alleen aan het bit vind ik echt te hard inwerken en vaak gaan ze daar juist nog harder op
lage neusriem vind ik niet zo stevig, als ze 1x heel goed trekken is dat toch zo kapot? of valt dat mee?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sneeuw88 schreef:Ik lees een paar pagina's terug iets over de ongeschreven regel dat paarden beslagen horen te zijn op de keuring? Ik ben nog lang geen insider, dus in hoeverre is dat echt wenselijk? Ik ben absoluut geen fan van ijzers, en laat haar liever bloot.. Is dat heel raar?
NatasjavE schreef:Op zich is het niet raar dat je je paard liever op d'r blote voeten laat.
Maar zoals gezegt de keuring is een moment opname en je wil haar zo goed mogelijk voor de dag laten komen. Haar voeten zien er met ijzertje net even mooier uit. Eventuele scheefstand of iets aan ongelijkheid kan je er mee corrigeren en de beweginsafloop wordt net iets mooier.
Bovendien zijn veel centrale keuringen op gras. Als de bodem hard is en de bovenlaag nat hebben ze met stiften net wat meer grip waardoor de beweging weer beter tot z'n recht komt.
Mosh schreef:Heerjansdam is ook zand toch? Tenminste, heb nooit anders op foto's gezien.. Kampioene van vorig jaar:
http://www.melissen.nl/nl/photos/search ... &_x=0&_y=0
Sneeuw88 schreef:Oké bedankt voor de info. Dan zet ik haar denk ik alleen voor op ijzers.. Ze hoeft denk ik niet op gras (het is een springmerrie dus neem aan dat ze vrijspringen altijd in de binnenbak doen?). Ze is (nog) niet groot genoeg voor ster (maak uit het topic op dat ze dan behoorlijk wat moeten compenseren).