Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

s0173957

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 20:22

Glamourdale goeie galop vererven?
Vind ik over het algemeen eerder tegenvallen, zeker als je hem zelf bekijkt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 20:34

s0173957 schreef:
Glamourdale goeie galop vererven?
Vind ik over het algemeen eerder tegenvallen, zeker als je hem zelf bekijkt.

Kijkend naar zijn genetisch profiel, gebaseerd op 233 nakomelingen op de keuring, is eerder zijn draf maar gemiddeld. De score op zijn galop is wel hoog.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 21:04

Glamourdale past denk ik de merrie niet echt, maar Dynamic Dream (of misschien een zoon?) zat ik wel al naar te kijken. Twijfelde alleen of hij echt de galop verbeterde. Ze is nu drachtig van een Secret zoon (Secret usb), maar Secret zelf past haar denk ik ook wel goed inderdaad.

Wat doet Morricone qua galop? Hij heeft het op dit lijntje wel al erg goed gedaan.

kel106

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 21:48

Ik vind het inderdaad ook jammer dat je weinig over de zadelpresentaties en nu start van verrichting kan vinden. Hoe de hengsten het deden , wie er nou precies allemaal in Ermelo zijn gebleven en wie niet.. ik volg dit topic maar zodat ik nog her en der wat info op doe :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 22:27

Quir schreef:
Glamourdale past denk ik de merrie niet echt, maar Dynamic Dream (of misschien een zoon?) zat ik wel al naar te kijken. Twijfelde alleen of hij echt de galop verbeterde. Ze is nu drachtig van een Secret zoon (Secret usb), maar Secret zelf past haar denk ik ook wel goed inderdaad.

Wat doet Morricone qua galop? Hij heeft het op dit lijntje wel al erg goed gedaan.

Verbeterd de galop niet perse (trakhener bloed) maar het ligt er denk ik aan wat je precies wilt verbeteren.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 22:51

Elisa2 schreef:
Quir schreef:

Verbeterd de galop niet perse (trakhener bloed) maar het ligt er denk ik aan wat je precies wilt verbeteren.

Vooral meer ruimte en ook meer sprong. Op zich heeft ze wel genoeg kracht, maar mag meer bodem pakken in galop.

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 07:46

Ik denk niet dat Morricone dat kan verbeteren eerlijk gezegd.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 09:16

Elisa2 schreef:
Ik denk niet dat Morricone dat kan verbeteren eerlijk gezegd.

Zou Dynamic Dream dat wel doen?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 09:18

De nakomelingen die ik tot dusver heb gezien van hem hadden allemaal een zeer goede en fijne galop dus ik den het wel. Zou wel kijken, als de merrie een korte rug heeft of dat niet ook mee speelt wat betreft de ruimte in de galop..dan is het namelijk wel belangrijk om te kijken naar een hengst die ook voldoende lengte mee geeft in de rug.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 09:33

Denk dat lengte niet direct het probleem is. :D

Afbeelding

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 11:05

Afbeelding

Ik denk dat de ideale merrie voor Morricone er eentje is met een sterk fundament, goede gewrichten en voldoende lengte. Ook een merrie met een goede galop en wat meer ‘body’ is aangewezen.

De lengte en de 'body' moet bij hem echt van de merrie komen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 11:25

Quir schreef:
Denk dat lengte niet direct het probleem is. :D

[ Afbeelding ]

[ Video ]

Nee dat denk ik ook niet, zo te zien. Zou eerder denken aan lichaamsgebruik en lossigheid dat ze dat wat mist voor zover dat natuurlijk te beoordelen is vanaf 1 filmpje. Rug lijkt vrij recht te zijn ook. Qua ruimte in de galop vind ik het echt niet slecht.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 11:39

maar als Morricone het op dat lijntje blijkbaar goed doet, voegt hij genetisch toch wat toe en daarmee toch wel het overwegen waard.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 11:44

Ik denk dat Morricone ook zeker wel het lichaamsgebruik en de lossigheid kan verbeteren. :j

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 12:10

Ja ze mag inderdaad meer souplesse/lossigheid en lichaamsgebruik hebben. Nu is het wel beter als ze niet met de staart erop gaat, maar ze is ook scherp zat zeg maar (wel braaf hoor, maar ze is meteen aan als je haar laat lopen haha). :+

Galop is ook niet slecht, maar wel haar minste gang. Onder het zadel waardeert galop ook wel echt op.

