Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Carri schreef:s0173957 schreef:<Net de GP van Toto en Total eens herbekeken.
Wereldpaarden, zonder enige vorm van twijfel..
Maar minstens 10% te veel punten imo. Proeven met zo veel haperingen in, zo onvanzelfsprekend, met een Total die bijna in z'n eigen hals bijt...
Qua potentie enorm, maar die punten zijn gewoon écht te hoog.
Talent en potentie zijn onbegrensd.
Over de rijderij ga ik het niet hebben....
misterA schreef:Carri schreef:
Ik probeer ook het beeld van deze 2 hengsten vast te houden zoals ze in het verr.onderzoek liepen. Ze zijn, met of zonder Edward, al een fenomeen.
misterA schreef:Na 2 pagina's gezeur en gedoe over de rijderij. Er is nog een topic, bij Nieuws. Inmiddels vechten ze daar ook tientallen pagina's lang elkaar de tent uit. Dit is een fokkerijforum en daar wordt nauwelijks een woord aan gewijd. Dat vind ik jammer. Wat kunnen deze 2 hengsten toevoegen aan de dressuurpaarden fokkerij. Toto heeft zich inmiddels wel bewezen. Wordt een waardige opvolger van zijn vader. Hij brengt met name instelling en rijdbaarheid. En n'g veel meer. De galop verbetert hij en nog belangrijker, de stap. Hét zorgenpunt bij de N.L. fokkerij.
En Total U.S, zelf WFFS positief en luchtzuiger, wat kan hij toevoegen en wat heeft hij inmiddels gebracht? Naast een paar aangewezen hengsten en een paar stermerries was zijn kinderschare nog niet echt imponerend te noemen. Zowel in kwantiteit als in kwaliteit. Of moeten we toch nog wat verder kijken dan onze neus lang is? En bij de hengstenselectie iets meer verwachtingswaarde meenemen? Van een hengst waarvan ( voorlopig) geen grote aantallen nakomelingen te verwachten zijn?
Dat houd mij bezig. En of Ed nu een paar % te veel of te weinig krijgt????
Ik probeer ook het beeld van deze 2 hengsten vast te houden zoals ze in het verr.onderzoek liepen. Ze zijn, met of zonder Edward, al een fenomeen.
misterA schreef:Dat zou ik toejuichen. Na 2 pagina's gezeur en gedoe over de rijderij. Er is nog een topic, bij Nieuws. Inmiddels vechten ze daar ook tientallen pagina's lang elkaar de tent uit. Dit is een fokkerijforum en daar wordt nauwelijks een woord aan gewijd. Dat vind ik jammer. Wat kunnen deze 2 hengsten toevoegen aan de dressuurpaarden fokkerij. Toto heeft zich inmiddels wel bewezen. Wordt een waardige opvolger van zijn vader. Hij brengt met name instelling en rijdbaarheid. En n'g veel meer. De galop verbetert hij en nog belangrijker, de stap. Hét zorgenpunt bij de N.L. fokkerij.
En Total U.S, zelf WFFS positief en luchtzuiger, wat kan hij toevoegen en wat heeft hij inmiddels gebracht? Naast een paar aangewezen hengsten en een paar stermerries was zijn kinderschare nog niet echt imponerend te noemen. Zowel in kwantiteit als in kwaliteit. Of moeten we toch nog wat verder kijken dan onze neus lang is? En bij de hengstenselectie iets meer verwachtingswaarde meenemen? Van een hengst waarvan ( voorlopig) geen grote aantallen nakomelingen te verwachten zijn?
Dat houd mij bezig. En of Ed nu een paar % te veel of te weinig krijgt????
fokfanaat schreef:Dekgeld Indian Rock 2000,- da's behoorlijk.
Elisa2 schreef:In mijn ogen geeft de sport een beeld van wat er uit een hengst gehaald kan worden
JeanneV schreef:Je kunt pas echt weten hoe goed een paard is als je erop zit en je de gp in de ring rijd....