Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
carola schreef:Nee, ik ben nog een beetje in dubio over de naam. En ik doe niks met Royal, daar heb ik er nu al een paar van voorbij zien komen. Ik vind dat een beetje afgezaagd.
Ik had Roi du rivage op mijn lijstje staan, maar ik weet eigenlijk niet of ik franstalig wel zo leuk vind.
koend schreef:Weer iets bijgeleerd!
Wat verwachten jullie dat dit geeft voor de toekomst?
Verdwijnen de geldersen van de kwpn-site en hun boekje?
Is er in de toekomst nog plaats voor hengsten zoals Henkie? Ik zie daar toch geen landbouwrijpaard in.
Wordt een Gelderse nu een soort Groninger maar dan een vuist groter? Hun fokdoel qua sport is toch uiterst beperkt!
Gaat kwpn nu op zoek naar een nieuwe sportgerichte veelzijdige afdeling?
koend schreef:parnassia schreef:Leuke discussie
En laten we wel wezen.... volgens mij durft de gemiddelde dressuurruiter amper een b parcours te springen. En dat zal de tegenwoordige dressuurhengst echt nog wel redden
Dit moet genuanceerd worden.
In mijn beleving worden de ponyruiters heel allround opgeleid. Veruit de meesten springen veel liever dan ze dressuren. Pas later gaat een deel zich meer toeleggen op dressuur om diverse redenen: pas als je wat beter kunt rijden, wordt dressuur boeiend, de talenten van het paard dat je toevallig hebt, negatieve ervaringen hij het springen.
De gemiddelde tegenwoordige dressuurhengst kan nog een parcours 1 m aan maar welke zijn dat dan (niet)? Dat gebrek aan info is juist wat ik betreur.
Sommige dressuurhengsten zijn echt te sensitief of hebben echt te weinig durf en techniek om op een normale manier een parcours door te komen.
Lami schreef:dat is ook niet helemaal waar. De ponykinderen wel maar veel ouders (moeders meestal) krijgen een hartverzakking als de kinderen gaan springen. Dan wordt het zo ontmoedigd dat al heel snel alleen nog dressuur wordt gereden. Ook gymnastiek en spelletjes in de les leiden al tot paniek langs de kant.
kevinsky schreef:die iets fanatieker springen die kiezen ervoor om een spring gefokt paard te nemen. En daar dan ook wat dressuur mee te rijden. Andersom zie ik hier eigenlijk nooit.