Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:36

fokfanaat schreef:
Merrie heeft een blessure gehad waardoor ze niet voorgesteld kan worden begreep ik, ze is door de hengstencommissie wel bekeken.

Als ze stap en draf kan laten zien dan lijkt de galop me ook geen probleem...

lisch

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:42

Keuringsconditie is natuurlijk wel even anders. Daar moet je ze wel optimaal voor trainen.. Er zijn er meer die zo laten opnemen door een blessure oid. Toch fijn dat dat kan

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:43

Gefeliciteerd misterA

Ik heb hem ook op mijn lijstje gezet voor mijn charmeur zou voor haar het eerste veulen worden dus vindt het wel wat spannend om dan met een niet bewezen hengst te dekken. Maar hij spreekt mij wel aan met zijn bewegen en type.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:51

lisch schreef:
Keuringsconditie is natuurlijk wel even anders. Daar moet je ze wel optimaal voor trainen.. Er zijn er meer die zo laten opnemen door een blessure oid. Toch fijn dat dat kan

Ze had toch 75 voor exterieur dus die keuringsconditie zat wel goed denk ik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 08:34

Net filmpjes gekeken, zeker een fijn paard! Vond hem los wel wat beter dan aan de longe. Toen hield hij zich wat strak in de bovenlijn. Vond hem wel bijzonder gedrag vertonen los in de kooi. De meeste hengsten doen dit niet. Maar zeker fijn dier, mooie techniek in het lopen en elegant dier om te zien.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:38

De hengst interesseerde mij ook, zowel qua afstamming, bouw, maat, formaat, beweging, viel hij me enorm mee.
Tijdens de 2de bezichtiging vond ik al dat hij met de voeten van het pistepersoneel rammelde. Ik had er mijn vragen bij, maar vond het nog wel grappig.
Nu ook de 1ste bezichtiging teruggekeken en daar was hij gewoon lastig. Blijkbaar had degene die hem binnen bracht het ook verwacht, want hij had hem aan een longe i.p.v. aan een touwtje.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:42

Het zijn en blijven natuurlijk jonge hengsten in een spannende omgeving. Ik vind het ook een aansprekende hengst.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:52

Ik kon er ook wel om lachen hij was wel een tikje brutaal, bij het longeren viel mij ook op dat die wat strak was maar dat zal ook wel wat spanning zijn.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:23

Even de draad kwijt. Over welke hengst gaat dit? De Geniaal??

Zelden een bravere knol gezien dan deze Geniaal. Je kan er zo onderdoor kruipen, zei Marcel tegen mij ,in de vooropstelling voor de primeringsronde. Hij deed het niet en ik ook niet maar ik geloofde hem wel.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:27

Ja, volgens mij gaat dit over de Geniaal, Next Pitch.
Ik ken de fokkers / vorige eigenaren, en het schijnt echt een heel fijn en prettig paard te zijn. Rustig op stal en prima karakter.
Een beetje speels gedrag zo los in de ring vind ik niet zo erg hoor, het zijn nou eenmaal jonge hengsten in een vreemde omgeving.

Ik denk dat ik hem ga inzetten op mijn Elite, ibob, sport, prok, doc merrie van Special D x Jazz.

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:51

misterA schreef:

Zelden een bravere knol gezien dan deze Geniaal. Je kan er zo onderdoor kruipen, zei Marcel tegen mij ,in de vooropstelling voor de primeringsronde. Hij deed het niet en ik ook niet maar ik geloofde hem wel.

Klopt helemaal Adrie, en ik heb het wel gedaan :+
Thuis, uit, zelfs nu hij gedekt heeft, een bravere ga je niet vinden. Ik heb het normaal niet zo op met hengsten maar dit is echt één van de liefste en meest bijzondere paarden die wij gehad hebben.
Mooi voorbeeld: Er heeft eens per ongeluk een hele avond een hondje bij hem in de stal opgesloten gezeten, die wandelde er na een paar uur relaxt en ongeschonden uit <3
Waarom hij zich zo slecht liet sturen in de kooi was voor ons ook een raadsel, lastig was hij echter zeker niet want zoals ook te zien was liet hij zich verschillende keren door de aanjagers aan het bit pakken en liet zich heel gewillig de goede kant op leiden. Ook in de rondes aan de hand is te zien hoe fijn dit paard zich laat sturen.

