Merriekeuring KWPN 2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

odessa96

Re: Merriekeuring KWPN 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:11

Inmiddels is dr been lekker dik en zit dr een zwelling ter groote van een vuist.
Ze heeft er nog wel pijn aan, maar steunt er nu al meer op dan gisteren!

@Sarabande: bedankt voor de tip, dat wist ik nl niet!
Ik weet bijna 100% zeker dat volgende week niks wordt, ze moet nu 3 dagen op stal staan en de zwelling moet weg zijn enzo. dus dan ligt ze helemaal uit de training.
Waarschijnlijk gaan we dan 14 juli naar dronten, heel eind weg mjaa beter dan een jaar moeten wachten.
Maar ik ga eens een mail sturen naar het KWPN met wat er gebeurd is, en dan maar wachten op het antwoord.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:36

Grapje schreef:
Wat betreft de aanjagers, ik heb al meerdere malen mee gemaakt van Loeffen in het jury corps zat, alle aandrijvers naar het midden van de ring verwees en in zn uppie het paard over het lijntje liet gaan, het paard bezat het talent, maar dat kwam door de zwepen niet tot uiting, en dat zag de beste man.

Ik vind Loeffen dan ook een topkerel met verstand van zaken.
Ik heb m ook eens een andere inspecteur zien aanpaken omdat hij over een "bultje "op het achterbeen viel.
Hij zei toen dat het foutenkijkers waren.
En zo is het ook geregeld (maar ook niet altijd natuurlijk)

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:37

sassie76 schreef:
Even een vraag. De hoefsmid vraagt mij of mijn merrie kalkoengaten nodig heeft. Voor de stamboekkeuring lijkt mij dat zo ie zo niet aan de orde. Stappen, draven op het harde en vrijspringen in de binnenbak. Maar mocht ze nu doorgaan naar de CK hoe zit het dan? Dat zou ook in de MIddenbeemster zijn...weet iemand dit?

De CK is aan de hand op het gras.
Ik zou er kalkoengaten in doen.
Het kost (hier in elk geval) niks extra's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:30

Eilander, volgens mij is bv de CK Gelderland op zand. Dus niet allemaal met zekerheid op gras.

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:34

Ermelo is op zand! Dronten op Gras, en Geesteren ook volgens mij. Alhoewel het nu een onderdeel is van het CSI dus ik weet het niet zeker..

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:36

manueeltje, laat je ze echt niet meer in de wei?
Daar kijk ik toch niet naar hoor. :o
Mn veulen wordt geveild op Prinsjesdag maar gaat toch tot de laatste dag naar buiten :j
Er kan altijd wat opdoen, aan de longe net zo goed als in de wei.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:05

weule schreef:
heb je de betreffende afdeling/bestuur erop aangesproken? want die kan er wat aan veranderen.... (evt. volgend jaar). Het is ook niet goed dat er dan daar vooraf geen afspraken zijn gemaakt. Maar dan nog is zo iemand geen idioot naar mijn mening.

of diegene dan capabel genoeg is in de ring, is wat anders.

Maar mijn verhaal was niet zozeer tegen 1 iemand(jou) gericht hoor, meer in het algemeen, ter bewustwording..., niemand hoeft het voor waarheid aan te nemen :P.

Om hier even op terug te komen, want ik vind het toch een belangrijk punt zeker nu het stamboek te maken heeft met steeds minder animo voor de keuringen en daar oplossingen voor zoekt.
Ik vind dat dit punt eens helder gecommuniceerd moet worden op landelijk en regionaal niveau, daar is de gebeurtenis voor de deelnemers te belangrijk voor

Jouw opmerking over dat die vrijwilligers er bijna niets voor krijgen vind ik in dit verband niet relevant.
Alhoewel ik daar bevoegd toe ben zou ik me niet aanmelden om bejaarden te verzorgen als vrijwilliger, ik kan niet tillen.
Waarmee ik wil zeggen: als je je aanmeldt als vrijwilliger in de beoordelingsring zou je enige affiniteit met paarden moeten hebben, zowel voor jezelf als tegenover degenen die daar hun merrie aan je toevertrouwen.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:01

peetje82 schreef:
manueeltje, laat je ze echt niet meer in de wei?
Daar kijk ik toch niet naar hoor. :o
Mn veulen wordt geveild op Prinsjesdag maar gaat toch tot de laatste dag naar buiten :j
Er kan altijd wat opdoen, aan de longe net zo goed als in de wei.

Nee ze gaat echt niet meer de wei op tot de keuring voorbij is.
Echter zorgen we er wel voor dat ze 3x per dag van stal komt, en ze mag een half uur in de padock (met peeskappen springschoenen etc etc aan) en blijf er zelf bij staan.
Heb dr vd week in de wei gehad en de ijzers vliegen om je oren.
Nu staat er ook 0,0 gras bij ons op de wei, dus ja wat gaat mevrouw doen, rennen, bokken en springen.

