Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 19:56

Oh dus ze is verliefd op dat paard? Haha.
Echt super dat je zo met je zoontje op pad kan. :)

Grappig, ik heb juist dat Havanna alleen als ze hengstig is juist niet mee wilt. Dan is ze meer gericht op de andere paarden en ben ik bijzaak en anders is het andersom. :+
Maar zij heeft er helaas ook wel last van, met monnikspeper is het wat beter.

Haha Tarzan, geen sport.. volgens mij is het de enige sport waarbij je al je spieren gebruikt haha. :+

Wat sneu van jou vorige PRE merrie Dartel, het komt misschien wel vaker voor dan we denken. Fijn dat jullie de weg omhoog weer hebben gevonden na dat virus. Het klinkt heftig!

Haha Maartje, ik hoorde laatst toevallig ookal zo,n opmerking van een arts dat paarden levensgevaarlijk zijn en hij veel paarden meisjes zag met de meest rare blessures. Maar echt, probeer voorzichtig te doen..

Dais wat een gave foto! Mooi achterbeentje! Buiten wordt ze lekker fanatiek?

Afbeelding
Mijn dame had er zin in vandaag, staat even door omstandigheden iets minder vaak voor de wagen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 20:34

Audesta schreef:
Hahahahahaha ik rijd ook fijner buiten :')
Maar daar moet ik nog wel even wat op verzinnen. Hoefschoenen voor achteren ook denk ik. Weer geld uitgeven :')

Welke hoefschoenen heb jij? Ik overweeg ze ook. Vorig jaar een hoefschoenpasser laten komen en op basis van advies een paar gehuurd, maar die verloor ze al na een paar honderd meter. Daarnaast was het echt rampzalig om ze aan te krijgen. Ik heb weinig kracht in mijn handen en kon ze zelf niet aankrijgen. Maar op het harde slijten d'r hoefjes zo hard.

Elisa, buiten is ze héél fanatiek. Ze doet niets liever volgens mij. <3 Wat een prachtige dame heb jij <3 Valk vind ik sowieso echt prachtig <3

Tarzan, ze wordt vooral heel fanatiek. Als ze ergens moet wachten dan wordt ze wel erg spaans met die knietjes tot onder haar kin opgetrokken en dribbelen. Geduld is niet aan haar besteed :')

Dartel, mijn merrie Indy is ook altijd wat gevoelig rondom de hengstigheid. Soms zijn er eisprongen waarbij ze zelfs wat koliekerig is. Ze is al zo vaak gescand geweest, maar ze kunnen helaas weinig voor haar doen behalve Regumate, maar dat vind ik te heftig om altijd te moeten geven! De ene merrie heeft er gewoon wat meer last van dan de ander vrees ik.
Dulce en Quinta merk je nagenoeg niks aan. Lunera is echt een vreeeselijke pismerrie, echt zielig ook op 1 of andere manier :+

Audesta

Re: Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 20:47

Ik heb scootboots voor voor. Even oefenen met aandoen maar zit een haakje bij voor de straps dus dat is prima te doen (ik heb ook snel last van kramp in mijn handen).

Knappe havanna <3

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 20:52

Ah thanks! Ik ga eens googlen :j

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 21:04

Ik heb ook hoefschoenen, cavallo,s.. die gaan veel makkelijk aan.

Dank jullie wel :D , ik vind het ook een heel mooi kleurtje.. vooral de zomervacht.

Dat fanatieke buiten snap ik wel, vinden veel paarden toch ook echt het leukste om te doen. Dat dribbelen is wel echt Spaans hè.

Pismerrie is helemaal zielig, oude Fries van mijn pa was dat ook. Je moest gewoon ook letterlijk oppassen om niet onder gezeken te worden in de hengstigheid. En ze randde je gewoon aan. :+
Om de week er na bloed chagrijnig te zijn.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 21:26

Ja, echt prachtig die kleur! <3 Lunera is hier de valk en de krijgt nu echt weer zo'n gouden kleur. <3

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 21:34

Ik zag ook een prachtige valk te koop staan. Heel mooi.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 07:52

Dais_ schreef:
Ja, echt prachtig die kleur! <3 Lunera is hier de valk en de krijgt nu echt weer zo'n gouden kleur. <3

Tijd voor een mooie foto van haar? :D

Volgens mij zag ik die ook Audesta, heb er twee gezien recentelijk. :j Een merrie en een ruin.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 08:19

Ja ik de ruin. Erg groot en nog wat smal maar wel knap.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 08:24

Ja dat vond ik ook, zaten alleen nog wat mitsen en maren aan.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 09:35

Lunera is niet zo fotogeniek, maar voor het idee mijn valkje. Ze is bijna 2 en enorm overbouwd momenteel.

