Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 01:06

Zo jammer. Merrie die de beste ibop heeft gelopen bij dressuur, springen en eventing dan krijgt de fokker een premie. Van de vrienden van het kwpn.
Wij hebben de merrie gefokt die de beste ibop heeft gelopen bij de gelderse en daar geldt het niet voor. Tja……

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:27

baudyh schreef:
Zo jammer. Merrie die de beste ibop heeft gelopen bij dressuur, springen en eventing dan krijgt de fokker een premie. Van de vrienden van het kwpn.
Wij hebben de merrie gefokt die de beste ibop heeft gelopen bij de gelderse en daar geldt het niet voor. Tja……

Geldersen en tuigpaarden horen daar dan duidelijk niet bij. De Geldersen zijn vaak een ondergeschoven kind en dat is al jaar en dag zo. Dat is voor de fokkers en de eigenaren het meest vervelend.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:40

Heel jammer inderdaad Baudy.

Ik zag dat Pjetro ook de baan niet door kwam, maar is het echt stout als een jonge hengst zoveel spanning heeft in zo'n entourage? Ligt het ook niet aan het soort karakter, de een is extraverter en zal bij spanning eerder gaan springen en de ander introverter en sluit zich af en wordt strak e.d.?

Ben het trouwens met Denise eens, ik zie ook dat het eerder touwtrek wedstrijden worden door de spanning. En ja, bij men en springwedstrijden is er ook meer muziek..maar moeten we dat willen? Daar gaat ook genoeg mis.

Phonix, wat is de afstamming van die hengsten? Ik vond die Vitalis er wel echt bovenuit springen.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:48

Escador is extreme us x dancier

Too gun sqbs is extreme us x blue hors Kingston

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:51

Ik heb dan toch liever een jonge hengst die zich makkelijker laat rijden / managen met veel drukte om hem heen dan eentje die gaat schrikken of spanning opbouwt. Een braaf en fijn karakter is voor de meeste ruiters echt heel belangrijk. Waarom zou ik fokken met eentje die sneller spanning opbouwt en dan niet zo lief of makkelijk blijft? Dit is toch juist iets om op te selecteren?

Of moet het doodstil zijn zonder enige afleiding en dan gaat iedereen weer dekken met de grootlopers, ookal hebben die een karakter waar je niets mee zou kunnen? Daar willen we toch niet (meer) heen met de fokkerij hoop ik?

Wat vonden jullie van de kampioen gisteren? Ik vond zelf Vamos Junior eigenlijk beter dan Toto Gold. Maar goed, er kan nog heel wat gebeuren en ik ben benieuwd hoe ze er over een jaar bij lopen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:59

Elisa2 schreef:

Ik zag dat Pjetro ook de baan niet door kwam, maar is het echt stout als een jonge hengst zoveel spanning heeft in zo'n entourage? Ligt het ook niet aan het soort karakter, de een is extraverter en zal bij spanning eerder gaan springen en de ander introverter en sluit zich af en wordt strak e.d.?

Ben het trouwens met Denise eens, ik zie ook dat het eerder touwtrek wedstrijden worden door de spanning. En ja, bij men en springwedstrijden is er ook meer muziek..maar moeten we dat willen? Daar gaat ook genoeg mis.

Phonix, wat is de afstamming van die hengsten? Ik vond die Vitalis er wel echt bovenuit springen.

Qua Pjetro, nee, niet gek als een jong paard spanning heeft.
Maar ik ben erg fan van hem qua lopen en sluiten.
Eerst had hij spanning op applaus, en harde geluiden. Maar zijn proeven liep hij prima.
Nu was het ook het scherm, dus ook kijken ipv alleen geluid. En daarna ook miepen op de bandensporen op de grond waar hij een paar keer op omdraaide. Vind dat geen fijne ontwikkeling dat hij dus eigenlijk op steeds meer dingen gaat miepen.
En zich dan ook niet echt laat rijden.
Andere jonge hengsten die minder gezien hebben hadden ook veel spanning, wat zich uitte in wat achter de loodlijn kruipen, wat vastzetten in de bovenlijn, maar lieten zich wel rijden en overtuigen. Dat zie ik liever. Vind het persoonlijk zonde, want vind hem echt een van de betere hengsten. Zou me er persoonlijk niet door tegen laten houden, want heb altijd lastig bloed :') Maar het is geen goede reclame voor hem.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:25

Het feit dat de Vitalis niet op de veiling kwam zal er ook niet bij geholpen hebben om kampioen te worden.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:38

Ik vond de Vitalis heel fijn, maar hij stapte volgens mij minder goed dan de Toto jr.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:43

Waarom moet het óf een groot kabaal zijn óf doodse stilte? Muziek en applaus is logisch in deze entourage maar dat idiote showelement erbij hoeft van mij niet. En als ze dat wel willen, zet dan eindelijk eens een keer fatsoenlijke muzikanten neer, want dit was wederom echt flut. De paarden die moeite hebben met het entourage daar zie je het ook aan af als je geen drums en lichtshows en weet ik het wat inzet. Je krijgt er al koppijn van als je in het publiek zit.

