Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shadow33

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:47

Ja die belasting naar 21% als particulier ed helpt ook niet mee..

Maarja in het kader van verwantschap moet je denk ik ook niet willen dat alleen nog maar de fokkers met bekende namen door kunnen en 10 embryo's van 1 merrie spoelen of ivf..

Maar die kant gaat het uiteindelijk wel een beetje op denk ik, als alles zo duur blijft en de verkoopprijzen laag..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:56

Klopt, heel veel fokkers zijn 60 plus. Ik denk ook dat het er over 20 jaar anders uitziet. Zeker als de prijzen blijven stijgen.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:02

Elisa2 schreef:
Dat is toch eigenlijk al jaren dat er geld bij moet bij het fokken? Alleen echt goede fokkers met veel naam kunnen vaak leuk verkopen.

Maar goed, alles wordt inderdaad wel steeds duurder en dat zal ook meespelen.

Ik heb, op de 18 jaar dat ik zélf fok gekeken, toch quasi break-even gedraaid met 12 veulens.
2 paarden goed verkocht, een 3de degelijk verkocht, 1 als veulen verkocht, 1 dood toen z'n Inter II debuut gepland stond, 1 opgeruimd, 1 geblesseerd, en de rest ofwel nog in eigen beheer in opfok of nu onder het zadel (een 4, 5 en 11jarige Inter I merrie).

En ik heb niet veel naam hoor, ik werk er gewoon hard voor en doe alles zelf, van hengstenkeuze of stallen afmesten, hooi maken, zadelmak maken en in de sport opleiden.

Maar dan nog, bijna break-even gedraaid, geen winst gemaakt.

Als ik nu alles tegen mekaar afzet en het fokken zou vervangen hebben door het kopen op jonge leeftijd, dan heb ik toch wel echt bespaard...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:27

Volgens mij was er hier iemand die zei , gelukkig heb ik niet met solid rock gedekt toen hij uit de verrichting werd gegooid. Ik ben super blij dat wij het wel gedaan hebben. Moet zeggen dat dit veulen erg veel weg heeft van de eerdere McLaren veulens uit deze merrie. Het past gewoon.
Afbeelding
Afbeelding