Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:09

amukela schreef:
Ik woon 15 minuten bij Reesink vandaan en ik vind het echt jammer dat ze niet aan huis komen insemineren. Nu moet ik het alsnog op laten sturen, wat me €40 per keer kost. Ging eerder met mijn merries naar Nijhof, maar nu ze daar €350 ex BTW rekenen voor hengsten van buitenaf, doe ik dat ook niet meer.

Je kan het dan zelf ophalen toch? Scheelt je weer de verzendkosten.

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:56

janderegelaa schreef:
amukela schreef:
Ik woon 15 minuten bij Reesink vandaan en ik vind het echt jammer dat ze niet aan huis komen insemineren. Nu moet ik het alsnog op laten sturen, wat me €40 per keer kost. Ging eerder met mijn merries naar Nijhof, maar nu ze daar €350 ex BTW rekenen voor hengsten van buitenaf, doe ik dat ook niet meer.

Dan laat je de Radstake toch insemineren. Die komen thuis.

Die 350,- bij Nijhof is niet alleen voor insemineren maar voor het hele merriebegeleidingspakket.
ja dat snap ik ook dat die 350 niet alleen voor insemineren is. Maar dan is het alsnog veel geld!

En als ik het ophaal bij Reesink, wie stopt het er dan gratis in? Is gewoon echt onhandig dat zij dat niet doen.

Zoethout

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:10

[/quote] ja dat snap ik ook dat die 350 niet alleen voor insemineren is. Maar dan is het alsnog veel geld!

En als ik het ophaal bij Reesink, wie stopt het er dan gratis in? Is gewoon echt onhandig dat zij dat niet doen.[/quote]

Maar moet dit gratis gebeuren dan? Volgens mij betaalt iedereen gewoon de kosten voor de merriebegeleiding, vaak ook rond de 250 euro per merrie als alles meteen goed verloopt (en meer als dit niet gelijk lukt). Ik vind een vaste prijs van 350 euro prima en begrijpelijk hoor vanuit Team Nijhof voor een hengst van buitenaf

c_alsemgeest

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:13

Gratis niemand, maar mijn VA stopt het er wel (goed :P ) in :+

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:28

De enige keer dat ik een probleem heb gehad met spermalevering was door HippoXpress die het hebben afgezet aan de voordeur van m'n buren, zonder aanbellen.
Voor de rest nooit problemen gehad met Duitse bestellingen.
Natuurlijk qua aantal een pak monder dan bij Carola.
Dat bv een Grey Tonic niet beschikbaar is op het laatste moment, dat gaan ze bij Reesink ook niet kunnen oplossen è...
Als zo'n hengst de ballen van z'n lijf dekt is dat nu eenmaal wel een risico.
Moet ik wel zeggen, Schockemöhle bestel ik ook wel gewoon via Ijzeren Man, maar dat is gewoon omdat die hun service zo goed is.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:06

Amukela. Je kan het toch ophalen bij reesink en je eigen DA het laten insimineren.

Ben ik ook benieuwd naar Quir. Ik heb die cursus ook gedaan maar die echt alleen eigen merries. Ook verzekering technisch ben je nergens volgens mij.

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:19

Ik woonde tot 2022 in de buurt van De Dalhoeve en van Uytert, en die kwamen gewoon aan huis insemineren. Dat kostte me niks, ook niet voor hengsten van andere stations. Dan betaalde ik uiteraard wel de verzendkosten naar het hengstenstation.
Ik snap het vanuit oogpunt van Nijhof ook wel, maar €350 ex BTW is best veel geld (423,5 incl). Bij de Graafschap kostte het vorig jaar 277 incl BTWvoor max 3 cycli en 184€ als ze in 1 cyclus drachtig wordt.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 35 min geleden

Tijden veranderen. Hengstenhouders gaan steeds minder op pad om te insimineren. Dierenartsen nemen het over. Vaak heb je toch al een pakket bij een DA dat beetje wat je dan extra betaald voor insimineren hoort er dan gewoon bij. Ik zie dat heel veel gebeuren bij onze DA .