Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
janderegelaa schreef:Mireille1970 schreef:Met een geit moet je ook niet fokken en dan hopen dat je een topper krijgt
Dus je bent het toch met me eens over Lingh.
Mireille1970 schreef:Kijk dit is al minder positief, en bij Lingh weer positiever.
Zo blijft het een jurysport en de jury loopt aan de kant.
(overigens blijf ik me verbazen over de opmerking dat Jazzen niet bewerkzaam zouden zijn, ben denk ik aan de 12e Jazz toe en eerlijk is eerlijk: ik heb 1 lastpak gehad... verder vind ik het super bewerkbare paarden met gouden karakter)
Over lingh ben je positief.......
Mireille1970 schreef:Dan heb ik een vraag: wat hebben we liever: een paard met buiging in de gewrichten die eerst iets de staart in gaat op moeie momenten maar veel afdruk en buiging toont, of een aansluitend strak lang achterbeen?)
Mireille1970 schreef:Leuk Art-Uma... leuk die foto-impressie.
Heb je die ook van de Linghs?
laborah schreef:Lingh (Flemmingh x Columbus)
Wisselende collectie, voldoende ontwikkelde, voldoende rijtypische veulens die meer opwaarts gebouwd zouden moeten zijn. In beweging hebben de veulens voldoende ruimte, maar zouden meer schoudervrijheid, afdruk en souplesse moeten hebben.
(KWPN Persbericht, overname zonder bronvermelding toegestaan)
Sjappie schreef:Dan misschien toch er aan gereden?Vindt ik verwonderlijk, een vader met zo'n 'vrij' voorbeen en het dan niet doorgeven...
ART_UMA schreef:Sjappie schreef:Dan misschien toch er aan gereden?Vindt ik verwonderlijk, een vader met zo'n 'vrij' voorbeen en het dan niet doorgeven...
marcolemar schreef:Lingh blinkt imo uit in z'n takt en goede ritme
Basvdv schreef:marcolemar schreef:Lingh blinkt imo uit in z'n takt en goede ritme
De proeven van Lingh staan bol van de tactfouten
weule schreef:ik las net dat er wat mensen het erover hadden dat de veulens zich lostrokken, en daarom maar weer als 'jazz' werden aangeduid. 'stel je voor, 12 veulens met merries in een 20/40 bak, 500 mensen langs de kant, 5 mensen in het midden, en 1 iemand die zowel merrie als veulen vasthoud, dan vind ik het niet zo gek dat er zich 1/2 losrukken..., niks met karakter te maken.. bij de Johnsons vielen mij op : johnson X balzflug, Johnson X quatro (de eerste, de vos), Johnson X flemmingh en een Johnson X pablo(johnson werkte enorm verbeterend op de merrie) en de johnson X michellino en johnsen X neostan vond ik ook wel aansprekend.
weule schreef:ik las net dat er wat mensen het erover hadden dat de veulens zich lostrokken, en daarom maar weer als 'jazz' werden aangeduid. 'stel je voor, 12 veulens met merries in een 20/40 bak, 500 mensen langs de kant, 5 mensen in het midden, en 1 iemand die zowel merrie als veulen vasthoud, dan vind ik het niet zo gek dat er zich 1/2 losrukken..., niks met karakter te maken..