Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sarabande"]
[quote="Pipo schreef:Dus jij vind ook dat een paard een functioneel model moet hebben. Wat vind je er dan van,dat er nu vrij veel paarden worden gefokt die op stand al bergopwaarts staan?
Pipo schreef:VOlgens mij word er nog steeds geen stamboek afgekat. Dat lees jij op die manier.............................er word regelmatig gezegd over de goede paarden van het kwpn.
Volgens mij is iedereen best blij met het kwpn.
Samsam"]
[quote="Pipo schreef:VOlgens mij word er nog steeds geen stamboek afgekat. Dat lees jij op die manier.............................er word regelmatig gezegd over de goede paarden van het kwpn.
Samsam"]
[quote="Pipo schreef:VOlgens mij word er nog steeds geen stamboek afgekat. Dat lees jij op die manier.............................er word regelmatig gezegd over de goede paarden van het kwpn.
Excuseme schreef:Blijkbaar zitten kwpn-fanaten zelf al vol met dit soort frustraties en gevoelens van onbehagen, dat anderen er niet voor nodig zijn, om het eruit te laten komen.
Sprintje schreef:Volgens mij is het altijd goed om kritisch over de dingen na te denken. Je eigen mening vormen, op basis van de kennis die je wordt aangeboden vanuit alle "kampen". In iedere theorie zitten waarheden, één enkele theorie met
DE waarheid bestaat niet *
Samsam"]
[quote="Sprintje schreef:Volgens mij is het altijd goed om kritisch over de dingen na te denken. Je eigen mening vormen, op basis van de kennis die je wordt aangeboden vanuit alle "kampen". In iedere theorie zitten waarheden, één enkele theorie met DE waarheid bestaat niet *
Sprintje"]
Alleen verwacht niet van dat er in ene gezegd wordt dat het LM onzin is. Iedereen voert argumenten aan voor zijn/haar iedeeen. De argumenten voor een evenwichts skelet en/of LM zijn in mijn ogen inderdaad redelijk overtuigend.
(is hier niet eerder ook vol lof gesproken over Ferro en een hele boel andere hengsten; )
[/quote]
Dan Lendenmechanisme is niets nieuws (aleen de benaming) Iedereen weet dat het belangrijkste aan een dressuurpaard het vermogen tot dragen/gaan zitten en tot schakelen is!
Volgens mij alleen ferro! en daarover zegt anna:
[quote="Anna42 schreef:Ferro werd bij toeval gefokt door een fokker die helemaal niet door had dat hij met deze combinatie de juiste genen elkaar vonden en clickte en daarmee verkreeg dit paard het dragende skelet.
Pipo schreef:Stop nou eens met dat gezeik wie wat heeft gezegd, en of het wel of niet kan. Ga gewoon door met de discussie zonder gelijk willen krijgen hoe of wat.
Bergopwaarts gefokte paarden bij welk stamboek dan ook. Ben je voor of tegen, en wat zijn je argumenten.
Pipo schreef:Overbouwd ben ik ook zeker niet voor, maar er moet toch wel een gulden middenweg zijn.
makkelijk in het gewenst fokdoel. Das vind ik niet echt een antwoord maar goed.
Gail schreef:.
Maar een paard kan ook in beweging van nature bergopwaarts lopen, misschien moet je de beweging dan ook mee laten spelen in dit verhaal. Een paard dat tijdens het vrij bewegen mooi draagt en wat rijst van voren, in plaats van een paard dat zich de grond in boort.