Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-26 10:45

Mijnheer heeft vandaag wat mogen springen. Vond hij heel erg leuk, ik iets minder :')

Afbeelding

Met Zara voorlopig rustig. Uier vult zich langzaam aan meer en meer, en de schede begint ook te veranderen. Dus nu wachten op het kegelen en een mooi paardenkind. Ik heb gedroomd over een palomino merrieveulen. Maar dromen zijn bedrog denk ik -O-

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-26 17:51

@earth, helaas heb ik ook zo een hoofd. Het zit ons helaas vaak in de weg inderaad. Soms zou je willen dat je dat "overdenken" kan uitzetten.

Morgen wedstrijd en ik heb best wel wat stress voel ik. Wat ik natuurlijk meteen doorgeef aan Mejorano. Echt stom, want we kunnen het met twee vingers in de neus.

Mijn PRE is trouwens ook een mastodont . Hij is 1m73 en stuk te zwaar , maar hij is zoals ik, hij moet er maar naar kijken en hij verdikt . En hij zit nog niet eens in het gras

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-26 18:24

Fijn dat jullie weer vooruit kunnen dartel!

Pastis gesprongen en in de wacht modus

Deertje succes morgen!!

Wij hadden vandaag les en het was zo fijn! We hebben het grootste deel van de tijd “niks” gedaan want Lis moest het enorm verwerken allemaal. Ik was al goed op weg, en die bevestiging was echt heel fijn, maar ze heeft dus gewoon veel meer verwerkingstijd nodig. Paar fijne tips om haar daarmee te helpen en we kunnen weer door!

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-26 20:02

@maartje: wel fijn dat ze dan de tijd krijgt om het allemaal wat te verwerken. Ze leren ook zoveel hè

Famoos en Feiticeira eten eens zo rustig als ze zo naast mekaar geparkeerd zijn. We hebben hier thuis ook nu pas het gevoel dat Fei zich hier thuis begint te voelen. Kroelen, knuffelen en iedere keer als ze iemand van ons ziet een hinnik.
In het begin kon ze best zuur en afstandelijk zijn maar dat is dus helemaal goed gekomen

Afbeelding

Maartje_M

Re: Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-26 21:04

Naja, ze leren zo veel… we hadden opgezadeld en een paar keer bij de kruk gestaan en dan zit haar emmer dus al overvol. Het is eigenlijk gewoon heel zielig voor haar… :(:)

Wat een fijn plaatje zo samen!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-26 08:18

Dartel: voorwaarts en op tempo past ook echt niet bij de Iberische paarden vind ik.. :o dat is echt wel anders trainen dus snap dat die instructeurs niet bij je passen. Lastig dat los trekken met het naar de weide brengen..is het spanning door het andere paard?

Spannend Pastis! Een palomino zou wel gaaf zijn..en leuk dat springen (voor hem dan) kan hij het een beetje?
Hij ziet er goed uit!

Deertje, succes vandaag! Lastig he als ze zo sober zijn dat ze snel dik worden. Hopelijk gaat het goed vandaag zonder teveel zenuwen.

Fijn dat het zo goed ging de les Maartje! Wat fijne tips om weer vooruit te kunnen is wel erg fijn. Wel lastig dat haar emmertje zo snel vol zit.

Mooi plaatje van de dames Pastis, ik houdt ze alleen nog niet allemaal uit elkaar. :o Fijn dat Fei ook wat ontdooid is.

Ik vraag me echt af of Havanna haar carriere is mis gelopen als rodeopaard :+ , ze staat lekker in het werk dus dan zou je denken dat ze de energie goed kwijt kan. Maar gisteren moest er weer zoveel gerend en gebokt worden. Als ik dan op een gegeven moment zeg dat het klaar is dan luistert ze wel redelijk en gaat daarna serieus aan het werk. Maar eerst moet er kennelijk een hoop "uit".

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-26 10:25

@elisa: de witte neus is Feiticeira. De andere die er drachtig uitziet, maar het niet is - is Famosa. :')

Rixoso springt wel erg graag, maar de techniek kan wat beter. Maar zolang het enkel voor de pret is, maakt dat weinig uit voor mij. Een palomino zou wel leuk zijn, maar als het gezond is zal ik al heel tevreden zijn. Een merrie, ongeacht de kleur is een winnend lotje uit de loterij. <3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-26 12:16

Ja dat snap ik, daar kun je mee verder!

Wel leuk dat Rix het springen zo leuk vindt.

Ah dankje, ik dacht inderdaad dat ze beide drachtig waren. :o

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-26 15:04

Goed gegaan deertje?

Hier ook zo'n sceptische merrie maar ze is echt heel zacht aan het worden.

Fijn dat het beviel Maartje.

Ik ben ook op wedstrijd geweest vandaag. Fijn gereden, fijne punten. Nog 2 puntjes en dan gaan we door naar de l2.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:36

@audesta, het ging heel goed. Het was zijn aller eerste keer en was super braaf. Wel een beetje onder de indruk van alles. Maar dat is normaal omdat hij nog niks heeft gezien. We hadden net 1 puntje te kort voor een eerste EK selectie. Wel een beetje zuur.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:45

@deertje: mooie beelden hoor!

