Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
misterA schreef:Dat zou zomaar kunnen Teletekst.
Daartegenover, ik ken meerdere stallen waar niet werd geënt en ook daar was het compleet uit de hand gelopen. Zowel met abortus als neurologische gevolgen.
Het gaat erom dat de gehele populatie wordt ingeënt. En dan vooral de paarden die het erf verlaten.
Teletekst schreef:misterA schreef:Dat zou zomaar kunnen Teletekst.
Daartegenover, ik ken meerdere stallen waar niet werd geënt en ook daar was het compleet uit de hand gelopen. Zowel met abortus als neurologische gevolgen.
Het gaat erom dat de gehele populatie wordt ingeënt. En dan vooral de paarden die het erf verlaten.
https://www.horses.nl/welzijn/rhinopneumonie/rhinopneunomie-uitbraak-op-schindlhof-in-oostenrijk/
We houden er verder maar over op. Agree to disagree
Kathleen_vW schreef:Dankje, Carola. En spannend! Heb je veel merries staan?
carola schreef:Kathleen_vW schreef:Dankje, Carola. En spannend! Heb je veel merries staan?
Ik verwacht dit jaar ong 20 veulentjes, waarvan 3 merries van mijzelf, de rest is van klanten. Sommige merries staan hier voor 'vast', anderen gaan na het veulenen weer naar huis.
Mijn eigen merries zijn drachtig van Koning (al geboren), Livius (18 maart) en Glamourdale (24 maart).
Kathleen_vW schreef:De Expression die ik gefokt heb is als veulen naar de Pretendenthoeve gegaan. Ik heb hem als 2,5 jarige gezien en hij is echt mooi uitgepakt! Eigenlijk zoals ik het verzonnen had, meer front, net wat meer lengte, fijn karakter maar wel de scherpte die je nodig hebt, en bovendien functioneel bewegen.
misterA schreef:Kathleen_vW schreef:De Expression die ik gefokt heb is als veulen naar de Pretendenthoeve gegaan. Ik heb hem als 2,5 jarige gezien en hij is echt mooi uitgepakt! Eigenlijk zoals ik het verzonnen had, meer front, net wat meer lengte, fijn karakter maar wel de scherpte die je nodig hebt, en bovendien functioneel bewegen.
Diwanda komt uit de Wanda-stam, de tak van de gebr. Derks.
Lady Liwanda (Ferro x Bernstein) is een andere tak. Lady heeft bij mij een heel mooie stam opgebouwd. Ze heeft zelf alle KWPN predicaten behaald. Ik kocht haar als 4-jarige zonder predicaten, zonder aankoopkeuring, een zwarte merrie, in het donker. De druk was groot, snel handelen was geboden. Er was toen al heel veel vraag naar Ferro dochters. Dit was mijn eerste fokmerrie. En het heeft aardig uitgepakt...
carola schreef:Het is buiten maar prut-weer, dus ik ben nog eens aan het snuffelen naar hengsten.
Voor één merrie kom ik er nog niet zo uit voor dit jaar. Willen jullie eens meedenken?
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... /bleustyle
Wat ik zoek: jonge hengst (N, M, L jaargang), goede hoeven (liever wat hoge verzenen en niet te brede hoef, merrie heeft een beetje platpoten), correcte beenstand. En vooral: niet te kort voorbeen.
Ik heb niet eens foto's van die merrie, maar waar denken jullie aan bij die specifieke eisen?
carola schreef:Het is buiten maar prut-weer, dus ik ben nog eens aan het snuffelen naar hengsten.
Voor één merrie kom ik er nog niet zo uit voor dit jaar. Willen jullie eens meedenken?
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... /bleustyle
Wat ik zoek: jonge hengst (N, M, L jaargang), goede hoeven (liever wat hoge verzenen en niet te brede hoef, merrie heeft een beetje platpoten), correcte beenstand. En vooral: niet te kort voorbeen.
Ik heb niet eens foto's van die merrie, maar waar denken jullie aan bij die specifieke eisen?
carola schreef:Wat ik zoek: jonge hengst (N, M, L jaargang), goede hoeven (liever wat hoge verzenen en niet te brede hoef, merrie heeft een beetje platpoten), correcte beenstand. En vooral: niet te kort voorbeen.