[TI] ICS-NL Hengstenkeuring Zondag 3 April 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:49

KootMiraDrum schreef:
Willen jullie de keurrapporten delen of hebben we er weinig aan (zijn het alleen cijfertjes of staan er ook opmerkingen bij?)?

Die van mij scan ik met liefde in morgen, maar er staan enkel cijfers op ;)

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:52

Volgens mij doelde KMD op de juryrapporten van Miles en Gildor en die staan op onze website, maar ik ben ook wel benieuwd naar andere keuringsrapporten :j

Cijfers geven, hoewel niet gemotiveerd, ook een beeld van de gedachtegang van de jury, hoewel ik benieuwd ben hoe deze in sommige gevallen gemotiveerd en onderbouwd zouden worden.....

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:22

kinsealy schreef:
Volgens mij doelde KMD op de juryrapporten van Miles en Gildor en die staan op onze website, maar ik ben ook wel benieuwd naar andere keuringsrapporten :j

Cijfers geven, hoewel niet gemotiveerd, ook een beeld van de gedachtegang van de jury, hoewel ik benieuwd ben hoe deze in sommige gevallen gemotiveerd en onderbouwd zouden worden.....

Dan scan ik hem morgen wel even in. De premie blijft toch hetzelfde.

En eerlijk is eerlijk, ik hecht meer waarde aan het resultaat van de week ervoor....

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:27

kinsealy schreef:

Als je nu een vriendelijke mail stuurt naar het ICS krijg je een normaal antwoord terug.

KootMiraDrum

Re: ICS-NL Hengstenkeuring Zondag 3 April 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:35

Enige waar ik benieuwd naar was was of er een motivatie bij de cijfers stond, of dat er mondeling is gemotiveerd. Meer niet.

hermes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:50

Er is helemaal niet gemotiveerd, niet schriftelijk en ook niet mondeling :n

Maar goed, we houden er maar over op, weinig zinvol verder maar wij wilden toch wel even onze ervaring delen, meer niet ;-)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:11

Gelukkig zijn er in Nederland, naast het NSvT en ICS, nog twee mogenlijkheden.

Wat dacht je van het GCDHA ????
Leuk stamboek, maar geen potentie om groot te worden.

Het ICS LTD uit Ierland, geen stamboek in Nederland, lijkt mij de beste vuilnisbak voor iedereen die met zijn afgekeurde paarden ergens nog terecht wil komen.

Maar of je bij het ICS LTD, Ierland, je zin krijgt, ik wacht af.

Het PVV accepteerd niet dat het ICS Ierland hengsten goedkeurd die bij een dochter stamboek afgekeurd zijn.

sorry hoor, loop al wat langer mee in de Tinker wereld.

hermes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:18

Accepteert Ariebren ;-)
En wie heeft het over keuringen bij andere stamboeken :? ik niet in iedergeval.
Daarnaast is dat in dit topic offtopic ;-)

Maar ik ben in iedergeval blij dat jij het wel eens bent met de jurypunten die geleid hebben tot de afkeuring van een nakomeling van jouw hengst Victorio.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:32

Jury sport is en blijft een probleem voor de verliezer.

hermes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:48

Dat valt volgens mij uiteindelijk te betwijfelen :D

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:56

Wat de PVV :+ :+ accepteert interesseert mij dan weer helemaal niet :+ Maar dat is echt helemaal offtopic en laten we het niet over politiek gaan hebben want je zult de PVE wel bedoelen :+

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 23:00

PVE/PVV brengt zelf ook de afkorting PVV naar buiten :j

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 23:09

Is Hermes en Kinsealy de zelfde persoon ??

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 23:12

Nee, zusjes ;)

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 23:13

PVV staat in mijn hoofd voornamelijk voor een politieke partij met dubieuze ideeën, maar dat zal een beperking in mijn paarden en veeontwikkeling zijn ;-)
Nou ja, anyway, genoeg erover, de meningen zijn verdeelt, prima, geen probleem, het belangrijkste is dat wij blij zijn met onze paarden dat lijkt me het allerbelangrijkste, toch?
Als Ariebren dan ook andermans besluiten accepteert en stopt met een nakomeling van zijn eigen hengst af te kraken dan is iedereen happy ;-)

@ariebren hermes en kinsealy zijn niet dezelfde persoon, waarom zou dezelfde persoon onder een andere naam ongeveer dezelfde ideeën posten :? Misschien houden we met z'n tweeën paarden :)*

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 23:55

Oké, nu weet ik het.
Hermes en Kinsealy zijn zusjes.
Probleem opgelost voor mij.