Afbeelding

Afbeelding

:')

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 10:47

Ja das meer mijn type helaas voor mij :')

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-26 10:57

Zijn we valkjes aan het posten? :D Dan wil ik ook hahaha. ;)

Ik lees ook weer allerlei blessures hier, volgens mij krijgen ze de zomer in de bol ofzo. Gaan ze gekke dingen doen.
Ik heb het longeren weer opgepakt deze week sinds het kamikaze capriool van mijn ruin. Ik ben heel blij dat de wond zo goed heelt. Ik hoop dat de rest van de hier genoemde blessures ook zo fijn gaan herstellen zodat we binnenkort het topic weer vol kunnen spammen met rij en geniet foto's :D <3

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 11:30

Jouw valkje blijft dus toch? :)

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-26 12:08

Audesta schreef:
Jouw valkje blijft dus toch? :)

Jep.

Ik wil niet te veel online zetten maar ik had een verkeerde bijrijder, sinds ik een andere heb heb is het beeld heel anders. Hij is nu weer zichzelf. En ik ook.
(Door mijn burnout had ik geen kracht, energie of lef om er zelf op te gaan en had iemand nodig die mij kon helpen.)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 13:43

Maar Elisa, die van jou is bruin dun en geen valk, sorry wil de sfeer niet verpesten verder :+
Ik hou zelf niet zo van valk, ik ben (hoe raad je het) van de vos of een mooie schimmel :D

Wat een knap kopje zit daar op Dais! <3
Wat fijn dat de jouwe blijft Ania <3 Ga je er inmiddels zelf weer op of duurt dat nog even?

Hier ging m'n merrie weer fijn vandaag, alleen ontzettend sloom :')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 13:59

Haha, grappig Tarzan! Ik heb niet zoveel met vos en niks met schimmel :') Gelukkig maar, anders wilden we allemaal hetzelfde paard!

Was je merrie sloom??? Hengstig misschien?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-26 14:16

_Tarzan schreef:
Maar Elisa, die van jou is bruin dun en geen valk, sorry wil de sfeer niet verpesten verder :+
Ik hou zelf niet zo van valk, ik ben (hoe raad je het) van de vos of een mooie schimmel :D

Wat een knap kopje zit daar op Dais! <3
Wat fijn dat de jouwe blijft Ania <3 Ga je er inmiddels zelf weer op of duurt dat nog even?

Hier ging m'n merrie weer fijn vandaag, alleen ontzettend sloom :')

Ja ik reed er inmiddels ook zelf op, alleen heeft hij een maand geleden besloten zichzelf te spiesen. Dus nu moeten we wachten totdat de wond genezen is ( [PW] Volgtopic: Gat bij de elleboog )

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 15:06

Oh wat een nare blessure zeg. Duimen op een vlot herstel.

Vandaag voor de eerste keer in 2 weken weer gereden met Rixoso en Famosa. De jonkie was voorbeeldiger dan mn merrie. Famoos is ook hengstig, en wat is het dan toch een draak. Ik kreeg ze amper onze eigen oprit af. Brullen als een hengst, dribbelen en vooral veel passage en piaffe. Maar uiteindelijk toch mooi kunnen trainen. Gelukkig maar, zondag wedstrijd na 2 weken niets doen :')
Rixoso vond het allemaal goed. Dacht hem eerst even de energie eruit te laten lopen in de longeercircel, maar mijnheer vond het belangrijker om te knuffelen. Dan maar gewoon gestart met rijden. Sturen was weer even wat moeilijker, maar hij heeft geen bokje gegeven of pas verkeerd gezet. Bij het uitstappen wel een paar keer goed beginnen flemen en ook wat gehinnik, hij ruikt de hengstigheid ook denk ik. :=

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 16:30

Oh merries en hun hormonen...fijn dat Rik wel braaf was!

Tarzan, ja jij zei het inderdaad maar in het paspoort staat gewoon valk dus ik schaar het dan voor het gemak maar onder valk. Hoewel ik inderdaad ook denk dat het een Dun verkleuring is met de aalstreep en zebrastrepen e.d

Ik vindt eigenlijk alle kleuren wel mooi mits het paard gewoon mooi is haha en dat zit met die Iberische paarden meestal wel goed. :D

Dais, ik vind haar toch wel erg fotogeniek hoor! Wat een knapperd en die manen met dit wit er in vind ik ook heel erg leuk. Die gaat alleen nog maar mooier worden. :j

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 16:34

Is ze pre met valk in het paspoort?

Want dan is ze kleurgetest! Anders zou er alleen de basiskleur hebben gestaan :j

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 16:37

Nee, het is een cruzado Lusitano en in het paspoort staat Bayo maar die is aangemaakt vlak voordat ze naar Nederland kwam..dus zo uit de wei geplukt gok ik. Leeftijd was ook niet helemaal goed in geschat.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 16:37

Oh, creatief :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 16:39

Ja hahaha, ze heeft dus een aalstreep en zebrastrepen en zo'n schouderpatroon en het hoofd is donkerder dus het is een wildkleur/ dun.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 16:54

Ohja, leuk! <3

Lunera is getest valk maar heeft ook een donkere streep op haar rug en op haar benen zitten soms streepjes (afhankelijk van het verharen).

Pastis; succes op wedstrijd alvast a.s. zondag! :j

Ania; ohh dat topic had ik gezien. Wat een gat was dat joh! Maar het geneest echt heel mooi! Super dat je dat ook deelt op bokt, leerzaam voor anderen :j heel veel beterschap nog voor je pechvogel!