Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:02

Wat vinden jullie van About You RS2 en zijn er fokfanaten die alvast een voorspelling kunnen geven wat voor type merrie daar goed bij zou kunnen passen?
Zelfde vraag ook voor Dancier Gold en Total Hope?

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:21

Gefeliciteerd met het merrieveulen! *\o/*

Ook hier al navraag gedaan naar Escamillo. Sport krijgt inderdaad voorrang. Meteen van ons lijstje geschrapt. Hoe minder hengsten er op staan, des te makkelijker kiezen.

Vulina

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:27

Iets anders kun je ook niet doen :D

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 00:02

For_Que schreef:
Wat vinden jullie van About You RS2 en zijn er fokfanaten die alvast een voorspelling kunnen geven wat voor type merrie daar goed bij zou kunnen passen?

Ga je er een merrie bij zoeken?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 00:04

janderegelaa schreef:
For_Que schreef:

:D :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 08:56

janderegelaa schreef:
For_Que schreef:

Dat zou best een leuke tactiek zijn... :+
Weg zijn van een hengst en dan de juiste merrie er bij kopen :P

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:10

Gefeliciteerd met het veulen!

About you is een aantal pagina's terug besproken Marjolein @ [F-AM] Kletstopic dressuurfokkerij, voor de rest zijn het 3 hele verschillende hengsten. Ik denk dat er qua Totilas bloed betere hengsten zijn dan Total hope. Dancier Gold vind ik een functionele hengst, gewoon net dier, mooi model, functionele gangen alleen de stap kan beter.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:28

About You is inderdaad al eens besproken hier. Zijn achterbeen is op zijn minst heel apart te noemen. Ik vind het een bloedmooie hengst, iets kort in het voorbeen wellicht.

Fleurfloran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:30

carola schreef:
Als het thuis lastig is, kan je haar toch ook gewoon naar de hengstenhouder brengen waar je hengst van keuze staat?

Dat is sowieso wel mijn bedoeling, alleen heb ik nog wel iemand nodig die tussentijdse echo’s wilt maken en mocht er hulp nodig zijn bij de bevalling. Dan ben ik met 3 verschillende dierenartsen bezig..

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:13

Is er hier ook iemand die een leuke fokmerrie zoekt?
Dochter en schoonzoon gaan inkrimpen en een fokmerrie weg doen.
Ster sport van Jazz.

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:39

Elisa2 schreef:
Gefeliciteerd met het veulen!

About you is een aantal pagina's terug besproken Marjolein @ [F-AM] Kletstopic dressuurfokkerij, voor de rest zijn het 3 hele verschillende hengsten. Ik denk dat er qua Totilas bloed betere hengsten zijn dan Total hope. Dancier Gold vind ik een functionele hengst, gewoon net dier, mooi model, functionele gangen alleen de stap kan beter.

Dank je voor je antwoord!!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 19:22

MM1: Fokken met merries met predikaten is, zeker wanneer het veulen voor de verkoop is, natuurlijk wel gewenst, maar ik ben van mening dat wanneer het paard exterieur-matig geen bemerkingen heeft en je in de merrie gelooft, het met een passende hengst het proberen waard is. Maar hou er wel rekening mee dat fokken met een goede merrie uit een predikaatrijke stam met veel sport bij veel kopers wel de voorkeur heeft.
Boedha_1981: Van harte met de geboorte van je merrieveulen! Heel erg benieuwd of het een schimmel wordt!
For_Que: Ik ben weg van About You RS2. Heb er geen passende merrie voor, maar ik vind het zo’n aansprekend paard. Waanzinnig stappen, super achterbeen, en een heerlijk lief karakter.
loriene: Op het moment niet, maar ik hou het in m’n achterhoofd als ik iemand anders hoor die op zoek is.

Ik ben inmiddels gesetteld op stal in de camper. We vermaken ons prima. Merries lijken nog niet veel haast te hebben. Eef heeft minimaal hars, maar de vorige keren duurde het dan nog gerust een week voor het veulen kwam. We wachten rustig af!

Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 14:41

ziet er heel gezellig uit! :D

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:44

Hi allen!
Even geleden :)
Ben volop bezig met de hengstenkeuze en vraag mij af hoe jullie ervaring is met nakomelingen van Millenium?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 17:53

Heeft iemand nog een tip. Ik zoek een dressuur hengst die een goed front en formaat doorfokt.
Voor onze elite tuigpaard merrie van Sander.
Ze heeft gisteren een veulen gehad van Dancier Gold.
Afbeelding
Een hengst

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 18:47

Kathleen; nog geen veulen?

Gefeliciteerd Baudyh! Wat dacht je van Fontaine of Livius?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:08

carola schreef:
Kathleen; nog geen veulen?