Maar die twee zusjes moeten nu eens een keertje ophouden met zeuren over paardjes die nu net niet aan hun verwachtingen voldoen.
Hadden die twee dames geen probleempje bij het NSvT ?

Ondanks diverse vragen via PB krijg ik geen antwoord op een verzoek om wat te doen voor mij.

Ik kraak een nakomeling van mijn hengst niet af.
Ik wil informatie hebben, waarom ??

Om te weten of mijn hengst een genetische afwijking zou kunnen door geven.

En dat één van de zusjes niet weet wat de PVV in de dieren wereld betekend ?
Is wel een probleem voor haar algemene ontwikkeling.

Voorlopig zijn er in Asten 42 hengsten gekeurd voor de dekdienst.
Er zijn maar zes hengsten afgekeurd op beenwerk.

Wie durft het om die zes afgekeurde hengsten bij het NSvT voor te brengen ??

Gelukkig is er voor de zusjes nog een grote vuilinis bak, waar je hengst wel de premie krijgt die gebaseerd is op verzameling van mensen die hun geld kwijt willen.

Alleen die vuilnisbak is geen stamboek in Nederland.

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 00:23

@ariebren:
Gildor heeft geen beenafwijking, dat heb ik je nu al meerdere malen aangegeven. Waarom zou hij een afwijking hebben?? Ik denk ook niet dat een ICS jury in zo'n rap tempo een beenafwijking kan zien denk je wel? Hoe lang duurt zo'n keuring 5 minuten maximaal? Knap iemand die in die tijd een beenafwijking kan constateren en ook nog eens al die andere punten kan beoordelen.
Maar misschien moet je het ICS zelf mailen om te vragen hoe ze tot die punten voor zijn voorbenen zijn gekomen, het was in iedergeval geen veterinaire afwijking ;-) Maar meer duidelijkheid krijg je vast via het ICS-NL, de puntenlijst heb je, dus je kunt ze zo mailen. Ze willen je vast wel antwoord geven ;-) Op je pb's heb ik je uitgebreid antwoord gegeven, maar dat is hier offtopic.
Jij bent al over van alles begonnen, van insinuaties over Gildor's moeder tot hoefproblemen....Wat en in welk topic weet ik eigenlijk al niet eens meer, maar misschien is het eens leuk om eens iets aardigs over een nakomeling van je eigen hengst te zeggen in plaats van constant negatieve punten te verzinnen, lijkt meer op antireclame....

Jij begint er steeds over dat wij Gildor bij een ander stamboek gaan voorbrengen, wie zegt dat? Misschien brengen wij hem nergens meer voor... Misschien brengen we geen enkel paard ergens voor en misschien ook wel, wij hebben daar nog helemaal geen besluit over genomen. Gildor, en een aantal van onze andere paarden, worden overgeschreven naar een andere club, maar wie heeft het over voorbrengen? Maar ook daar zijn wij jou geen enkele verantwoording over verschuldigd.

Ik ben trots op en begaan met al onze paarden, die zeker aan mijn verwachtingen voldoen, zowel onze hengsten als merries en ruinen, van rastypische cob tot kneusje ;-) Een paard is sowieso al meer dan de punten die een willekeurig persoon er aan geeft, wie die persoon ook is. ;-)

In een topic over een evenement waar wij aan hebben deelgenomen zijn wij vrij om onze ervaringen te uiten, of die nou positief of negatief zijn. Het is een vrij land en voor zover ik weet is bokt een discussieforum, in discussie houdt in dat je het niet met elkaar eens hoeft te zijn maar van mening kunt verschillen.
Nederland is een vrij land en iedereen mag de keuzes maken die hij of zij wil, jij kan en mag daar een mening over hebben, maar het siert je niet om die altijd op zo'n botte, onfatsoenlijke, niet onderbouwde manier te uiten.....
Laatst bijgewerkt door kinsealy op 09-04-11 00:30, in het totaal 2 keer bewerkt

hermes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 00:26

Niet om het een of ander Ariebren, maar ik denk dat als je veel van deze 42 gekeurde hengsten van het ICS zou voorbrengen bij het NSVT een groot deel zou worden afgekeurd ;) dus of dat in dit geval een maatstaf moet zijn, kan je je afvragen...

