stoffel schreef:Wat betreft de gelderse baard de uitspraak van de jury voorzitter mij meer zorgen dan het doorverwijzen van de charmeur. Verder vind ik dat er altijd meteen zo negatief gedaan wordt als de naam Jazz valt een beetje meer vertrouwen in de fokkers die hem of een van zijn nazaten bewust gebruiken in de gelderse fokrichting mag denk ik wel.
Ik vond de commissie zeer royaal in het aanwijzen van de hengsten iets wat ze vorig jaar ook waren en dat volhielden tot en met het verrichtingsonderzoek ik hoop niet dat ze het zoeken in de kwantiteit. Zo is de Alexandro x Factor in zijn type veruit de mooiste Alexandro die ik tot nu toe gezien heb, zijn bewegingen op het harde warenvan dien aard dat hij volgens mij niet eens in de kooi had mogen komen (waar hij zich wel beter liet zien). Ook de andere Alexandro vond ik royaal bedeeld, hij sprong ronduit slecht was strak in de rug en in gallop leek het wel of er een olifant door de baan denderde, je hoefde niet te zien waar hij was je kon het wel horen. De Fantastique sprak mij wel aan dat is de meest complete voor een gelderse goed springen en daarbij ook goed bewegen op het fundament valt is nog wel een bemerking te maken een tikkie hol in het voorbeen en wat krom in het achterbeen. De Charmeur, het paard zelf, omdat hij klaargemaakt is als dressuur paard heeft hij waarschijnlijk tot vorige week nog nooit een hindernis gezien, de spoedcursus springen die hij heeft gehad, heeft hij goed opgepakt het springen ging hem goed af, zijn type is mooi misschien iets te modern, en iets lang in het middenstuk in beweging moet hij achter veel meer ondertreden, toch kom ik mij wel vinden in het doorverwijzen. De bloedlijn, als je in het kader van bloedspeiding nog iets wilt weg halen bij de rijpaarden moet je dat nu doen over 10 jaar zijn de oude moederlijn nog verder verwaterd en de paarden nog luxer, deze hengst heeft een degelijke bewezen moederlijn waarbij hengsten als Flemmingh en Charmeur zelf ook best en meerwaarde kunnen betekenen voor de geldersefokrichting.
Over hoe de hengsten zullen gaan ingezet in de fokkerij is de verantwoordelijkheid van de fokkers de commisie geeft met het (eventueel)goedkeuren van hengsten de fokkers de mogelijkheid om deze hengsten te gebruiken we zullen dus vertrouwen in de fokkers moeten hebben dat zij de hengsten op de juiste merries zetten.
De afgelopen jaren waren je voorspellingen volgens niet mij niet zo goed dus ook hier maar weer even afwachten.