Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:24

Ik vond het blok leuk waar de jonge hengsten getoond werden met de moeder.
Eigenlijk vond ik alles wel prima tot aan het geram op een drumstel.
Heel het jaar hebben we het over harmonie en happy athlete, dan heb je lekker op het voorterrein je paard los gereden om optimaal te kunnen laten zien, de werkgever blij want dat levert weer wat extra dekkingen en dan krijgen ze Max 5 min om te showen. Om binnen te komen op een soort festival terrein met gedimde verlichting. Puur overleven voor de ruiters en alle harmonie en happy athlete verdwenen. En een teleurgestelde werkgever want zijn of haar hengst heeft geen normaal rondje kunnen laten zien.
Sorry, maar hier ging het gewoon echt even mis in de organisatie.
De saxofoon daarentegen kon ik wel waarderen en daar hadden de paarden ook geen last van.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:53

_Roxanne schreef:
Jep, eerste rij in het midden. Perfecte plek! :)

Dan zat ik vlak achter jou. 3e rij, stoel 56 tm 64 hadden wij.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:07

Ik vond het leuk! Ik was er twee dagen en in mijn ogen prima georganiseerd. Ik was er gisteren al vroeg, jammer dat er dan een paar uur Geldersen tussendoor zitten, maar goed, mooi tijd om rustig door het strodorp te gaan.

De showavond is altijd veel commentaar op, maar júist deze andere entourage laat zien welke paarden dan nog steeds fijn te rijden zijn en welke niet. Ik vind het wel waardevol. En een showavond zonder mooie lichten en muziek dat is toch ook niks aan...? Hengstenhouders móeten niet mee doen aan de showavond he? Ze willen het zelf ook.

Voor mij gaat het bloemetje van de dag wel naar Sophie van Norel. Wat enorm sneu zeg hoe zij door dat varken werd gelanceerd. Zo'n jong meissie nog en dan in zo'n volle zaal er zo af gaan. Ik geloof niet dat er nog iemand in de zaal met die hengst gaat dekken. Ik had het echt enorm met dat meisje te doen. Ze hadden die hengst door een handige vent (Gerrel Vink ofzo) moeten laten rijden, dit meisje was gewoon kansloos.

Ook was het jammer dat Red Viper afwezig was. Ik heb wel genoten van Mauro en McLaren. Extreme was ook weer écht extreme, wat een bewegingstechniek heeft die hengst.

Verdere positieve uitschieters in mijn ogen:
- 2020 jaargang: Pitch Perfect, Power Dutch en Fiji.
- 2021 jaargang: Secret USB (nog steeds niet mijn favoriet, maar ik vond hem nu onder Marten Luiten echt 100x beter dan zijn vorige amazone). Radetsky (wat kort voorbeen en stap is wat minder). Magic McKee (súper fijn paard! Wat een vermogen tot sluiten en verruimen!). Royal Dynamic en Real dream vond ik allebei ook heel fijn.
- 2022 jaargang: Everglow gold (top, maar wat een buffel! Moet op een chique merrie). So Unique (heel veel balans en bewegingstechniek). Sensation Gold en Scaramouche waren in mijn ogen de fijnste hengsten.

Van de oudere hengsten vond ik Kjento enorm verbeterd vergeleken met een paar jaar geleden. Echt een heel compleet paard. Maar van zijn nakomelingen (nou ja, vooral het gedrag) was ik niet zo gecharmeerd.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

karinna

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:19

Leuk om jullie bevindingen te lezen. Dank daarvoor.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:42

Het scherm hing overigens lager dan normaal naar mijn idee. Veel durfde er niet onderdoor.

Ik vond de meeste van de r-jaargang heel fijn. Met name Rome USB en Real Dream zijn me bijgebleven.

De Mclarens waren vrij grof, maar misschien komt dat van de moeder af. Wel fijne paarden. Mclaren zelf natuurlijk ook <3

Vond de pas de deux heel fijn om naar te kijken. Als je dan een show wil geven én de paarden in hun waarde moet laten, moeten ze dat gewoon doen. Met de merries erbij vond ik ook heel leuk. Die dikke GP merrie, geweldig! Ik zei tegen degenen die mee waren dat die Spectre de enige brave Hermès was die ik ben tegengekomen, maar die merrie blikte of bloosde ook niet.

