkt dat wij het niet eens zijn en jij er zeer negatief in staat. Ik zie nog wel wat dingetjes voor deze hengst komen. Misschien wordt het geen perfecte gp, maar dat hebben er zoveel. Ik zie op de Olympische spelen zelfs weinig paarden zakken vanuit achter en paarden die in een uitgestrekte draf volledig afbreken en dan nog maar niet te beginnen over zowel de piaffe als passage die volledig uit takt zijn en met weggedrukt ruggen.
Bosco kan een GP proef voldoende afsluiten en daar ben ik van overtuigd en jij beweerd dat hij dat niet kan. Dat is prima, maar ik vind dat je daarmee onzin verkondigd net als dat jij mij onzin vindt verkondigen waarschijnlijk.
Ik heb al eerder gezegd dat ik Bosco onder Esmee zag groeien. Ook heb ik eerder in die topic benoemd dat je van goede huizen moet komen om dit paard zo aan het lopen te krijgen. Zijn bouw is niet bepaald positief en zijn kruis is veel te hoog ten opzichte van zijn voorkantje, maar niks is onmogelijk.
Ook suggereer je dat dat dier kapot gaat. Dit is ook maar een aanname van je. Ik word zo moe van je zogenaamde heldere kijk in de toekomst van Bosco. Eerder in dit topic heb je ook negatief gedaan en dan bewezen bosco en Esmee het tegendeel.
Dat je geen fan van zijn bouw bent is helemaal prima en vele snappen dit ook. Het is niet de perfecte hengst voor de dressuursport. Toch weet ik ook dat Esmee en haar moeder veel kwaliteit in hun paarden zoeken en toch een Bosco veulen hebben gekocht. Ze wilde hem zelfs kopen. Is dit dan omdat dit paard werkelijkwaar zo slecht is als jij zegt?