De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Totilas veulens

Geweldig!
150 (22%)
Correcte veulens, beter dan ik verwacht had!
239 (35%)
Correcte veulens maar had er meer van verwacht
190 (28%)
Valt tegen
88 (13%)

Totaal aantal stemmen: 667

lisch

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:36

ik weet de gemaakte afspraken niet.. maar verkopen is safe centen binnen en als er dan wat mag gebeuren heb je er geen geld aan verloren... maar aan de andere kant als je echt in iets geloofd snap ik je es! maar zelf had ik persoonlijk tevreden geweest met 22.000 euro. maar mischien bij de gemaakte afspraken niet?? (weet niets van de deals)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:44

ik heb hem voor de helft (goed) verkocht en komt dan op een super plek te staan waar hij alle kansen zal krijgen en wij kunnen heel goed samen werken dus afspraken staan altijd goed
verkopen is safe ja, maar ik had me van te voren een bedrag voor genomen waar hij voor weg mocht en anders niet, daar is hij niet aan gekomen dus heb ik hem terug genomen :)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:52

Ben ontzettend benieuwd hoe hij het gaat doen de komende jaren, essiesilly. Je hebt een prachtig dier in je bezit.

De Jazz x Fürst Heinrich was ook mijn favoriet, wat kan dat dier ook al bewegen! Vond de dure Charmeur minder aanspreken.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:50

Alle totilassen gingen weer met de eigenaren mee naar huis in Borculo
snap niet dat er nog zoveel geld voor geboden werd

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 00:28

essiesilly schreef:
ik heb hem voor de helft (goed) verkocht en komt dan op een super plek te staan waar hij alle kansen zal krijgen en wij kunnen heel goed samen werken dus afspraken staan altijd goed
verkopen is safe ja, maar ik had me van te voren een bedrag voor genomen waar hij voor weg mocht en anders niet, daar is hij niet aan gekomen dus heb ik hem terug genomen :)

Ik ga geen verhaal op hangen van dit en dat.
Het is jou diertje die je het beste kent en je heb duidelijk je hart gevolgt en zijn talent ziet.
Geniet lekker van hem en hoop dat we in de toekomst nog veel van hem gaan horen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 07:17

Jammer es en gelijk van harte :D
Je weet maar nooit over paar jaar :j
Maar al met al moet ik eerlijk zeggen dat de Toots niet echt veel opgebracht hebben.

Tis toch een moment opname en iedereen kijkt er anders aan ik vind bv zelf het 2e veulen zo mooi maar ben denk ik een van de weinige als ik sommige mensen moet geloven.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 08:16

stoffel schreef:
Alle totilassen gingen weer met de eigenaren mee naar huis in Borculo
snap niet dat er nog zoveel geld voor geboden werd

Plus de Rest. *\o/*

ceasario schreef:
Suzanne F. schreef:
[Niet dat ik weet.

Maar ben niet zo thuis in die veilingwereld. ! :D

Gewoon met vrienden en kennissen wat dollen en bieden..
Tot er zo'n figuur als jij ook mee gaat doen..

Dan moet de verkoper ff kijken hoe "geil" ben je dat je hem wil hebben...nl. hoe reageren je vrienden..
en dan bied hij weer tegen je op..om je nog "geiler" te maken...Intussen houd je als verkoper goed je omstanders in de gaten..
daar kun je meestal aan zien of de pieken op zijn of niet..
Dus je gaat nog een keer mee. en de vrienden van de verkoper klappen er over heen...en jij zegt sorry de prijs is me te ruig..
en de verkoper mag het dier voor bv. 23000,- mee naar huis nemen en ff comm. lappen..
Ik heb er ook wel eens een terug naar huis genomen. :D

Citaat:
Goudkoorts is over - De goudprijs is door een daling van 5,6%, ofwel $104, onder de $1.800 per ounce terechtgekomen. De afgelopen weken heeft het edelmetaal een flinke groei doorgemaakt en beleggers vonden het gisteren het juiste moment om hun winst te nemen. Wall Street Journal

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 08:40

Ik denk dat je je handen dicht mag klappen met zo'n bedrag in deze tijd. De tijden zullen alleen maar slechter worden...........

