kwpn hengstenkeuring 2010/2011.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:24

Als die goed genoeg blijkt te zijn zal hij wel ggk worden. Maar ik vind niet dat ze soepeler met hem zouden moeten omspringen omdat hij nu toevallig bont is...

yvonnepuntnl

Re: kwpn hengstenkeuring 2010/2011.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:27

Dan moet ie wel beter gaan stappen. Gisteren stapte hij duidelijk kort-lang.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:28

misterA schreef:
mbkaatje schreef:
Alle bokkers die een hengst hebben of hebben gefokt die naar de tweede bezichtiging mag, gefeliciteerd. Mooi om mee te maken!

De Jazz x Ferro is wel een heel leuk ding, maar ik vind 'm voor een 2,5 jarige wat "te klaar". Maar ik ben wel nieuwsgierig hoe hij zich verder ontwikkeld. Ik vind de Krack, de vos (428?) aansprekender.

In ieder geval zie ik hier al mooie exemplaren voorbij komen.

De Jazz x Ferro is van 17 jan, is nog heel jeugdig.
Kleinzoon van Kilbria. Extra hengst.
De "duits" gefokte hengsten, vielen over het algemeen bar tegen, met name lang en traag achterbeen en in de galop.

Een foto kan natuurlijk een vertekend beeld geven, maar dat jeugdige zie ik er niet echt op. Ik zag inderdaad al uit welk stammetje hij komt :P

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:34

yvonnepuntnl schreef:
Frenka schreef:
Heeft iemand de Don Schufro's gezien? Daar ben ik wel benieuwd naar. nr. 384 en 385

385 Don Schufro x Rubinstein vond ik een mooie, royaal ontwikkelde hengst, maar moet in beweging duidelijk krachtiger worden en meer bergop bewegen.
384 Don Schufro x De Niro is gezonken in het middenstuk, heeft een wat kort voorbeen en dat zie je in de beweging terug, te weinig gedragen. Ik vond hem in galop wel mooi bergop bewegen.

Bedankt! Had al naar de foto's zitten kijken, daarop vond ik ze niet meevallen, al zegt een foto niet alles.

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:56

s0173957 schreef:
Als die goed genoeg blijkt te zijn zal hij wel ggk worden. Maar ik vind niet dat ze soepeler met hem zouden moeten omspringen omdat hij nu toevallig bont is...

ze keuren een bonte het zelfde als de andere hengsten, dus niet soepeler.
Zo op de foto en op het filmpje vind ik het een leuk paard.
Ik hou wel van die kleur

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:57

Ik ben groot bont fan dus ben blij dat er wederom een bonte bij zit! Heb hem verder niet zien lopen dus kan niks zeggen over zijn kwaliteit. Maar ben zeker voor meer kleur binnen het KWPN, MITS het kwaliteit is!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:20

kitag1rl schreef:
Ik ben groot bont fan dus ben blij dat er wederom een bonte bij zit! Heb hem verder niet zien lopen dus kan niks zeggen over zijn kwaliteit. Maar ben zeker voor meer kleur binnen het KWPN, MITS het kwaliteit is!

Ja hetzelfde hier, vind het altijd jammer dat er maar zo weinig bonte hengsten worden aangeboden.
Zijn mensen gewoon bang dat ze geen kans maken omdat hij bont is of worden er maar zo weinig bonten gefokt?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:22

anneliesdj schreef:
Ja hetzelfde hier, vind het altijd jammer dat er maar zo weinig bonte hengsten worden aangeboden.
Zijn mensen gewoon bang dat ze geen kans maken omdat hij bont is of worden er maar zo weinig bonten gefokt?

Ik ben altijd verbaasd over hoeveel bont fans er op bokt zijn. Ik heb er niks mee en ik ken maar weinig mensen die het mooi vinden voor een warmbloed.

Maar er zal best markt voor zijn. Zeker als Samber iets verderop zit.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:25

Ja ik zou ze graag willen gebruiken alleen dan gaat de voorkeur uit naar iets zonder Samber of pas in 4e generatie oid, deze heeft hem al meteen aan moeders kant zitten.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:27

Zelf heb ik geen hekel aan bont, maar ik zou er niet zo snel op gaan fokken. Er zijn wel bont liefhebbers, maar of het voor de handel ook zo handig is vraag ik me wel eens af.
Ik fok toch ook liever een "effen".

Maar op zich zou het niet verkeerd zijn als er eens een leuke bonte hengst goedgekeurd wordt.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:36

gluur ff mee ivm de Krack C x Samber!
Wat een tof dier zo op de foto, heeft iemand n filmpje of waar kan ik het terugvinden?
ALs het wat wordt, verwacht ik in 2012 een bonte veulen :D }>

trouwens, alle bokkers die door mogen naar de 2e bez. van Harte, en veel succes!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:36

misterA schreef:
De Jazz x Ferro is van 17 jan, is nog heel jeugdig.
Kleinzoon van Kilbria. Extra hengst.
De "duits" gefokte hengsten, vielen over het algemeen bar tegen, met name lang en traag achterbeen en in de galop.