Verder liep alles heel erg door elkaar en snapte ik de opzet ook niet. Hadden ze van United nou nog nakomelingen laten zien? Als ze daar geen hengsten van hebben, laat daar dan een ruin of merrie van meelopen.

En ik vond de ringmeester flut, of eigenlijk het feit dat ze niet echt de tijd kregen om nog één rondje voor de fokkers te doen, zoals ze normaalgesproken doen.

Ja, die Sophie. Vind dat heel sneu, maar we knap dat ze nog terug de baan in ging. Heb eigenlijk niet echt gezien wat er gebeurde. Ik kwam net de tribunes terug op.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:56

Welke was dat waar dat meisje van afviel dan? En hij was dus stout begrijp ik?

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:13

Ik zag gisteren paarden die normaal zeer braaf zijn helemaal uit de naad gaan zoals O’Frederic. Sommige elementen waren gewoon te veel voor ze.

Vond het wel jammer om te zien hoe Willeke Obsession taonga in elkaar beukte in de gang met haar been. Terwijl die alleen een beetje schrok van de deken. Kwam onzettend dom over aangezien ze darnaa besefte dat de tribune het ook kon zien.

Ik vond McLaren, Extreme US Fijn. De nakomelingen van McLaren kwam inderdaad vrij grof over. Kjento zag veel fitter uit dan ik hem de laatste tijd heb gezien. Komt wel zo veel voorbij dat je op het einde bijna niet weet wat je heb gezien.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:25

simpie94 schreef:
Ik vond het blok leuk waar de jonge hengsten getoond werden met de moeder.
Eigenlijk vond ik alles wel prima tot aan het geram op een drumstel.
Heel het jaar hebben we het over harmonie en happy athlete, dan heb je lekker op het voorterrein je paard los gereden om optimaal te kunnen laten zien, de werkgever blij want dat levert weer wat extra dekkingen en dan krijgen ze Max 5 min om te showen. Om binnen te komen op een soort festival terrein met gedimde verlichting. Puur overleven voor de ruiters en alle harmonie en happy athlete verdwenen. En een teleurgestelde werkgever want zijn of haar hengst heeft geen normaal rondje kunnen laten zien.
Sorry, maar hier ging het gewoon echt even mis in de organisatie.
De saxofoon daarentegen kon ik wel waarderen en daar hadden de paarden ook geen last van.

Dit vond ik vorig jaar al, en heb zelf ook echt geen zin om een avond in drukke herrie te zitten. Echt niet paard vriendelijk dit evenement.

Wel fijn om jullie verslagen te lezen. Was dat Noble Prince Norel waar ze vanaf gevallen is?

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:31

Nee, was Rocky Norel waar ze van af is gevallen. Heb die rubriek vanmorgen teruggekeken. Hij schrok steeds al wat en toen ze haar balans verloor, draaide hij nog even extra door. Toen lag ze er naast. Heel erg sneu, zo stoer dat zo'n jonge meid dan mee wil rijden tijdens de Hengstenkeuring, maar heel sneu dat zoiets dan gebeurd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:36

Ah oke, dankjewel! Ja het is sneu, maar het valt me eigenlijk mee dat dit soort dingen niet vaker gebeuren. Hopelijk heeft ze er niks aan overgehouden.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:38

Nee ze viel van Rocky Norel af.

Wij hebben vroeger best veel met van Norel hengsten gedekt. Vooral ook vanwege het karakter. Maar deze past niet in dit plaatje en de hengst die ze doorverwezen hebben gekregen. De Omar Sharif X expression zag er ook niet braaf uit. Die rocky is een Kaygo X expression. Wij hadden een super brave Kaygo x Oscar ooit. Dus tja zeg het maar. Maar ik dacht ook verkeerde zuinigheid door Sophie deze te laten rijden. Wat Carola zegt. De hengst was al niet heel populair en nu zeker niet meer.

Ik was erg gecharmeerd van everglow gold, Mauro turfhorst, all at one ( altijd al maar vind dekgeld te hoog) natuurlijk McLaren. Vond de McLaren nakomelingen eigenlijk allemaal te grof. Jammer. Krijg een veulen van secret usb en inderdaad een stuk beter onder Marten, maar nog wel veel spanning. Maar dat komt met de tijd zeker goed.
Was erg benieuwd naar scaramouche maar die vind ik toch wel heel massaal. Fiji vind ik gaaf veel meer mijn type.
Weer veel om over na te denken.