@audesta: komt helemaal goed die laatste puntjes!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:52

Elisa is dat dan spanning of joligheid? De welsh heeft dat hier ook soms, die moet dan eerst gewoon een rondje keihard galopperen voor we iets kunnen :=

Audesta goed bezig!

Deertje jammer van het ene puntje, maar wel een fijne ervaring gehad dus!

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:36

Start jij mci deertje?

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:00

Audesta schreef:
Start jij mci deertje?

Ja, maar in België, die wedstrijden zijn dichter voor mij dan de Nederlandse, omdat ik aan de grens woon

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:55

Maartje_M schreef:
Elisa is dat dan spanning of joligheid? De welsh heeft dat hier ook soms, die moet dan eerst gewoon een rondje keihard galopperen voor we iets kunnen :=

Audesta goed bezig!

Deertje jammer van het ene puntje, maar wel een fijne ervaring gehad dus!

Joligheid denk ik, het is gewoon een heel explosief paard die af en toe echt haar "ei" kwijt moet. Beetje zoals jouw Welsh denk ik..alleen combineert ze het dan met bokken en rodeosprongen. :o

Mooie combinatie zijn jullie Deertje! Jammer dat jullie net een puntje tekort kwamen..nu lekker km's maken?

Gefeliciteerd Audesta met de winst! En het fijne rijden is natuurlijk het allerbelangrijkste.

Ik heb gisteren echt genoten op de dag van het Iberische paard, waren ook hele leerzame clinics waar eigenlijk steeds op neer kwam hoe belangrijk het is om bij deze paarden rust en ontspanning in te bouwen. Het temperamentje kan een uitdaging zijn.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:01

Elisa2 schreef:
Mooie combinatie zijn jullie Deertje! Jammer dat jullie net een puntje tekort kwamen..nu lekker km's maken?

ja, inderdaad, en voor mij was het ook 11 jaar geleden dat ik nog een wedstrijd gereden had, dus beiden km's maken :D
Is toch weer even wennen. Maar ik was wel tevreden, had 64.80 % en een vierde plaats op 4 puntjes van de eerste. Dus rommeltjes er uit en het komt goed.

Ik voel ook dat ik veel kan bereiken met ontspanning met Mero, hoe meer ik hem beloon en kriel, hoe beter hij wordt, is echt ook zo een gevalletje van handje vasthouden en zeggen ' maar jij kan dat" :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:13

ja bokken en rodeo doet Joon niet zo, dat kost dan weer te veel energie :+ Lissy kan zo soms wel door de paddock vliegen maar is niet zo in het werk

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:50

Hier heb ik een renner maar ook springers _O-
Zowel met rijden als vrij :')

Ja, hier zit weinig MCI in de buurt, mag er ook niet aan meedoen dus ik mis er weinig aan maar vind het altijd wel bijzonder hoe je daar je eigen niveau mag bepalen.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:22

Audesta schreef:
Ja, hier zit weinig MCI in de buurt, mag er ook niet aan meedoen dus ik mis er weinig aan maar vind het altijd wel bijzonder hoe je daar je eigen niveau mag bepalen.

inderdaad, wel een aparte wereld. Maar wel heel gemoedelijk vind ik.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:31

Ja ben ook wel benieuwd of je daar meer jury's tegenkomt die het ras ook wat meer begrijpen/waarderen.
Hier is ook wel eens een barokke wedstrijd en vind daar de sfeer vooral heel leuk maar alsnog zitten daar dan jury's die heel duidelijk normaal kwpn-ers jureren.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:40

Audesta schreef:
Ja ben ook wel benieuwd of je daar meer jury's tegenkomt die het ras ook wat meer begrijpen/waarderen.
Hier is ook wel eens een barokke wedstrijd en vind daar de sfeer vooral heel leuk maar alsnog zitten daar dan jury's die heel duidelijk normaal kwpn-ers jureren.

ja, dat is hier ook zo. Zijn de nationale jury's van de regionale sport.
Zo kwam ik een jury tegen die mij vroeger met mijn KWPN'er jureerde, zei hij, ' maar waarom heb je nu voor dit ras gekozen...' ik wist genoeg :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:34

Oooh, dus in dat opzicht maakt het weinig uit waar je start? Toch een net debuut Deertje.

Het is inderdaad wel fijn als je mensen en jury's hebt die het ras begrijpen en ook kunnen waarderen.

Onder het zadel springen zonder hindernis is iets minder grappig Audesta. :+

Haha Maartje, ja daar wordt je moe van he? Lissy uit het op de goede manier haha. Havanna is gelukkig in het werk voor de kar ook gewoon braaf. Mits ze niet te opgewonden raakt.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:51

voor de kar wil je dat gedrag al helemaal niet nee :=