Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vulina schreef:Nou, ik zette eergisteren 2 Jonge paarden op de foto, beide goed. Zo had ik het er even met de dierenarts over.. Die zei; je wilt niet weten hoeveel GP paarden KS hebben en totaal geen klachten hebben, en voor bakken geld verkocht worden..
besita schreef:Men gaat tegenwoordig nog verder bij de aankoop/verkoop keuringen
Met de echo of utc scan gaan ze over pezen heen
Uiteindelijk ook geen slechte zaak want je kan er ook oude letsels op zien en vaak blijft dit toch een zwakkere plek of iets om rekening mee te houden
misterA schreef:besita schreef:Men gaat tegenwoordig nog verder bij de aankoop/verkoop keuringen
Uiteindelijk ook geen slechte zaak want je kan er ook oude letsels op zien en vaak blijft dit toch een zwakkere plek of iets om rekening mee te houden
Dat is dus precies de reden waarom ik mijn veulens verkoop en alleen de beste merrieveulens aanhoud. Kortweg, ik word sch...ziek van al dat gekeur en gezeur. Ervaring "slecht en ongezond " paard voor een habbekrats verkocht en later gewoon lekker in de sport.
Vulina schreef:Mijn veearts keurt onze opfok paarden ja, maar hopelijk zijn wij niet zijn enige klantHij zal vast weten wat hij zegt, en ook geen reden tot liegen hebben.
misterA schreef:besita schreef:Men gaat tegenwoordig nog verder bij de aankoop/verkoop keuringen
Dat is dus precies de reden waarom ik mijn veulens verkoop en alleen de beste merrieveulens aanhoud. Kortweg, ik word sch...ziek van al dat gekeur en gezeur. Ervaring "slecht en ongezond " paard voor een habbekrats verkocht en later gewoon lekker in de sport.
JeanneV schreef:Vulina schreef:Mijn veearts keurt onze opfok paarden ja, maar hopelijk zijn wij niet zijn enige klantHij zal vast weten wat hij zegt, en ook geen reden tot liegen hebben.
als jou veerarts betrokken was bij talloze keuringen van gp paarden, of heel veel gp paarden veterinair ondersteund, stond hij niet in de opfok te rontgenen. Net zoals je Rob Renirie niet snel als smid in de opfok krijgt.
als het niet concreet is doen ook veeartsen aan hear say
JeanneV schreef:Vulina schreef:Nou, ik zette eergisteren 2 Jonge paarden op de foto, beide goed. Zo had ik het er even met de dierenarts over.. Die zei; je wilt niet weten hoeveel GP paarden KS hebben en totaal geen klachten hebben, en voor bakken geld verkocht worden..
Dit zijn toch van die mooie praatjes.... vaak afkomstig van mensen die zelf nog nooit een Gp paard verkocht hebben. Er worden inderdaad paarden met slechte rontgenfoto's voor net geld verkocht. Op een gegeven moment heeft het paard zelf bewezen dat de foto's niet al te hard in de weg zitten, vaak ook met intensieve dierenarts begeleiding.
Probeer maar een gp paard te verkopen met kissing spines. Veel kopers haken af. een paard met de waarde van normaal 250.000 gaat dan bijvoorbeeld in de verkoop voor 100.000 of minder. Nog steeds veel geld, maar niet voor een gp paard.
JeanneV schreef:Vulina schreef:Mijn veearts keurt onze opfok paarden ja, maar hopelijk zijn wij niet zijn enige klantHij zal vast weten wat hij zegt, en ook geen reden tot liegen hebben.
als jou veerarts betrokken was bij talloze keuringen van gp paarden, of heel veel gp paarden veterinair ondersteund, stond hij niet in de opfok te rontgenen. Net zoals je Rob Renirie niet snel als smid in de opfok krijgt.
als het niet concreet is doen ook veeartsen aan hear say
Dieuwke_ schreef:Wat zetten jullie allemaal op de foto bij de jonge dieren uit de opfok? Hals, rug en benen?
janderegelaa schreef:Snap niet zo goed hoe je erbij komt dat ze geen opfok meer röntgenen als ze ook GP paarden keuren. Alsof dat dagelijkse kost is.
JeanneV schreef:er lopen genoeg gp paarden met slechte rugfoto's. dat is wat anders dan dat ze net zo makkelijk te verkopen zijn. het komt altijd terug in de verkoopprijs, tenzij je de volgende totilas hebt.janderegelaa schreef:Snap niet zo goed hoe je erbij komt dat ze geen opfok meer röntgenen als ze ook GP paarden keuren. Alsof dat dagelijkse kost is.
Nederland en belgie hebben maar een paar serieus goede veeartsen en die houden zich de hele dag bezig met de begeleiding van sportpaarden en doen ook de meeste keuringen op dat nivo.
waarom zouden ze complete opfokken rontgenen, als op hun eigen klinieken de paarden gebracht worden voor inhoudelijk veel interessanter werk?
besita schreef:Men gaat tegenwoordig nog verder bij de aankoop/verkoop keuringen
misterA schreef:Dat is dus precies de reden waarom ik mijn veulens verkoop en alleen de beste merrieveulens aanhoud. Kortweg, ik word sch...ziek van al dat gekeur en gezeur. Ervaring "slecht en ongezond " paard voor een habbekrats verkocht en later gewoon lekker in de sport.
Vulina schreef:Precies dat ja..
Quir schreef:Het is simpelweg gewoon niet waar. GP paarden met niet zo mooie foto's van de rug en zelfs met flinke KS worden nog steeds voor veel geld verkocht, mits klinisch goed. Drukt de prijs weinig. Hals en benen wordt wat meer moeilijk op gedaan en ook de USA doet in het algemeen wat moeilijker.