Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
stef schreef:En wat nou als een hengst de perfecte combi voor je merrie is, maar hij is toevallig bont... Laat je m dan nog staan? (algemene vraag)
coleen92 schreef:stef schreef:En wat nou als een hengst de perfecte combi voor je merrie is, maar hij is toevallig bont... Laat je m dan nog staan? (algemene vraag)
Tuurlijk niet! Ten eerste omdat het niet direct zegt dat je nakomeling ook bont zal zijn, en ten tweede vind ik de kleur lange na niet zo belangrijk als het karakter en de prestaties..
maar toch heb ik een lievelings kleur; schimmel (A)!
stef schreef:En wat nou als een hengst de perfecte combi voor je merrie is, maar hij is toevallig bont... Laat je m dan nog staan? (algemene vraag)
[***] schreef:Andersom moet kleur zeker geen reden zijn om nee te zeggen.
Bovendien, ik heb nog niemand over een doorverwezen vos of bruine horen zeggen 'dat ie wel goed genoeg moet zijn om goedgekeurd te worden'
Alsof een hengst zijn goedkeuring niet waardig zou zijn omdat hij een aparte kleur heeft en er juist extra kritisch wordt gekeken als een hengst bont is.
[***] schreef:Samber vrij of niet maakt mij niks uit. Als je al een bonte Samber merrie hebt dan kan je gewoon een effen hengst gebruiken met 50 % kans op bont dus dan zie ik het probleem niet