Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CGJ12"]
[quote="Anna42 schreef:Wat vind je van de pedigrees. Is er iets mis mee?
sarabande"]
[quote="adriana schreef:.
Als je kijkt naar een paard als Mackensen of Matador (holsteins) die hebben evenwicht in hun lichaam.
Samsam"]
[quote="Anna42 schreef:
Dat meen je niet. Als serieus fokker heb je niet in de pedigree verdiept? Samsam zou dat geluksfokken noemen. Wat een geluk voor je geen wisselend lijntje.
Anna42"]
Mazzeltjes dan. Volgens mij is de standaard strekking van anna en aanhang, dat het kwpn, geen idee heeft hoe je een "goed" paard fokt, beleid gaat totaal de verkeerde kant op en de goede paarden die er zijn zijn ondoordachte mazzeltjes. Dit vind ik toch echt een vorm van afkatten!
[/quote]
Jij noemt het geluk/toeval ik niet!!:
[quote="Anna42 schreef:Ferro werd bij toeval gefokt door een fokker die helemaal niet door had dat hij met deze combinatie de juiste genen elkaar vonden en clickte en daarmee verkreeg dit paard het dragende skelet.
Anna42"]
[quote="sarabande"][quote="adriana schreef:.
Als je kijkt naar een paard als Mackensen of Matador (holsteins) die hebben evenwicht in hun lichaam.
ART_UMA schreef:Indien het moderne dressuur paard qua type teveel afwijkt van het barokke paard, heb je dan de eigenschappen voor het natuurlijke verzamelen omgewisseld voor ruime (vlakkere) bewegingen?
Samsam schreef:Het zal toch blijven schipperen om de juiste balans tussen verzameling en souplesse te vinden. Barokke paarden komen blijkbaar toch te kort, anders waren er wel meer op het hoogste niveau!
Jessica24 schreef:Volgens mij hoeft een paard wat over een goed lendenmechanisme beschikt niet perse bergopwaarts gebouwd te zijn.
Het gaat tenslotte om de "lendenen".
Dus naar mijn idee hoeft het voorbeen niet extreem lang te zijn, of een bergopwaartse rug te hebben.
Het gaat om de beweging en het wel of niet aanwezig zijn van lendenmechanisme.
Dat is hoe ik er een beetje tegen aan kijk.
Anna42"]
[quote="CGJ12"][quote="Anna42 schreef:Wat vind je van de pedigrees. Is er iets mis mee?
CGJ12"]
[quote="Anna42"][quote="CGJ12"]
[quote="Anna42 schreef:Wat vind je van de pedigrees. Is er iets mis mee?
Samsam schreef:Dat is juist mijn grote probleem met deze theorie, er is maar manier om goed te fokken en wie dit niet op deze manier doet is en waardeloze dome fokker en Jazz, Krack en Bonfire zijn waardeloze dressuurpaarden!
De theorie van Anna presenteerd zich als "de waarheid" en er is geen discussie mogelijk!
Ik trek liever mijn eigen conclusies!
Bovendien behoor ik tot geen enkel kamp (ben geen super volbloed fan, maar zie wel dat volbloed ook goede dingen brengt)
Excuseme"]
[quote="Pipo schreef:Himyar, wat wil je nu precies hiermee zeggen?