fokfanaat schreef:Merrie heeft een blessure gehad waardoor ze niet voorgesteld kan worden begreep ik, ze is door de hengstencommissie wel bekeken.
Als ze stap en draf kan laten zien dan lijkt de galop me ook geen probleem...
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
misterA schreef:Even de draad kwijt. Over welke hengst gaat dit? De Geniaal??
Zelden een bravere knol gezien dan deze Geniaal. Je kan er zo onderdoor kruipen, zei Marcel tegen mij ,in de vooropstelling voor de primeringsronde. Hij deed het niet en ik ook niet maar ik geloofde hem wel.
Marjolein schreef:Wat voor gedrag verwachten jullie dan van een jonge hengst? Het is fijn als ze superbraaf zijn, maar je wil ook geen half dode die nergens op reageert. We zullen het wel zien hoe hij zich ontwikkeld, hij komt in elk geval bij een ruiter terecht die wel vaker talentvolle paarden heeft opgeleid. Het is al heel erg fijn dat hij beschikbaar blijft voor de Nederlandse fokkerij en niet naar het buitenland vertrekt.
supertammy schreef:De Geniaal vond ik ook een fijn paard!
Ik zie net op Facebook foto's voorbij komen van Next Level, de Jarville x Prestige. Wat een plaatje! 4 hoge witte benen en een flinke bles. Ik houd er van!
UnlimitedS schreef:misterA schreef:Even de draad kwijt. Over welke hengst gaat dit? De Geniaal??
Zelden een bravere knol gezien dan deze Geniaal. Je kan er zo onderdoor kruipen, zei Marcel tegen mij ,in de vooropstelling voor de primeringsronde. Hij deed het niet en ik ook niet maar ik geloofde hem wel.
Klopt helemaal Adrie, en ik heb het wel gedaan![]()
Thuis, uit, zelfs nu hij gedekt heeft, een bravere ga je niet vinden. Ik heb het normaal niet zo op met hengsten maar dit is echt één van de liefste en meest bijzondere paarden die wij gehad hebben.
Mooi voorbeeld: Er heeft eens per ongeluk een hele avond een hondje bij hem in de stal opgesloten gezeten, die wandelde er na een paar uur relaxt en ongeschonden uit![]()
Waarom hij zich zo slecht liet sturen in de kooi was voor ons ook een raadsel, lastig was hij echter zeker niet want zoals ook te zien was liet hij zich verschillende keren door de aanjagers aan het bit pakken en liet zich heel gewillig de goede kant op leiden. Ook in de rondes aan de hand is te zien hoe fijn dit paard zich laat sturen.
Wat betreft zijn moeder; deze merrie heeft zich als jong paard geblesseerd en toen wij haar naar de merriekeuring probeerde toe te trainen begon die blessure weer iets op te spelen. Heel jammer maar het welzijn gaat voor.
De merrie is inderdaad in fantastische conditie maar voor een thuiskeuring hoeven ze alleen op te stellen en 1 keer op en neer te stappen en 1 keer op en neer te draven, dat is nog wel even anders dan ze in een kooi aan te jagen.