Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

s0173957

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 09:51

Ik ben er nog altijd niet weg van. Het type van z'n nakomelingen is niet hetgeen ik gek van ben...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 09:54

s0173957 schreef:
Ik ben er nog altijd niet weg van. Het type van z'n nakomelingen is niet hetgeen ik gek van ben...

Dat is een kwestie van smaak. Zijn nakomelingen doen het wel heel goed.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 10:16

Klopt. Ik beweer niet de wijsheid in pacht te hebben maar ik zie voorlopig niet de eigenschappen die ik bij een potentieel GP paard zie.
Time will tell...

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 10:59

So you can dance kan wel best goed lopen..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 13:31

Dat is die met Negro er achter toch? Next Level heeft echt merries nodig met een goed achterbeen. Die brengt hij niet mee.

Edit*
Zit Ferguson achter zie ik, maar ook So you can Dance heeft niet echt een goed ondertredend achterbeen. Wat ik echt bij veel nakomelingen zie. Maar wel mooie modellen met een mooi front. :j
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 28-02-26 14:14, in het totaal 2 keer bewerkt

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 13:47

Gefeliciteerd met de Dante Weltino!

Ik heb ook wel echt heel goede Next Levels gezien, en So you can dance vind ik ook echt een gaaf paard.
En vorig jaar kon je toch ook wel diepvries van Next Level krijgen bij vd Sande lijkt me? Ik denk dat ze het nu even goed extra promoten omdat het afgelopen jaar er toch wel wat Next Levels zijn opgevallen.
Ik ben benieuwd hoeveel hij nu gaat dekken.

En hoe ver zijn jullie met de hengstenkeuzes van dit jaar? Ik vind het maar weer moeilijk hoor.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 13:59

Ik dek er volgend jaar maar twee, wil sowieso graag Sarai L voor Deja. Denk dat dat heel mooi past. Voor Playa moet ik nog even kijken. Ligt er ook aan hoe de Kyton uitvalt dit jaar.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 14:24

Waarom maar twee Kathleen? Efeera ook niet meer?

Ik heb de onderstaande merries die ik sowieso wil dekken:
- Contango x Vivaldi (elite preferent prok): deze ga ik met McLaren doen, daar heb ik er al 4 van, en die zijn allemaal top. Ik heb alleen nog geen merrietje voor mijzelf om aan te houden voor de toekomst....

- Glamourdale x Johnson (elite ibop doc): voor deze vind ik het heel lastig. Ik denk aan Daan G of evt Royal dynamic.

- Uphill x Metall (elite preferent sport ibop prok): nog echt geeeeeeen idee. Grote, massale merrie. Heeft een hengst nodig met een mooi hoofdje en een goede bovenlijn.

- Negro x Westpoint (elite sport prok): ook nog geen idee, maar zelf drachtig van Royal Dynamic en dat veulen komt pas in mei, dus ik heb nog even om na te denken.

- Franklin x Gribaldi (elite ibop prok): bloedmooie merrie en fantastische beweger. Maar moet niet kleiner worden. Eigenlijk ook nog geen idee, maar ze is nog niet cyclisch dus ik heb ook nog even.

Verder heb ik nog 3 jonge merries waarvan ik nog niet weet of ik ze ga dekken. Dat hangt er een beetje van af hoe ze zich ontwikkelen, wat de geleerden van deze merries vinden en hoe het gaat met evt verkoop van wat paarden.
- Next Pitch x Van the man
- Frankie Lee x Uphill
- McLaren x Johnson
Van deze drie is de Next Pitch denk ik de beste beweger, maar qua papier vind ik die het minst interessant. Zelf ben ik wel erg gek op de Frankie Lee, maar de McLaren is ook niet verkeerd.

Kortom; ik ben heeeeeel benieuwd wat ik de komende maanden ga doen!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 15:00

Elisa2 schreef:
Dat is die met Negro er achter toch? Next Level heeft echt merries nodig met een goed achterbeen. Die brengt hij niet mee.