Wat betreft zijn moeder; deze merrie heeft zich als jong paard geblesseerd en toen wij haar naar de merriekeuring probeerde toe te trainen begon die blessure weer iets op te spelen. Heel jammer maar het welzijn gaat voor.
De merrie is inderdaad in fantastische conditie maar voor een thuiskeuring hoeven ze alleen op te stellen en 1 keer op en neer te stappen en 1 keer op en neer te draven, dat is nog wel even anders dan ze in een kooi aan te jagen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:55

och wij hebben ook een keer een superbrave gehad, die in de kooi het vrijspringen ineens ook niet meer ´snapte´. Dat zegt niet eens zoveel van het dier, misschien gewoon overwhelmed van alle indrukken.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:19

Wat voor gedrag verwachten jullie dan van een jonge hengst? Het is fijn als ze superbraaf zijn, maar je wil ook geen half dode die nergens op reageert. We zullen het wel zien hoe hij zich ontwikkeld, hij komt in elk geval bij een ruiter terecht die wel vaker talentvolle paarden heeft opgeleid. Het is al heel erg fijn dat hij beschikbaar blijft voor de Nederlandse fokkerij en niet naar het buitenland vertrekt.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:18

Wat fijn om ervaringen uit eerste hand te horen dat is altijd beter dan kijken vanaf een beeldscherm. ik ga hem op mijn lijstje zetten voor de charmeur merrie daar is hij denk ik een goede kandidaat voor :D

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:30

Marjolein schreef:
Wat voor gedrag verwachten jullie dan van een jonge hengst? Het is fijn als ze superbraaf zijn, maar je wil ook geen half dode die nergens op reageert. We zullen het wel zien hoe hij zich ontwikkeld, hij komt in elk geval bij een ruiter terecht die wel vaker talentvolle paarden heeft opgeleid. Het is al heel erg fijn dat hij beschikbaar blijft voor de Nederlandse fokkerij en niet naar het buitenland vertrekt.

Braaf en sloom wordt nogal eens met elkaar verward.
Werkwillig, braaf en mensgericht kan heel goed samengaan.
Vivaldi en zijn afstammelingen zijn daar een heel duidelijk voorbeeld van.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:05

De Geniaal vond ik ook een fijn paard!

Ik zie net op Facebook foto's voorbij komen van Next Level, de Jarville x Prestige. Wat een plaatje! 4 hoge witte benen en een flinke bles. Ik houd er van!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:12

supertammy schreef:
De Geniaal vond ik ook een fijn paard!

Ik zie net op Facebook foto's voorbij komen van Next Level, de Jarville x Prestige. Wat een plaatje! 4 hoge witte benen en een flinke bles. Ik houd er van!

Ja de Jarville is echt een heel ruig dier. Hij kwam met longeren op de keuring niet zo tot zijn recht helaas. Maar op de andere filmpjes toont hij zich echt wel heel apart.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:18

UnlimitedS schreef:
misterA schreef:

Klopt helemaal Adrie, en ik heb het wel gedaan :+
Thuis, uit, zelfs nu hij gedekt heeft, een bravere ga je niet vinden. Ik heb het normaal niet zo op met hengsten maar dit is echt één van de liefste en meest bijzondere paarden die wij gehad hebben.
Mooi voorbeeld: Er heeft eens per ongeluk een hele avond een hondje bij hem in de stal opgesloten gezeten, die wandelde er na een paar uur relaxt en ongeschonden uit <3
Waarom hij zich zo slecht liet sturen in de kooi was voor ons ook een raadsel, lastig was hij echter zeker niet want zoals ook te zien was liet hij zich verschillende keren door de aanjagers aan het bit pakken en liet zich heel gewillig de goede kant op leiden. Ook in de rondes aan de hand is te zien hoe fijn dit paard zich laat sturen.

Wat betreft zijn moeder; deze merrie heeft zich als jong paard geblesseerd en toen wij haar naar de merriekeuring probeerde toe te trainen begon die blessure weer iets op te spelen. Heel jammer maar het welzijn gaat voor.
De merrie is inderdaad in fantastische conditie maar voor een thuiskeuring hoeven ze alleen op te stellen en 1 keer op en neer te stappen en 1 keer op en neer te draven, dat is nog wel even anders dan ze in een kooi aan te jagen.

Fijn deze informatie en jullie mogen trots zijn op jullie fokproduct! Ik ben heel benieuwd naar zijn ontwikkeling.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:19

Onze Nirvana is vandaag aangewezen bij het NRPS :))

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Vulina op 19-02-21 16:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:20

Gefeliciteerd,Vulina *D .

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:22

Gefeliciteerd! wat is de afstamming?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:24

Hij is een Formidable (v. Fidertanz) x Rheingau x Florestan.
Mooi vrij bloed dus en een über fijn karakter <3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:29

Leuk, ik ben benieuwd naar bewegend beeld. Inderdaad mooi vrij bloed en zo''n karakter is ook erg belangrijk.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:33

Gefeliciteerd Vulina!

Morgen lekker de dekens af ! {:}

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:37

Vulina schreef:
Hij is een Formidable (v. Fidertanz) x Rheingau x Florestan.
Mooi vrij bloed dus en een über fijn karakter <3

Gefeliciteerd Vulina,
we waren het er wel over eens dat hij zeker een kans zou maken. Succes in het vervolgtraject.