Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 16:59

Oh interessant, ik heb dus niet genoeg verstand van kleuren om dan te weten of zij ook een Dun gen heeft. Wat denk jij Tarzan?

Helemaal over de wedstrijd heen gelezen, succes Pastis!

Dat gat was wel heel groot inderdaad Ania, fijn dat het goed geneest.

_Tarzan

Re: Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 18:41

Elisa, die van jou is duidelijk bruin dun, ze is veel roder dan een valk, valken zijn valer namelijk. Daarnaast heeft ze alle typische tekenen van dun, dus ik weet zeker dat ze een bruin dun is ;)

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 18:47

Wat ben je stellig Tarzan… Heb je je verdiept in kleurenleer?

Valken komen in alle kleurschakeringen voor, van bijna zwart tot heel licht vaal. Van bijna puur goud tot roodkoper. En zelfs valkbont.
Blader voor de grap dit topic eens door [FA] [FOTO] Wie heeft hier een valk?

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 19:23

Ania schreef:
Audesta schreef:
Jouw valkje blijft dus toch? :)

Jep.

Ik wil niet te veel online zetten maar ik had een verkeerde bijrijder, sinds ik een andere heb heb is het beeld heel anders. Hij is nu weer zichzelf. En ik ook.
(Door mijn burnout had ik geen kracht, energie of lef om er zelf op te gaan en had iemand nodig die mij kon helpen.)

Ahja een fijne bijrijdster is goud waard.

Verder een kleuren discussie zag ik.
Sn een wedstrijd.

De zwarte vandaag weer aan de longe gehad. Nog licht gevoelig maar dat is niet gek gezien het gat in haar voet. Ga wel langzaam weer opbouwen want het is anders niet houdbaar denk ik :+

En met de pensionada op pad geweest. Hoe ouder hoe gekker.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 20:12

_Tarzan schreef:
Elisa, die van jou is duidelijk bruin dun, ze is veel roder dan een valk, valken zijn valer namelijk. Daarnaast heeft ze alle typische tekenen van dun, dus ik weet zeker dat ze een bruin dun is ;)

En die van Dais? Want die heeft ook een aalstreep.

Havanna wisselt van kleur, momenteel is ze glanzend licht geel. In de winter wat donkerder.

Was ze zo wild Audesta? Fijn dat het nog steeds de goede kant op gaat met de zwarte.

Audesta

Re: Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 20:37

Ja de stap was zeg maar kwijt. Heet is ze altijd geweest maar dit was wel weer even next level. Ik heb ook geen idee meer hoe ik dit vroeger dagelijks deed :+

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 20:42

Die van Dais is heel duidelijk valk, heel anders dan de jouwe! Mijn palomino heeft ook een aalstreep. Daardoor worden kleuren vaak verward met elkaar, sommige vossen hebben ook een lichte aalstreep, zelfde als bruine met aalstreep. Een aalstreep zegt nog niet meteen dat ze ook daadwerkelijk het dun gen dragen.

Dorien, klopt, ik heb gewoon heel veel geleerd over kleuren en weet ook dat valk in allemaal verschillende schakeringen voorkomt maar ik blijf heel stellig erbij dat die van Elisa bruin dun is :D

De pensionada had er gewoon even zin in Audesta, geweldige dieren blijven die Spanjaarden toch hè :')

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 21:57

Ik vind die van Elisa dan wel weer valk, eventueel met ND1. Countershading een valse ‘aastreep’ zegt niks over het dun (wildkleur) gen.

Op sommige foto’s denk ik duidelijk valk en bij andere twijfel ik. :+
Testen = weten.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 22:23

Taruga was valk bruin met creme gen, countershading en vage aalstreep.
ggAaEECCrNN

Mijn favoriete kleur.

Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 23:06

Kleuren vind ik interessant :j

Dulce is getest palomino en spierwit in de winter. Als ze in de zon staat heb je je zonnebril nodig om er naar te kunnen kijken :') Stralend wit!

Audesta, fijn dat je weer met de zwarte aan de slag kan. En fijn dat je weer met de pensionada op pad bent geweest. Was het even geleden?

Vanavond met Quinta wezen lessen. Was leuk en leerzaam. Wel waaide het echt hard en het was fris. Quinta begon fris maar eindigde heel braaf <3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:25

Grappig, palomino heb je ook in allerlei kleuren. Fijn dat Quinta zo braaf was.

Taruga had ook echt een prachtige kleur zeg!

Haha Audesta, toen was je er misschien nog meer aan gewend. :D

Ik denk niet dat ik de kleur ga testen want voor mij is het niet zo belangrijk. Als ik zelf Google dan zie ik inderdaad wel veel overeenkomsten met Dun. Ook voornamelijk vanwege het hoofd wat donkerder is en de strepen op de hals, benen en duidelijke aalstreep. Maar goed, het enige verschil wat ik eigenlijk vooral zie met valk is dat het hoofd dan donkerder is waar vakjes dat niet lijken te hebben? Haar kleur verschilt dus, in de zomer is ze erg licht en dat vind ik het mooiste kleurtje.

Overigens als ik Google op wildkleur bruin dan lijkt dat toch weer een ander kleurtje te zijn.