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:05

@manueeltje: die van mij stond helemaal ingepakt op de weide, heeft niet gerend maar toch heeft ze zich op de een of andere manier opengehaald.
Ik laat mn paarden gewoon buiten omdat ik het niet vind kunnen die jonge paarden binnen te houden (aan een touwtje kunnen ze hun energie niet kwijt :P)
Ik begrijp je standpunt wel hoor, maar ik heb er ook 1 gehad die klem op stal had gelegen en die heeft zich ook open gehaald, dusja dan heb ik ze toch liever lekker op de weide!

Ik hoop dat ze zich heel houdt! En veel succes op de keuring, je hebt een mooie merrie!

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:08

Diamant word zowiezo 1x per dag gewerkt, 1x daags in de padock en s,avonds stappen aan de hand.
@Odessa thankx

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:21

De 4 jarige Wittinger gaat ook weer vanaf morgen alleen in de paddock. Hebben we een week voor de thuiskeuring ook gedaan en ze zag er superstrak uit. Nu is ze een beetje dikkig en ze moet ook wat minder bewegen, het is niet de bedoeling dat ze als een dood vogeltje aankomt bij de kooi.

Odessa96, wat balen zeg! :(:)

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:25

Die van ons moet dinsdag naar de keuring en staat nu 's middags 3 uur op de (vrij kale) wei, daarnaast 1 uur in de paddock en ze gaat 1x per dag aan het werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:34

Je kan er nog zo zuinig op zijn maar er kan altijd iets gebeuren. Zo waren wij onderweg en moesten plots hard remmen, peerd een heeel mooi ei op de borst en kon dus niet springen.

Hier mogen ze lekker op de wei als het mogelijk is, keuring of niet. Laat ze lekker paard zijn. :)

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:37

Die van mij mag volgende maand pas weer de wei in....
Staat nu dag en nacht op stal.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:37

Ben ook niet zo bang voor blessure's. Maar het is wel aan te raden om wat energie te sparen en minder beweging+volop in het gras is geen veilige combinatie (en ook niet mooi voor de vorm).

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:53

Het is natuurlijk ook per paard verschillend wat het beste werkt maar wij houden ze ook de weken er voor meer of helemaal op stal, dat is natuurlijk niet zo leuk voor ze maar het is niet anders. Je wil ze toch optimaal laten zien en de punten die ze dan lopen blijven altijd achter de naam staan, bij ons hebben ze verder niets te klagen dus die paar weekjes moeten ze dan maar 'afzien'.

Overigens zijn wij net even bij de 4 - 7 jarigen in Ermelo wezen kijken, even onze dochter inprenten want daar kan je niet vroeg genoeg mee beginnen ;) Want wat is die Curonia een fenomenale merrie zeg! Echt waanzinnig.

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:32

als die van mij 1 dag binnen blijft dan breekt ie de volgende dag alles af, die stikt van de energie. Die is van veulen af aan gewend 24u per dag buiten te staan toen ze nog van de fokker was, ze staat nog niet heel lang bij ons maar die moet echt elke dag naar buiten anders komt ze nog net niet over de staldeur heen :P

@unlimitedS: Die is cker wel voorlopig keur geworden, die Curonia? Ben heel benieuwd naar de foto's!
Je hebt toevallig niet de PavoCup gekeken?

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:39

Curonia werd met gemak kampioen van de 4-7 jarige merries.
Pavo begon pas eind van de middag.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:49

Tsja zo heeft iedereen zijn eigen manier.
En ja pech kun je idd hebben (een ongeluk zit in een klein hoekje)
Maar probeer toch zo veel mogenlijk dat ongelukje te voorkomen door ze nu niet op de wei te gooien.
Ze is niet voor niets al die maanden getraind voor de keuring.
Zul je net zien dat ze pal voor de keuring krom loopt.
No Thanx!

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:53

@manueeltje; begrijpelijk hoor! denk dat bijna iedereen dat doet, zolang het kan!
Maar bij mijn merrie is er meer kans op ongelukken zodra ik haar binnenhou. En nu heeft ze zichzelf waarschijnlijk verwond tijdens het rollen, omdat ze altijd door haar knieen zakt en ze had nu voor het eerst ijzers denkt de DA dat ze op dr ijzer terecht is gekomen. Hoe dat kan, geen idee! Ze had springschoenen en al aan, mjaa hopelijk komt het allemaal goed en kan ik 14juli gaan.

Ben benieuwd ofdat er nog merries van bokt voorlopig keur geworden zijn!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:07

mijne iig niet vrees ik :D

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:08

peetje82 schreef:
mijne iig niet vrees ik :D

2 juli is het zeker voor jullie de CK? :)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:25

ja ga met t veulen,de merrie zelf en de 3jaar.
Drukke dag dus :D

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:30

peetje82 schreef:
ja ga met t veulen,de merrie zelf en de 3jaar.
Drukke dag dus :D

Wordt idd drukke dag :D

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:39

Nou ik hoef me niet druk te maken voor de CK, daar gaat die van mij toch niet heen _O- _O-

Smid is vandaag geweest, dus staat ze er weer netjes op voor de keuring. :+