Merriekeuring KWPN 2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Merriekeuring KWPN 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:27

We doen allemaal ons best, investeren vaak veel geld, dan zou zoiets niet moeten voorkomen.

Ik betrek het niet direct op mijn eigen merrie, maar in het algemeen die dag en ja ik zal het ergens in het najaar bij de afdeling aankaarten, nu heeft het geen zin meer.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:13

Ik sluit me volledig aan tot Sarabande.
Als een aandrijver zo overtollig is in het zweepgebruik ben je in mijn ogen ook een idioot!

Al komen er 100 paarden langs op zo,n dag.
Tuurlijk ken je niet elk paard wat er binnen komt, maar als je toch ziet dat zo,n dier er erg gespannen en hectisch van word, houd die zweep dan laag!

Daar wil ik niet met zeggen dat ze allemaal zo zijn.

Ik moet zeggen dat ze het bij ons in Roosendaal alle jaren vrij netjes doen.
Mijn Rhodium merrie kon ook erg hectisch worden in de baan, en dat kon nadelig utiwerken op haar spring kwaliteiten.
Maar moet eerlijk bekennen dat ze het bij haar super netjes hebben gedaan.

Heb er het filmpje nog van ;)
http://www.youtube.com/watch?v=w8e5KVEItV8

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:55

sarabande schreef:
We doen allemaal ons best, investeren vaak veel geld, dan zou zoiets niet moeten voorkomen.

Ik betrek het niet direct op mijn eigen merrie, maar in het algemeen die dag en ja ik zal het ergens in het najaar bij de afdeling aankaarten, nu heeft het geen zin meer.

dat doe je wel want je zegt dat het je punten heeft gekost.

Maar goed het was het wachten erop wie dit jaar daar schuld aan had.... De voorbrenger, de ruiter, of de ruiter daarvoor, of de ruiter daarvoor of de ruin van de ruiter daarvoor of of of altijd iemand anders.

Net als het eeuwige veroordelen van mensen die willen fokken met een merrie terwijl ze nog niet naar de keuring zijn geweest, en dan zelf wel met een merrie fokken die niet eens stb waardig is.

Je geeft aan dat ze als opmerking op het exterieur hoogbenigheid miste en nu beweer je dat het voorbeengebruik niet goed getoond heeft kunnen worden door spanning...????

En dat geeft Weule een nette reactie waarin hij vraagt om respect voor het werk dat die mensen vrijwillig doen en dan wordt hij ook nog eens afgeblafd...

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:13

Laten we het een klein beetje gezellig houden.

We kunnen allemaal onze mening hebben, die hebben we bij deze gegeven.

Het is en blijft toch een moment opname en daar verander je immers niets meer aan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 23:21

Rhea schreef:
sarabande schreef:

dat doe je wel want je zegt dat het je punten heeft gekost.

Maar goed het was het wachten erop wie dit jaar daar schuld aan had.... De voorbrenger, de ruiter, of de ruiter daarvoor, of de ruiter daarvoor of de ruin van de ruiter daarvoor of of of altijd iemand anders.

Net als het eeuwige veroordelen van mensen die willen fokken met een merrie terwijl ze nog niet naar de keuring zijn geweest, en dan zelf wel met een merrie fokken die niet eens stb waardig is.

Je geeft aan dat ze als opmerking op het exterieur hoogbenigheid miste en nu beweer je dat het voorbeengebruik niet goed getoond heeft kunnen worden door spanning...????

En dat geeft Weule een nette reactie waarin hij vraagt om respect voor het werk dat die mensen vrijwillig doen en dan wordt hij ook nog eens afgeblafd...

Rhea,
Ik ken jou verder niet, maar het valt me wel op, dat je vaak in topics verschijnt om (fokprodukten van) Sarabande af te kraken. Je hoeft niet overal op te reageren hoor, het komt nl. IMO kinderachtig en jaloers over.

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 23:36

ik kan alle 2 de verhalen wel begrijpen.
Het is voor die mensen in de ring soms moeilijk in te schatten en sommige denken dat veel zwwepgebruik goed is van die paarden. En voor sarabande was dat overmatige zweepgebruik juist niet goed.

Maar ik ga er verder niet op in.

De mijne is vanocbtend voor het eerst op een ijzer gezet, was kei braaf.
Haal ik haar vanmiddag uit de weide, helemaal onder het bloed.
Heeft ze waarschijnlijk met dr ijzer tegen dr voorbeen aangeslagen tijdens het rollen. Was een gat waar je heel je vinger in kon steken, ze wilde geen pas lopen en het is inmiddels gehecht door de DA. Waarschijnlijk kunnen wij dus volgende week niet naar de keuring...
hopen dat alles goed komt en misschien dat we dan naar dronten gaan in juli, dat is nog de enige andere mogelijkheid, omdat alles te snel komt of op datums dat we niet kunnen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 23:44

Ach odessa wat een tegenslag, hoop ten eerste dat het goed komt met de merrie
Je mag trouwens altijd naar een latere keuring met een DA attest, als dat een optie is kan je dat bij het KWPN navragen

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 23:52

Dat is zeker balen zeg. geen pezen of iets geraakt?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 08:17

oei das balen , hopelijk knapt ze snel op en kan ze naar n andere keuring.