Pjethro is een leuk beest, maar ik vind hem persoonlijk te klein, te kort en te hevig. Ken er al een aantal nakomelingen van en die zijn alles behalve makkelijk. De Kjento's zijn ook niet makkelijk, maar zijn in ieder geval wat nuchterder in mijn beleving.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:09

Zijn nog niet ohz, dus dan kan je imo pas echt zeggen hoe en wat qua karakter. Maar hij is zelf iig niet makkelijk en tot op heden verbeterd het helaas niet met ervaring.

Qua kabaal, mee eens...
Die trommel ellende vond ik ook niks. Gewoon muziek via de speakers en wat lampen en licht effecten prima, de sax ging ook nog wel, maar de trommels waren wat mij betreft te veel, en zorgde er juist voor dat je de hengsten slechter kon zien.
Natuurlijk, kan je wel zien hoe ze doen als ze bang zijn, maar trommels in een spotlight is niet iets wat ik elke dag tegen kom :')

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:13

denisesilver schreef:
Waarom moet het óf een groot kabaal zijn óf doodse stilte?

Dat

De gulden middenweg schijnt anno 2026 even begaanbaar te zijn als een doorsnee weg in België

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:16

carola schreef:
Ik heb dan toch liever een jonge hengst die zich makkelijker laat rijden / managen met veel drukte om hem heen dan eentje die gaat schrikken of spanning opbouwt. Een braaf en fijn karakter is voor de meeste ruiters echt heel belangrijk. Waarom zou ik fokken met eentje die sneller spanning opbouwt en dan niet zo lief of makkelijk blijft? Dit is toch juist iets om op te selecteren?

Of moet het doodstil zijn zonder enige afleiding en dan gaat iedereen weer dekken met de grootlopers, ookal hebben die een karakter waar je niets mee zou kunnen? Daar willen we toch niet (meer) heen met de fokkerij hoop ik?

Wat vonden jullie van de kampioen gisteren? Ik vond zelf Vamos Junior eigenlijk beter dan Toto Gold. Maar goed, er kan nog heel wat gebeuren en ik ben benieuwd hoe ze er over een jaar bij lopen.

Dit kan ik begrijpen, het is alleen dat de entourage naar mijn idee alleen maar drukker en drukker is geworden. Dat ging twintig jaar geleden toch anders. Kunnen we de dieren gewoon rustig laten wennen en ieder jaar dat ze ouder zijn iets toevoegen? Zodat ze niet overdonderd worden maar het ook in de koppies kunnen blijven verwerken. Anders krijg je zo,n Pjethro verhaal.. spanning wordt alleen maar erger omdat de hele associatie al verkeerd is.

Dankje Phonix, ik moet ze nog eens goed bekijken.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:43

c_alsemgeest schreef:
Elisa2 schreef:

Qua Pjetro, nee, niet gek als een jong paard spanning heeft.
Maar ik ben erg fan van hem qua lopen en sluiten.
Eerst had hij spanning op applaus, en harde geluiden. Maar zijn proeven liep hij prima.
Nu was het ook het scherm, dus ook kijken ipv alleen geluid. En daarna ook miepen op de bandensporen op de grond waar hij een paar keer op omdraaide. Vind dat geen fijne ontwikkeling dat hij dus eigenlijk op steeds meer dingen gaat miepen.
En zich dan ook niet echt laat rijden.
Andere jonge hengsten die minder gezien hebben hadden ook veel spanning, wat zich uitte in wat achter de loodlijn kruipen, wat vastzetten in de bovenlijn, maar lieten zich wel rijden en overtuigen. Dat zie ik liever. Vind het persoonlijk zonde, want vind hem echt een van de betere hengsten. Zou me er persoonlijk niet door tegen laten houden, want heb altijd lastig bloed :') Maar het is geen goede reclame voor hem.

Vorig jaar duurde het eindeloos voordat hij de baan in kwam in DB omdat hij steeds op zijn achterbenen stond. En je zag het bij andere Kjento vrijdag ook.
Ik vind het zelf niet de fijnste manier van spanning uiten.

En er liepen er toch ook een aantal die zich ondanks alle hectiek nog fijn lieten rijden. Vind ik hele fijn informatie.

Ook ik vond de Vitalis beter, viel mij in de eerste bezichtiging ook al op. Ben benieuwd hoe ze zich straks onder het zadel laten zien.

xxmarionxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 45 min geleden

Waarom had de jury Tiziano (Next Level x Governor) doorverwezen naar de 2e bezichtiging als ze eigenlijk op voorhand al besloten hadden dat hij nooit aangewezen kon worden voor het veerichtingsonderzoek, omdat Next Level niet is goedgekeurd of hoog in de sport loopt? Dan hadden ze hem toch beter tijdens de eerste bezichtinging al kunnen afkeuren?