Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
uiltje001 schreef:Hier deze week laatste gescand. Elk jaar maar 1 veulen, maar gelukkig merrie wel drachtig gekregen. Hoor het meer dat het een lastig jaar blijkt te zijn. Kennissen van ons 3 merries en niks drachtig...Ja, die bedoel ik. Ik heb er geen positieve ervaring mee.
Hebben jullie de merries al af gescand? Voor ons een matig jaar, zes gedekt, nu drie drachtig.
Cowgirltjuh schreef:Bedankt voor jullie suggesties en het meedenken.
Dominator is idd een optie, maar niet mijn eerste keuze zeg maar.
Van Chacoon heb ik al hele fijne paarden gezien, maar hij maakt ze wel neerwaarts en dat rijd ik niet graag. Ik zou vooral Chacoon's onder het zadel willen zien voor ik hem gebruik eigenlijk.
Eldorado.. Tsja, dat opperde mijn vriend ook al, en mss zou dat moedige haar idd ten goede komen (want loerderig is ze zeker hoogendroog haha - gelukkig is ze dat in de ring wel absoluut niet), maar ergens vind ik het toch nogal gewaagd. Onze Catoki merrie krijgt volgend jaar een Eldorado en ik denk dat ik die eerst wil afwachten. Ik heb wel al 2 Eldorado's op stal gehad en dat waren eerder koude manegepaarden, dus ik weet het nog niet. Grandorado is mss ook een optie, maar die is volgens mij nog elektrischer als Eldorado zelf?
Pegase heb ik al veel grote van gezien, maar dan denk ik dat op de merrie Nixon beter past, al kan ik niet helemaal zeggen waarom.
Ogano Sitte vind ik wel een leuke hengst Laurentii alleen heeft deze merrie daar veel te veel bloed voor Ik heb al 2 Ogano's gehad die zelfs door een trein niet tegen te houden waren, en ik ben bang dat het dan echt een heet oncontroleerbaar ding word, maar dat ie groter wordt en zou kunnen springen, daarvan ben ik ook zeker haha.
Dourkhan is voor mij niet echt een optie. Heel goed paard, maar te kort voor deze merrie. Ermitage Kalone stond hoog op mijn lijstje, maar zou schijnbaar zeker niet vergroten, ondanks zijn eigen maat.. Risico dus!
hoogendroog schreef:Wij hadden de merrie overigens meteen de eerste keer drachtig van Chacoon, dus dat sperma is prima.