Gefeliciteerd Baudyh! Wat dacht je van Fontaine of Livius?

Livius staat op mijn lijstje. Fontaine ga ik me ff in verdiepen. Dank je

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 21:30

Michelle5418 schreef:
splenius schreef:
Michelle5418

als de merrie echt ongelijke hoeven heeft dan krijgt je een bemerking op exterieur.
En zal ze geen Ster worden.

Gaat om linksvoor. Is niet heel erg maar ze heeft het wel.

Heb toevallig mijn merrie thuiskeuring bij laten doen. Zal even niet hebben over de hork van een inspecteur, maar ook mijn merrie heeft ongelijke voeten. In dit geval weet ik dat het door verwaarlozing komt en niet genetisch. Haar moeder kende ik. Had mooie voeten. Haar oma kende een vriendin (heeft haar zadelmak gemaakt) en die had ook knappe voeten.

Desondanks zijn ze er super streng op. Gangen kreeg ze mooie cijfers, maar door de voeten zal het blijven bij stb-ext. Ster zal ze nooit worden. Ben nu aan het wachten tot we weer mogen starten. Dan kan ik hopelijk gauw ervoor zorgen dat ze haar Sport predicaat krijgt. Vind die toch het belangrijkste.

Ondanks dat ik weet dat het door verwaarlozing is ben ik qua hengstenkeuze wel op gaan letten. Zo zou ik mijn merrie dus niet laten dekken door Bloomberg. Gezien het strenge beleid van het KWPN op moment mbt de voeten is het wel heel dubbel dat hij goedgekeurd is mijn zijn voeten.

Gefeliciteerd met de eerste veulens! Altijd zo fijn als zo'n lief wondertje weer gezond op de wereld komt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 10:46

baudyh schreef:
Heeft iemand nog een tip. Ik zoek een dressuur hengst die een goed front en formaat doorfokt.
Voor onze elite tuigpaard merrie van Sander.
Ze heeft gisteren een veulen gehad van Dancier Gold.
[ [url=m/Biesq7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een hengst

Gefeliciteerd met het veulen :)

Indian Rock? Las Vegas? Wat zoek je nog meer in een hengst...wellicht ook wel handig.

Umeo: geeft net bewegende paarden met veel souplesse en een mooi model over het algemeen. Echt trakhener types, niet spectaculair oid.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:11

Umeo: Ik heb een paar van gezien en was nog niet direct onder de indruk, maar het kan natuurlijk zijn dat ik net de minderen van hem gezien heb.
baudyh: Misschien zoeken in de hoek van de Vivaldi’s? Weet niet hoe jouw merrie op het fundament en in de bovenlijn is? Wat zoek je nog meer in een veulen en wat is je doel?
carola: Nope :n
Feanyth: Dat verbaasd mij ook wel eens, maar ik kan me ook voorstellen dat een hengst andere hele sterke kwaliteiten waar ze op selecteren.

Hier nog niks. Minimaal beetje hars aan de uiers een paar dagen terug, maar inmiddels weer droog en weinig schot in de zaak. Merries lijken geen haast te hebben :O

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 17:27

Ik had zelf Las Vegas en Livius en Mowgli op mijn lijstje staan.
Merrie is zelf wel 1.65 m maar fokt zeker niet vergrotend dus dat moet de hengst wel doen.
Ze heeft zelf een sterk achterbeen maar mag een langer voorbeen en meer front.
Ze is wel sensibel dus de hengst moet dat niet zijn.
Veel Vivaldi’s fokken inderdaad vergrotend.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:15

De vosbles van Helgstrand, die was te zien in het programma met Yvonne Jespers... Andreas noemde hem een uitzonderlijk paard, welke hengst is dat?

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:17

baudyh schreef:
Ik had zelf Las Vegas en Livius en Mowgli op mijn lijstje staan.
Merrie is zelf wel 1.65 m maar fokt zeker niet vergrotend dus dat moet de hengst wel doen.
Ze heeft zelf een sterk achterbeen maar mag een langer voorbeen en meer front.
Ze is wel sensibel dus de hengst moet dat niet zijn.
Veel Vivaldi’s fokken inderdaad vergrotend.

Ik denk, 3 prachtige hengsten. Voor karakter zou ik iets terughoudend zijn met L.V. De 3 hengsten voor hem zijn ook vrij wakker.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:19

misterA schreef:
De vosbles van Helgstrand, die was te zien in het programma met Yvonne Jespers... Andreas noemde hem een uitzonderlijk paard, welke hengst is dat?

Blue Hors Zepter.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:05

Ik had ook al zitten zoeken, de enige vosbles die ik kon vinden heet Zoom in.