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:00

Wilawander schreef:
Ik denk dat je je handen dicht mag klappen met zo'n bedrag in deze tijd. De tijden zullen alleen maar slechter worden...........

Heb jij een glazen bol :D, zo ja, dan mag je voor mij ook wel wat voorspellen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:12

Wat wil je horen?.................. :D

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:19

Wilawander schreef:

Ik denk ik ook! ik werk in het financiele wereldje, het gaat nog slechter worden met de crisis

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:48

*Jammer es, maar ik denk dat het stiekem ook wel fijn is om hem gewoon lekker thuis te hebben en hem zelf te zien opgroeien ;)

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:50

Ik vond zelf die Galante ( charmeur x negro ) ook een leuk ding!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:25

Ook in crisistijd blijft goed spul duur. Het is het ondereind waar geen centen voor komen.

Ik vond Galante ook mooi ja :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:41

de echte rijken hebben geen last van crisis tuurlijk missen zij ook paar miljoen maar of je nou 70 miljoen heb of door de crisis 58 miljoen dat maakt niks uit.

Dus dure spullen zullen blijven bestaan en verhandeld worden

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:46

[***] schreef:
Ook in crisistijd blijft goed spul duur. Het is het ondereind waar geen centen voor komen....

Is dat wel zo? Ik lees toch echt hierboven dat al die Totilassen onverkocht zijn gebleven.
Willen de houders van 'het boveneind' niet simpelweg te veel?
Of beter: willen de houders van paarden er niet simpelweg teveel voor hebben?
De werkelijke waarde is nog altijd slachtwaarde. Alles daarboven is emotie en dat is mooi maar tegelijkertijd ook niets waard.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:53

Ik zou niet bepaald de voor Borculo geselecteerde veulens, ( of een van de andere veilingen) ''het ondereind'' willen noemen... :=

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:07

[***] schreef:
Ook in crisistijd blijft goed spul duur. Het is het ondereind waar geen centen voor komen.

Dat durf ik betwijfelen.
Ik heb de laatste tijd al vaker gehoord van fokkers die op meerdere vlakken actief zijn, dat het net de dure warmbloedpaarden zijn die ze niet meer verkocht krijgen. Daarom praktisch niets meer fokken en zelfs hengstenmoeders in de uitverkoop zetten...
En dat ze net de oorspronkelijke 'hobbyfok' van bijvoorbeeld pony's of AV's (afhankelijk van de fokker) net wel blijven voortzetten, omdat die dieren meer aanleunen bij de recreatiemarkt en daar itt het hogere segment, nog steeds een afzetmarkt bestaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:46

Dat wat de Totilassen opgebracht hebben heeft niks met de crisis te maken maar alles met de verkoop van de hengst en zijn prestaties op het EK.
De gemiddelde prijs in Borculo ligt rond de 10.000 euro voor een veulen en dat kan je alleen maar heel goed noemen.

En voor de recreatiemarkt nog voldoende afzet? Die markt wordt al jaren overspoelt met kruisingen en gewone dieren die niet te verkopen zijn.

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:07

De Totilassen van dit jaar hebben 5000 aan dekgeld gekost, dus 6000 aan kostprijs voordat het op de veiling staat (als het niet meer is). Dat je 'm dan terugkoopt voor 8000 vind ik vrij logisch, aangezien het hoogste bod 'van een vreemde' dan 7000 (of 7500?) was. Reken daar de veilingkosten nog eens af en je hebt niets over. En dan heb ik nog niet eens de kosten van de merrie meegerekend. In die zin is ook de 10 en 10.500 niet voldoende om uit de kosten te komen.

