Ik geef ze alleen als voorbeeld van één van de stations waar Duits bloed ruim voorradig is.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
s0173957 schreef:Maar worden ze dan ook gebruikt?
Lia_ schreef:Waarom zou ik dat niet geloven
Ik geef ze alleen als voorbeeld van één van de stations waar Duits bloed ruim voorradig is.
sarabande schreef:Nauwelijks en wel om de doodeenvoudige reden dat Gordijn ze niet voorstelt bij het KWPN. Zelfs geen hengsten die veterinair volledig aan de eisen van het KWPN voldoen. Dat wordt ook niet bekend gemaakt.
Paar jaar geleden heeft er een aan de hengstencompetitie meegedaan met zon dramatisch slechte ruiter erop dat hij geen enkele kans maakte, dus dan is het meteen weer helemaal gedaan met Gordijn en het KWPN
Met wat betere promotie, zou er zeker meer gedekt worden.
krackertje schreef:We hebben het nu over tuigbloed, basisbloed em hackneybloed en ik zie alleen maar plaatjes wat betreft het drafmechanisme van deze paarden. Een dressuurpaard heeft 3 gangen en dient die ook alle 3 te laten zien in de ring.
Deels hebben jullie wel een punt, het drafmechanisme zou kunnen verbeteren door bovenstaand bloedinbreng maar de galop....daar stel ik toch even wat vraagtekens bij.
Airborn schreef:Wat be opvalt, is dat sommige mensen in dit topic wel zeggen te willen discuseren over bloedspreiding, maar dat alle ideeen om dat tot stand te brengen, of ideeen die bloedspreiding zouden kunnen ondersteunen betietelen als "niet relevant"
Pipo schreef:Uit de moeder van Bon Vivant waarvan jij zegt dat het een tuigpaardenlijntje is en geen sport heeft gegeven zijn de onderstaande nakomelingen gekomen:
Sam Negro M2 plus 8
Tegro negro Z2 met winst rabobanktalentenplan Minoe Kievits, aangekocht als veulen door Dirk Willem en Anne Rosie
Zamanda nationale merriekeuring
Uit de Oma van Bon Vivant de Unitas merrie Amanda:
Zandman Flush springen Z plus 8
Gait Luitenant Generaal Z1 plus 2
Jamanda Z1 plus 4
Rick ibop 72 punten Z dressuur gerden door Arjan Teeuwissen
Ilex ( Zep) 3de bezichtiging aangekocht door Mary Alice Malone voor half miljoen gulden.
Unitas x Marconi x Geoloog? Tuigpaardlijntje?
Voor de ouderen onder ons wil ik graag vragen of ze zich nog herinneren de dag dat Ilex de ring in kwam in 1993, de blonde imponerende vos! Komt ook uit dit lijntje!
Sarabande, dit lijntje zit meer sport dan in jouw lijntjes terwijl jij een serieuze dressuurfokker bent.
Lia_ schreef:Maar wel bij door het KWPN erkende stamboeken dus ik zie geen reden om daarom een kwaliteitsvolle hengst te laten staan.
Zo'n groot probleem is een A register nu ook weer niet.
sarabande schreef:Voor veel mensen is een merrie met een blauw papier door de onzekerheid en alle bijkomende kosten een groot probleem, zeker in deze tijd.
[***] schreef:Sarabande:niet alleen paarden met een reg. a worden toch geprokt of lopen IBOP/test?
Die kosten maak je bij een gewone veulenboekmerrie volgens mij ook, ik wel tenminste.
sarabande schreef:Met een merrie met een KWPN papier kan je gewoon gaan fokken, al die onzekerheden zijn er dan niet.
Citaat:Met wat betere promotie, zou er zeker meer gedekt worden.
Citaat:Diegene die wel voorgesteld zijn bij het KWPN werden ook niet gebruikt door de fokkers.
sarabande schreef:s0173957 schreef:Maar worden ze dan ook gebruikt?
Nauwelijks en wel om de doodeenvoudige reden dat Gordijn ze niet voorstelt bij het KWPN. Zelfs geen hengsten die veterinair volledig aan de eisen van het KWPN voldoen. Dat wordt ook niet bekend gemaakt.
Paar jaar geleden heeft er een aan de hengstencompetitie meegedaan met zon dramatisch slechte ruiter erop dat hij geen enkele kans maakte, dus dan is het meteen weer helemaal gedaan met Gordijn en het KWPN
Met wat betere promotie, zou er zeker meer gedekt worden.
sarabande schreef:Ik geloof niet dat ik zeg dat het iemand anders zijn schuld is, het is gewoon hun opstelling, ze hoeven er niet van te leven.
Een KWPN fokker met een mooie merrielijn is best huiverig voor zon register A papier, wellicht dat dat bij het NRPS anders ligt. Ik ben niet bekend met NRPS regels is daar ook een Prok????