Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
baudyh schreef:Zo jammer. Merrie die de beste ibop heeft gelopen bij dressuur, springen en eventing dan krijgt de fokker een premie. Van de vrienden van het kwpn.
Wij hebben de merrie gefokt die de beste ibop heeft gelopen bij de gelderse en daar geldt het niet voor. Tja……

Elisa2 schreef:Heel jammer inderdaad Baudy.
Ik zag dat Pjetro ook de baan niet door kwam, maar is het echt stout als een jonge hengst zoveel spanning heeft in zo'n entourage? Ligt het ook niet aan het soort karakter, de een is extraverter en zal bij spanning eerder gaan springen en de ander introverter en sluit zich af en wordt strak e.d.?
Ben het trouwens met Denise eens, ik zie ook dat het eerder touwtrek wedstrijden worden door de spanning. En ja, bij men en springwedstrijden is er ook meer muziek..maar moeten we dat willen? Daar gaat ook genoeg mis.
Phonix, wat is de afstamming van die hengsten? Ik vond die Vitalis er wel echt bovenuit springen.
Maar het is geen goede reclame voor hem.
carola schreef:Ik heb dan toch liever een jonge hengst die zich makkelijker laat rijden / managen met veel drukte om hem heen dan eentje die gaat schrikken of spanning opbouwt. Een braaf en fijn karakter is voor de meeste ruiters echt heel belangrijk. Waarom zou ik fokken met eentje die sneller spanning opbouwt en dan niet zo lief of makkelijk blijft? Dit is toch juist iets om op te selecteren?
Of moet het doodstil zijn zonder enige afleiding en dan gaat iedereen weer dekken met de grootlopers, ookal hebben die een karakter waar je niets mee zou kunnen? Daar willen we toch niet (meer) heen met de fokkerij hoop ik?
Wat vonden jullie van de kampioen gisteren? Ik vond zelf Vamos Junior eigenlijk beter dan Toto Gold. Maar goed, er kan nog heel wat gebeuren en ik ben benieuwd hoe ze er over een jaar bij lopen.
c_alsemgeest schreef:Elisa2 schreef:Heel jammer inderdaad Baudy.
Ik zag dat Pjetro ook de baan niet door kwam, maar is het echt stout als een jonge hengst zoveel spanning heeft in zo'n entourage? Ligt het ook niet aan het soort karakter, de een is extraverter en zal bij spanning eerder gaan springen en de ander introverter en sluit zich af en wordt strak e.d.?
Ben het trouwens met Denise eens, ik zie ook dat het eerder touwtrek wedstrijden worden door de spanning. En ja, bij men en springwedstrijden is er ook meer muziek..maar moeten we dat willen? Daar gaat ook genoeg mis.
Phonix, wat is de afstamming van die hengsten? Ik vond die Vitalis er wel echt bovenuit springen.
Qua Pjetro, nee, niet gek als een jong paard spanning heeft.
Maar ik ben erg fan van hem qua lopen en sluiten.
Eerst had hij spanning op applaus, en harde geluiden. Maar zijn proeven liep hij prima.
Nu was het ook het scherm, dus ook kijken ipv alleen geluid. En daarna ook miepen op de bandensporen op de grond waar hij een paar keer op omdraaide. Vind dat geen fijne ontwikkeling dat hij dus eigenlijk op steeds meer dingen gaat miepen.
En zich dan ook niet echt laat rijden.
Andere jonge hengsten die minder gezien hebben hadden ook veel spanning, wat zich uitte in wat achter de loodlijn kruipen, wat vastzetten in de bovenlijn, maar lieten zich wel rijden en overtuigen. Dat zie ik liever. Vind het persoonlijk zonde, want vind hem echt een van de betere hengsten. Zou me er persoonlijk niet door tegen laten houden, want heb altijd lastig bloedMaar het is geen goede reclame voor hem.