Ik was gewoon boos dat je rij 1 het besproken en dat ze er dan een rij 0 voor plakken.
Het gaat om het principe. Later toen ik naar rij 0 stoel 93 ging had ik 2 links en 6 plaatsen rechts leeg. Snap er allemaal niks van.

kel106

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:45

Ik was er ook gisteren en vond inderdaad ook de drums tenenkrommend.. hoe je dat dan kan bedenken op een paarden evenement? Sommige paarden gingen daar echt niet op en bijv de o frederic die kon zich echt niet laten zien. Zonde …
Wat ik opvallen vond maar misschien dat dat wel toeval was hoor? Dat de hengsten van v Olst naar mijn idee vaak degen waren die heel veel last van spanning hadden. Totaal begrijpelijk hoor ik kom daar denk ik nooit rond met mijn paard maar dat sprong er voor mij ook wel een beetje uit.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:47

Ik snapte er ook niets van met die zitplekken.
Rij 1 gekozen gelijk op de dag dat je tickets kon kopen. Kom je daar en is er een rij 0? En daar zaten al mensen.

Uiteindelijk niet op tribune gezeten maar aan een tafel gaan zitten aan de korte zijde.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:03

kel106 schreef:
Wat ik opvallen vond maar misschien dat dat wel toeval was hoor? Dat de hengsten van v Olst naar mijn idee vaak degen waren die heel veel last van spanning hadden. Totaal begrijpelijk hoor ik kom daar denk ik nooit rond met mijn paard maar dat sprong er voor mij ook wel een beetje uit.

Ja dit valt mij ook al langer op.

En ik vind zo´n showavond met muziek helemaal prima. Hoezo niet paardvriendelijk? Moet het dan altijd maar doodse stilte zijn bij dressuurpaarden? Dat is bij spring of menpaarden toch ook niet zo. En in het dagelijks leven is er toch ook geluid te horen. Wat als je met je dressuurpaard een buitenrit wilt maken of een rondje langs de weg, dat moet toch gewoon kunnen?
Ik vind het als fokker juist mega leerzaam om te zien welke paarden gewoon fijn bij de les blijven met al die afleiding en welke niet. Dat zegt mij veel over karakter en dat vind ik erg belangrijk in de fokkerij.

Ik vond de hengsten met hun moeders ook erg leuk, die moeder van Spectre was wel echt móddervet zeg :o

Denisesilver; ik denk dat de ringmeester wat strenger was omdat het vorig jaar nog veel meer uitliep qua tijd. Als iedereen een extra rondje gaat rijden, kost dat gewoon heel veel tijd. Nu liep het programma ook al uit.

De McLarens waren inderdaad vrij grof, al vond ik Saint McLaren ook wel wat dik. En ik denk dat McLaren vooral de eerste jaren gigantisch veel is ingezet op hele kolossale, grove merries om wat meer bloed te krijgen (heb ikzelf ook gedaan hoor). McLaren is zelf natuurlijk al een fijnere hengst en niet al te groot, dus die zet je niet op een heel bloederige merrie.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 43 min geleden

Wij hebben hem gebruikt op een grote, grootramige merries . De 2 merrieveulens eruit waren heel chique maar het hengstveulen was veel grover. Misschien heeft hij dat hengstveulens door.
Geen idee hoor maar dat schoot me te binnen.

Ik vond de trommels prima maar niet met muziek er door. Maar qua geluid moeten ze daar tegen kunnen imo

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 35 min geleden

Denk dat ze bij Joop thuis best wat gewend zijn qua muziek enzo op het terrein :')
Sowieso gaan een instyle en Johnny altijd juist erg goed op veel muziek en applaus.
Maar idd Secret USB vergat ik inderdaad nog, liet zich goed zien, terwijl hij best wat spanning had van de val in de baan en de losse hengst, maar liet zich daarna weer fijn rijden. Ben benieuwd hoe het duo zich gaat ontwikkelen als ze wat langer een team zijn.