Onze Uphill jaarling merrie komt uit de lijn van Kilbria dus ik hoop vanzelfsprekend wel dat de hengst de hengst de verwachtingen gaat waarmaken :j Ik vind alleen dat je nu nog maar zo weinig hebt aan deze bloedvoering.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:41

mbkaatje schreef:
Zelf heb ik geen hekel aan bont, maar ik zou er niet zo snel op gaan fokken. Er zijn wel bont liefhebbers, maar of het voor de handel ook zo handig is vraag ik me wel eens af. Ik fok toch ook liever een "effen".

Maar op zich zou het niet verkeerd zijn als er eens een leuke bonte hengst goedgekeurd wordt.

In Nl zijn liefhebbers maar in Duitsland, Denemarken, Engeland hebben ze veel meer voor bont over :$ ;)
Overigens had Smilda een paar jaar geleden een Redford x Rossini gefokt (W jaargang), die in de selectsale naar Ierland vertrok voor € 19.000,- *D

Nog iemand meer foto's & filmpjes van de LL x Fruhling (441)? stuur ik ze door, vindt de fokker (Smilda) erg leuk :-)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:55

Bont is echt wel gewild hoor. :j
En tja dat er Samber inzit is niet zo gek binnen het KWPN he? Als enige bonte hengst. }:0
Dat wordt het grote nadeel natuurlijk. Elke bonte KWPN-er zal Samber bloed voeren.

Oh nog 1 dag... ben zo benieuwd hoe Nico het morgen gaat doen!! *bijt nageltjes*
Heb geen idee hoe hij er nu uitziet. Ik heb hem als veulen verkocht.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:57

Suzanne F. schreef:
En tja dat er Samber inzit is niet zo gek binnen het KWPN he? Als enige bonte hengst. }:0
Dat wordt het grote nadeel natuurlijk. Elke bonte KWPN-er zal Samber bloed voeren.

Er lopen genoeg paarden rond die ingeteelt zijn op Amor. Dan kan dat met Samber ook wel een keer.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:58

tijdens de bezichtiging van de springhengsten was ik heel charmeert van de Verdi X Cantus (265)
Afbeelding (sorry yvonne :P )

Wat was de reden dat hij niet door is? is er ook verdere informatie over hem te vinden?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:09

Heb je geen contact met de nieuwe eigenaar Suzanne F.?
Wel spannend, ik ben ook wel benieuwd hoe hij uitgegroeid is, als veulen was het in ieder geval een knap ding.

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:13

Hoe waren de Lauries Crusadors en Londonderry's gisteren? zag dat er geen één door is...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:17

delauries hadden beide vette opmerkingen op de voorbenen,

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:18

Suzanne F. schreef:

Oh nog 1 dag... ben zo benieuwd hoe Nico het morgen gaat doen!! *bijt nageltjes*
Heb geen idee hoe hij er nu uitziet. Ik heb hem als veulen verkocht.

Er lopen in DLD toch ook genoeg bonte hengsten, waarom zouden die niet gebruikt kunnen worden?
Overigens is Samber ook niet de enige bonte; ICO is er ook nog al is die niet mee in NL.

Heb je geen contact met de huidige eigenaar? Straks doet ie het zo goed dat je ook naar Den Bosch moet, wordt je gehuldigd :+

coleen92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:27

zijn er al uitslagen van vandaag?
Laatst bijgewerkt door coleen92 op 09-12-10 14:53, in het totaal 2 keer bewerkt

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:32

edit: mijn reactie is overbodig geworden. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:18

Ik heb toch voor de handel liever een goede bont dan een goede vos of bruine. Een mooie bonte verkoopt toch echt stukken makkelijker en voor meer geld. Er staan ontzettend veel paarden te koop en dan is het toch mooi meegenomen als je iets aparts hebt staan. En nu er geen goedgekeurde bonte hengst meer is krijg je weer dat alles wat bont is van mindere kwaliteit is van een B stamboek of zelfs papierloos. Dus als ie goed genoeg is, keur maar, ik weet zeker dat hij merries krijgt.
Met Flemmingh en Samber erin kan je verwachten dat hij nog veelzijdig fokt ook. Dat de hengst kwaliteit heeft is een must want er kan ook een niet bonte van komen.

Samber vrij of niet maakt mij niks uit. Als je al een bonte Samber merrie hebt dan kan je gewoon een effen hengst gebruiken met 50 % kans op bont dus dan zie ik het probleem niet

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:21

Geen idee dat bont zo gewild is.
Voor het beeld, vind het ik het wel wat toevoegen, maar voor mezelf zou ik het niet hoeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:27

Gelukkig zijn er voor jou dan honderden niet bonte KWPN hengsten :Y)