Dan nog even over jouw verzoekje via PB.... je denkt toch niet dat wij gekke Gerrit zijn en onze Gildor met natte benen op de foto gaan zetten?!!?? Sorry hoor, maar dat gaat toch nergens meer over. Ik ben nog lang niet van jouw leeftijd maar ik ga al lang genoeg met paarden om om te weten dat er niks mis is met Gildors benen. Gildor heeft trouwens niet op al zijn benen afgekeurd, zoals jij iedere keer beweert. Als je je zo nodig moet uiten over onze paarden, zorg er dan ook voor dat je goed geïnformeerd bent :)

Over algemene ontwikkeling gesproken (als we toch met modder gaan gooien), als je niet eens weet hoe je je "deedjes" en "teetjes" moet gebruiken heb je volgens mij ook een probleem met je algemene ontwikkeling.

Verder ga ik vanaf nu mijn nieuwe onderschrift in de praktijk brengen :D
Laatst bijgewerkt door hermes op 09-04-11 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 00:28

Puik idee hermes, van dat onderschrift, ga ik ook doen :D

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 09:11

Na even twijfelen doe ik toch nog een laatste input in dit topic en dan ben ik er echt helemaal klaar mee;

Er worden dingen geïnsinueerd die verzonnen zijn en dat is een kwalijke zaak.
Blijkbaar wordt het niet gewaardeerd op bokt of op andere plaatsen in de NL tinkerwereld om een goed onderbouwde eigen mening te hebben en deze ook te uiten.
Ariebren heeft al meerdere malen geprobeerd een of meer van onze paarden een gebrek aan te praten en insinuaties te doen over de gezondheid van een van onze paarden, dit is zeer kwalijk en in mijn ogen NOT DONE!
Daarnaast insinueert Ariebren in zijn warrige onsamenhangende verhalen ook nog van allerlei andere zaken waardoor ik de behoefte voel die recht te zetten omdat ik het not done vind dat dat op deze manier gebeurd.

Wij zijn met twee hengsten naar een hengstenkeuring van ICS-NL geweest; wij vinden dat onze hengsten daar onterecht zijn beoordeeld, onze argumenten hebben wij daar eerder in dit topic uitgebreid voor gegegeven en wij geven een ieder die daar interesse in heeft de mogelijkheid het juryrapport in te zien en een filmpje te bekijken. Wij mogen deze mening hebben, het zijn onze paarden en onze ervaringen.
Wij hebben door onze persoonlijke ervaring op een ICS-NL evenement het idee gekregen dat er oneerlijk en op een willekeurige manier met punten wordt omgegaan bij ICS-NL. Dit hebben wij meerdere malen onderbouwd.
Wij zijn hier overigens ook niet de enigen in....

Ariebren komt dan ineens weer aanzetten met het NSvT waar wij ruzie mee zouden hebben; misschien is dat zakelijke meningsverschil wat ik had (hermes heeft daar niks mee te maken) juist wel de reden waarom wij de punten hebben gekregen die wij nu hebben gekregen. Dat is een gedachtegang, uiteraard zijn daar geen harde bewijzen voor, maar aangezien ariebren dit zelf naar voren brengt vind ik dat ik daar op moet en mag reageren. Het NSvT, de nieuwe officiele vriendenclub van het ICS-NL (een die zij jaren vergruisd hebben) zou heel goed de reden voor de door ons ontvangen waarderingen kunnen zijn, maar nogmaals dat is een gedachten gang en een aanname, ik heb hier geen keiharde bewijzen voor, maar dit is dan ook geen rechtzaal. En nogmaals, ik ben hier niet over begonnen, ik probeer alleenmaar iets te weerleggen wat door een ander ter sprake is gebracht in dit topic.