Ik kan me wat betrefd het zwepen voorstellen dat het overkomt als idioten, zou er ook van balen als dat met mijn merrie zou gebeuren,maar wat Weule zegt is niet minder waar.
Ik organiseer al enige jaren de KWPN fokdag in Heikant, vrijspringen is daar erg in trek,maar n paar goeie zwepers vinden is echt niet makkelijk!
Niet iedereen wil het ook doen, want je doet het immers nooit goed, tis altijd teveel of te weinig.
Ken dr alles van.....

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 08:25

sarabande schreef:
Je mag trouwens altijd naar een latere keuring met een DA attest, als dat een optie is kan je dat bij het KWPN navragen

Geldt dat ook voor een merrie die bij de hengstenhouder staat?
Als de mijne volgende week niet drachtig wordt gescand dan staat ze op de dag van keuren bij de hengstenhouder om geínsemineerd te worden.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 08:33

Odessa wat zonde zeg. Hoop dat je merrie snel hersteld :).

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:19

Waarom moeten mensen het altijd op de man afspelen? Kon nou ook niet zeggen dat het zweepgebruik op ijsselmuiden het beste was. Je staat daar met je fokproduct en wil het beste er uit halen, als die gasten alleen maar zitten te jagen wordt het daar niet beter van. Gelukkig waren er een aantal in de baan met wel verstand, maar 1tje.. Nou ja.. Dan zeg ik niet dat mijn merrie die dag sterwaardig was geweest, daar hadden de aanjagers ook niets aan kunnen doen. Was haar dag niet, mede door de slechte planning.
Gelukkig bij mijn andere (voorlopig keur merrie) hadden ze gelijk door dat het een rilkikker was, en joegen ze niet te veel aan. Maar dat was in Wezep, andere provincie, ander bestuur, andere aanjagers.

Balen van je merrie Odessa! Hopen dat ze snel weer opknapt!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:21

gr_roos schreef:
sarabande schreef:

Geldt dat ook voor een merrie die bij de hengstenhouder staat?
Als de mijne volgende week niet drachtig wordt gescand dan staat ze op de dag van keuren bij de hengstenhouder om geínsemineerd te worden.

Bel of mail even met je afdelingsinspecteur. Laat DA ter plaatse iig een krabbeltje maken dat ze daar op die dag geinsemineerd is. Makkelijk is dat je dat zelf even op papier zet en daar naar toe mailt dan hoeft er alleen maar en stempel en handtekening onder.
Misschien dat je het helemaal niet nodig hebt, maar dan heb je dat maar voor het geval dat.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:42

Wat enorm balen odessa!

Hopenlijk hersteld ze snel.

Ik ben er ook zo huiverig voor hoor, dat die van mij net voor de keuring nog wat beschdadigingen op loopt.
Daarom gaat ze ook nu die wei niet meer op.
Vanavond komt de smid haar netjes op de voetjes zetten.
Nog 2 weekjes longeren en dan gaan we er tegenaan! ;)

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:22

Echt ontzettend vervelend Odessa!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:34

Volgens mij kom je er alleen met een DA verklaring vanaf bij echte blessures etc en niet omdat hij bij de hengstenhouder staat.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:35

Dan kan ze toch nu een rapportje op laten maken dat ze geblesseerd is? Dat is ze immers toch ook..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:36

Wat betreft de aanjagers, ik heb al meerdere malen mee gemaakt van Loeffen in het jury corps zat, alle aandrijvers naar het midden van de ring verwees en in zn uppie het paard over het lijntje liet gaan, het paard bezat het talent, maar dat kwam door de zwepen niet tot uiting, en dat zag de beste man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:37

seabiscuitje schreef:
Dan kan ze toch nu een rapportje op laten maken dat ze geblesseerd is? Dat is ze immers toch ook..

Ik maak nergens uit op dat die van Roos geblesseerd is?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:41

Grapje schreef:
Wat betreft de aanjagers, ik heb al meerdere malen mee gemaakt van Loeffen in het jury corps zat, alle aandrijvers naar het midden van de ring verwees en in zn uppie het paard over het lijntje liet gaan, het paard bezat het talent, maar dat kwam door de zwepen niet tot uiting, en dat zag de beste man.

Dat probeerde hij hier ook een paar keer.
Maar de mensen wilden er niet aan en hij wilde ze niet blameren denk ik, hij is afdelingsinspecteur.
Het is toch een punt om op de volgende afdelingsvergadering even over van gedachten te wisselen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:43

Die van mij is gelukkig nog niet geblesseerd. Ik wacht eerst de 20ste af en dan neem ik bij geen dracht contact op met het KWPN. Afzeggen keuring kost minder dan hetgeen ik bij gust moet betalen ;)

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:44

Grapje schreef:
seabiscuitje schreef:

Ik maak nergens uit op dat die van Roos geblesseerd is?

Ach ik haal het door elkaar heen, ik dacht dat dit om die merrie ging die zichzelf met het ijzer verwond had! :+

Beter lezen ;)

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 10:56

Even een vraag. De hoefsmid vraagt mij of mijn merrie kalkoengaten nodig heeft. Voor de stamboekkeuring lijkt mij dat zo ie zo niet aan de orde. Stappen, draven op het harde en vrijspringen in de binnenbak. Maar mocht ze nu doorgaan naar de CK hoe zit het dan? Dat zou ook in de MIddenbeemster zijn...weet iemand dit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:00

Over het algemeen zijn de CK's op gras zover ik weet.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 11:02

Dank je wel! Ga ik dat aan hem doorgeven