Maar diegenen die ze nú drachtig hebben, díe hebben ze duur drachtig! Als ze dit jaar al niet eens uit de kosten verkocht kunnen worden, op de duurste veiling van het land, dan belooft dat voor volgend jaar weinig goeds. :(:)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:16

Een veulen van 7.000 euro levert nog altijd meer geld op dan een 3 jarige van 7.000 euro.
Laten we wel wezen: niet al die Totilassen gaan 7.000 euro opleveren op 3 jarige leeftijd.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:17

En toch hoor ik van verschillende mensen dat de veulens/jonge dieren in de lagere prijscategorieën nog steeds sneller en tegen 'normale' prijzen een koper vinden. (Het gaat hier dan ook over stamboekdieren. Maar van rassen die qua prijs behoorlijk verschillen met warmbloedveulens. ;) ) En dat men het fokken met de dieren in dat hogere segment liever achterwege laat, om dat de verkoopsmogelijkheden te onzeker worden. Mede door het afhaken van buitenlandse afnemers.
Er zijn genoeg (hobby)fokkerijen die aanzienlijk minder merries, of zelfs helemaal geen drachtig hadden/hebben.

Mijn eigen paard staat bijvoorbeeld op pension op zo'n warmbloedfokkerij waar komend jaar al 2 jaar geen warmbloedveulen geboren zal zijn. Nochtans ook niet de minste fokmerries...
Gek genoeg loopt het er wel vol met (sport)AV-veulentjes. :+ Mede omdat er dan gedekt kan worden met een eigen hengst en de kosten gedrukt kunnen worden. Met de warmbloeden is het naar verluid moeilijker om nog uit de kosten te geraken.
(Of ze moeten al getraind zijn en gepresteerd hebben etc... Dan zou men schijnbaar ook nog met geld over de brug willen komen. Maar als 'fokkerij' heb je niet altijd zelf die mogelijkheid en vormt dat een extra financiële belasting.)
En ik hoorde een gelijkaardig verhaal bij een pony-fokker.

Dus als iemand hier nog zin heeft in enkele Hannoveraanse fokmerries. :P 1tje is sowieso een Donnerhall, de rest moet ik vragen...

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:15

tita schreef:
de echte rijken hebben geen last van crisis tuurlijk missen zij ook paar miljoen maar of je nou 70 miljoen heb of door de crisis 58 miljoen dat maakt niks uit.

Dus dure spullen zullen blijven bestaan en verhandeld worden

Deels klopt dat wel wat je zegt hoor, maar probleem voor de verkoper is dat als er weinig bieders zijn (met veel of weinig geld) de prijs ook niet hoog zal worden omdat die niet opgedreven gaat worden. De prijs valt dan vanzelf lager uit, doordat jijzelf of je stromannen ook niet meer zo hoog mee durven te bieden. Stel je voor dat je dan je veulen moet terugkopen, dus bied je op een gegeven moment niet meer mee en diegene die z'on veulen betalen kan heeft dan een koopje. De prijzen worden dus vanzelf lager, ook van goede veulens.

Hier wordt al geroepen dat er geen enkele merrie volgend jaar gedekt gaat worden, de veulenmarkt wordt dan vanzelf schaarser, waardoor de markt dan eigenlijk zou moeten aantrekken als menig fokker zo denkt.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 08:23

MargreetB schreef:
De Totilassen van dit jaar hebben 5000 aan dekgeld gekost, dus 6000 aan kostprijs voordat het op de veiling staat (als het niet meer is). Maar diegenen die ze nú drachtig hebben, díe hebben ze duur drachtig! Als ze dit jaar al niet eens uit de kosten verkocht kunnen worden, op de duurste veiling van het land, dan belooft dat voor volgend jaar weinig goeds. :(:)

€ 200000,- voor de Ampere..( Dan heb je ook wat.)
http://www.oldenburger-pferde.com/media ... sage_V.wmv

en € 90000,- een Totilas die wel kan bewegen.? (achterbeen)
http://www.oldenburger-pferde.com/media ... nde_VH.wmv

http://www.oldenburger-pferde.com/pferde/67_3406.php

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 08:31

Sodeju, die 1e kan lopen zeg.