Het uiten van een gefundeerde mening wordt door velen, zowel op bokt als daarbuiten in tinkerend Nederland absoluut niet op prijs gesteld.
Het is in die wereld niet gebruikelijk om openbaar een mening te uiten, dat is niet aardig, dus dat doe je dan maar niet om wat voor reden dan ook. Gevolg is dat allerlei ongenoegens die echt niet alleen bij ons spelen lekker gaan zitten broeien en etteren. Er zijn inmiddels wel 4 verschillende clubs voor een relatief klein ras, hoe kan dat?
Bijzonder en raar, want je zou zeggen dat het fijn is wanneer er mensen zijn die wel hun nek uit durven steken, omdat het anders binnen de organistaties toch wel een heel klein beetje op een dictatuur begint te lijken waarin men bang is voor represailles....
Als Dhr Lamein wil insinueren dat wij eigenlijk overal problemen krijgen dan vind ik dat ook een absurde statement. Ik uit mijn mening, zakelijk, onderbouwd en zonder personen aan te wijzen. Als ik in een organistatie zit of met een organistatie te maken heb die dat niet kan waarderen dan ben ik weg, dat geldt voor organisaties die met onze paarden te maken hebben, maar ook voor andere situaties. In de "normale wereld" kom ik zelden een dergelijke situatie tegen eerlijk gezegd. In de meeste gevallen wordt meedenken en onderbouwd je mening geven juist zeer gewaardeerd. Wanneer je als bijvoorbeeld recensent een artikel ergens schrijft krijg je toch ook niet de betreffende organistatie of vereniging en alle lezers over je heen zoals Violet al schreef? Je minder positieve ervaringen delen lijkt als het over het ICS-NL gaat wel verboden, op welk vlak die ervaringen ook liggen, of het nou gaat om een locatie van een evenement of een persoonlijke ervaring met eigen dieren. Je mening geven is eigenlijk een beetje not-done, want laten we het vooral gezellig houden.....
Maar juist door dat soort zaken de kop in te drukken wordt het toch wel een stuk minder gezellig uiteindelijk dan het zou moeten of kunnen zijn wanneer er openlijk van mening en ideeën gewisseld zou kunnen worden.

Ariebren insinueert dat wij uiteindelijk nergens meer terecht kunnen; als dat een gevolg is van je mening uiten, so be it. Mijn leven stort niet ineen wanneer ik niet meer bij welke tinkerorganisatie dan ook zou zitten en onze paarden worden daar ook niet minder van. Als dat zo zou zijn, dan lijken deze organistaties op ondemocratische organisaties en daar zou ik per definitie al geen deel van willen uit maken.

Als laatste zou ik Ariebren willen verzoeken zijn insinuaties en persoonlijke zwartmakerijen voor zich te willen houden. Wij onderbouwen een mening en spelen niet op de persoon, Ariebren kan dat blijkbaar niet en probeert op een kinderachtige wijze ons zwart te maken. Jammer dat je niet de capaciteit hebt om je relaas zakelijk te houden......

En nu mag het weer lekker ontopic gaan, maar dit moest echt even gezegd worden, ik zal in dit topic geen inputs meer doen, dus dat zal de sfeer niet meer bederven in iedergeval ;-)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 10:00

Wat een heerlijk gehakketak hier.......... _O-

Jongens, die ellende hou je toch met een jurysport.
Leer ermee leven.............en /of probeer het over een jaar nog eens.

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 12:42

pff wat een geprutzeur. Vind van beide kanten dat er wel eens wat vriendelijker gereageerd mag worden.. Henk tegen jou heb ik dat al wat vaker gezegd, misschien bedoel je het wel helemaal niet zo, maar via de pc komt dat zooooo bod over..

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 16:30

Ooh, geniaal gewoon... wat willen jullie bereiken met het afkraken over de algemene ontwikkeling van elkaar? :+ Hoe verzin je het.. :')

Waarom is het nodig om deze discussie via pb én in dit topic te voeren? Moet iedereen mee"genieten" ;)

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 16:40

Ik vroeg me ook al af voor wie dit boeiend moest zijn....... te triest gewoon.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 16:42

Ik heb me er toch zeker anderhalve minuut mee vermaakt _O-