Edit*
Zit Ferguson achter zie ik, maar ook So you can Dance heeft niet echt een goed ondertredend achterbeen. Wat ik echt bij veel nakomelingen zie. Maar wel mooie modellen met een mooi front. :j

Hij is nergens meer goedgekeurd. Dat is mijn punt.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 15:56

carola schreef:
Waarom maar twee Kathleen? Efeera ook niet meer?

Ik heb de onderstaande merries die ik sowieso wil dekken:
- Contango x Vivaldi (elite preferent prok): deze ga ik met McLaren doen, daar heb ik er al 4 van, en die zijn allemaal top. Ik heb alleen nog geen merrietje voor mijzelf om aan te houden voor de toekomst....

- Glamourdale x Johnson (elite ibop doc): voor deze vind ik het heel lastig. Ik denk aan Daan G of evt Royal dynamic.

- Uphill x Metall (elite preferent sport ibop prok): nog echt geeeeeeen idee. Grote, massale merrie. Heeft een hengst nodig met een mooi hoofdje en een goede bovenlijn.

- Negro x Westpoint (elite sport prok): ook nog geen idee, maar zelf drachtig van Royal Dynamic en dat veulen komt pas in mei, dus ik heb nog even om na te denken.

- Franklin x Gribaldi (elite ibop prok): bloedmooie merrie en fantastische beweger. Maar moet niet kleiner worden. Eigenlijk ook nog geen idee, maar ze is nog niet cyclisch dus ik heb ook nog even.

Verder heb ik nog 3 jonge merries waarvan ik nog niet weet of ik ze ga dekken. Dat hangt er een beetje van af hoe ze zich ontwikkelen, wat de geleerden van deze merries vinden en hoe het gaat met evt verkoop van wat paarden.
- Next Pitch x Van the man
- Frankie Lee x Uphill
- McLaren x Johnson
Van deze drie is de Next Pitch denk ik de beste beweger, maar qua papier vind ik die het minst interessant. Zelf ben ik wel erg gek op de Frankie Lee, maar de McLaren is ook niet verkeerd.

Kortom; ik ben heeeeeel benieuwd wat ik de komende maanden ga doen!

Lekker lijstje zeg!

Van Eefje verwacht ik dit jaar pas in juli een veulen, dus ik sla een seizoen over om optijd te beginnen in 2027. Ruby gaat weer onder het zadel voor haar ibop en Toosje gaat eerst de sport in.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 16:21

Leuk lijstje.

Ik wil eerst zien hoe de McLaren is. Maar ik heb Escador op mijn lijst, maar moet hem even eerst zien in het echt.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 17:36

O ja, dan is het logisch dat je Eefje niet dekt. Altijd wel een nadeel als zo´n oude merrie een jaar overslaat. Het is daarna altijd maar spannend of het nog weer lukt om te dekken.
De oudste die ik dit jaar wil dekken is een D´tje (de Uphill). Toch altijd spannender dan bij jongere merries.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 18:50

Ik heb ook een D'tje dit jaar. Ik ga het volgend jaar wel zien, als het niet pakt heb ik er 2 fijne merries van staan. En het is niet dat je nu zo makkelijk van je veulens af komt, dus om het een jaartje bij 2 te houden vind ik niet zo erg. Scheelt een hoop geleur.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 09:46

Wil er iemand mij iets verduidelijken?
Ik lees bij kwpn dat er 2 (twee!) Dressuurhengsten zijn aangeleverd voor het voorjaarsverrichtingsonderzoek.
Dat lijkt me toch wel héél weinig.

Wat heb ik gemist?

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 10:47

Nee hoor, dat is sinds vorig jaar normaal. De nu 3-jarige hengsten mogen pas in het najaar de verrichting lopen, dus het grootste deel van nieuwe hengsten schuift door.