En als het veulen dan drie is en het blijkt een goed sportpaard te zijn. Dan neemt het kwpn het dier ook! En dan is het toch weer een kwpner

Want het kwpn is eigenlijk een verzamelstamboek van vele grote stamboeken!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pipo schreef:Maar Anya, als jij gewoon als uitgangspunt neemt : Ik wil een goed sportpaard fokken, dan kan je alle kanten op!
En als het veulen dan drie is en het blijkt een goed sportpaard te zijn. Dan neemt het kwpn het dier ook! En dan is het toch weer een kwpner![]()
![]()
Want het kwpn is eigenlijk een verzamelstamboek van vele grote stamboeken!
Pipo schreef:Ik heb een kwpn deken, 2 kwpners waarvan 1 A register, en rij ook nog eens 2 kwpners..............Dus ik weet niet of ik wel zo objectief ben
Anya"]
[quote="Pipo"][quote="Anya schreef:
Een topic starter die vraagt om een KWPN-hengs-advies is toch heel specifiek?
.
Anoukie schreef:[
De laatste pagina's getuigen imo alleen maar meer en meer dat er wel dege sprake is van kampvorming, Desiree (en anderen waaronder Sprintje) nemen het op voor Pipo en Lovely neemt het op voor zichzelf. Die heeft hardop uitgesproken dat ze iets met (of tegen, whatever) Pipo heeft.
Oftewel: eerlijkheid en openheid wordt nog steeds afgestraft. Sorry de beerput is reeds opengetrokken met de vraag om die openheid en nu wil men toch dat die put weer gesloten wordt? Dat kan toch ook nooit de bedoeling zijn?
Waar ik wat moeite mee heb (nu we toch open en eerlijk zijn) is dat Sjuim in een post helemaal afgebrand wordt door Pipo, op een manier waar normaal gesproken op zijn minst een UN gegeven zou worden. Waar ik normaliter een pb voor naar Pipo zou sturen om te vragen waar ze nu weer mee bezig is (en ik geef toe, dat zou geen aardige pb zijn). En waar nu even overheen gewalst wordt alsof het de normaalste zaak van de wereld is. En weet je, dat snap ik dan niet. Kan iemand mij dat dan uitleggen?
[/quote]
Pipo schreef:Desiree en ik hebben inderdaad nogal uiteenlopende ideen over autochtonen, en meestal discusseren we ook alleen daarover!
Desiree"]
[quote="sarabande schreef:Het is dus best belangrijk om vooraf aan een potentiële fokker te vragen wat de eigen keuze is.
Anya schreef:
Wil ik een paard dat ik later makkelijk kan verkopen (maar waar ik geen giga-bedragen voor verwacht). Dan wil ik liever niet alle kosten voor keuren en voorbrengen en weet ik veel maken (nog afgezien van het feit dat ik niets weet van keuren en voorbrengen). Dat zou ik persoonlijk dus niet willen. Dus mijn fokdoel zou in dit geval bepalen of ik voor KWPN kies of open sta voor andere mogelijkheden.
.
Alane schreef:en nu wordt er dus een discussie gevoerd hoe het KWPN te promoten in een mogelijk topic...
er is ook leven zonder KWPN....hoeveel kwpn-ers staan er nog in het veulenboek omdat men niet de moeite heeft genomen voor stamboekopname (merries)?
Niet elk veulen is een merrie.....
en het KWPN is niet heilig
Nostalgist__ schreef:Ok schijnbaar mag je hier je hart luchten, ben er nog niet zo lang maar:
- ik persoonlijk word redelijk gek van ceasario. ,
Pipo schreef:CGJ kan af en toe het bloed onder mijn nagels vandaan halen. Maar een minuut daarna moet ik weer verschrikkelijk lachen om hem.
MissHIS"]
[quote="Pipo schreef:CGJ kan af en toe het bloed onder mijn nagels vandaan halen. Maar een minuut daarna moet ik weer verschrikkelijk lachen om hem.