Most Wanted Nero von Bellin van Morricone komt er onder andere uit het lijntje, maar ook Blue Hors Monte Carlo (Dream Boy). Dus met Dynamic Dream heb je ook Dream Boy bloed.

Merrie zelf heeft pas 1 veulen gehad, dus ook nog wel lastig zeggen wat ze zelf geeft.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 14:39

Ik ben heel benieuwd naar de ontwikkeling van die Opoque x Bon Bravour van Oatley die deze week op de Hannoveraanse keuring komt.
Dat is echt een geweldig beest zo aan de hand.

Alleen zonde dat hij niet op veiling komt dat ik z'n foto's niet kan opvragen.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 10:47

HK Hannover, lopen een stel echte toppers bij. De 2 Opoque's, nr22, de Valdiviani., 34 Vivaldos..Gewoon genieten van de rust en de fijne voorstelling.
Waarom nr 43 niet werd gekeurd is me niet duidelijk geworden. Vond ik wel een aparte.

Wat we ook in Oldenburg al zagen. De fokkerij van Dynamic Dream. Wat stempelt deze hengst in model, altijd opwaarts, en beweging. Met een heel goed gebruik van het achterbeen en 3 echt goede basisgangen. Ook bij KWPN al 2 beste zonen ggk. Maar... hij heeft wel een dingetje.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 12:02

Dan moet je wel uitleggen wat dat dingetje is.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 13:39

MisterA; ik ben benieuwd naar een uitgebreider verslag van jou kijk op de hengsten van de Duitse keuringen. Ik was zo druk met werken dat ik er helaas helemaal niks van heb kunnen volgen.

Heeft iedereen de kaarten voor de Stallionshow al gekocht? Wij hebben zitplaatsen op de lange tribune, 3e rij ergens in het midden. Ik was die dag dat de kaartverkoop begon ook druk aan het werk, en 's avonds was de eerste en tweede rij al helemaal uitverkocht. Wij gaan met z'n zessen, ik heb er zin in!

En hoe staat het met ieders nieuwe jaargang (de T'tjes?)? Wij hebben sinds gisteren alles individueel op stal staan en ik heb er zin in om er mee aan de gang te gaan. Ik heb één S (Next Pitch), deze is 1.77 groot en had écht een jaar extra nodig. En drie T'tjes (2x McLaren en een Frankie Lee). De bedoeling is om de twee besten van deze vier aan te gaan houden voor de toekomst. Altijd heel leuk om te zien hoe ze het gaan doen en of ze de verwachtingen waar gaan maken.
Op dit moment is de Frankie Lee wel mijn favorietje, maar als ze in het werk komen kan dat zomaar een andere gaan worden.

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 17:42

Heb even snel bijgelezen.

Over Extreme, wij hebben er 2 (2024) beide suuuperbraaf en we hadden geluk beiden een heel mooi hoofdje :Y) wel allebei een kleine 10cm groter dan onze andere jaarlingen.

@Carola: onze T'tjes (3) doen het goed, wel een kleinere jaargang voor ons. Ze zitten nu tussen de 1m60-65, nochtans geen kleine moeders/vaders maarjah. Wel alle 3 wel heel braaf, mooie type'tjes en gemakkelijk.
We hebben een Frankie Lee U'tje, beste beweger maar wel heel scherp.

Onze teller voor 5 veulens voor 2026 is naar 8 gegaan. Proberen minderen in paarden dit jaar is weer dik mislukt :Y)

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 17:54

Grappig dat jou Frankie Lee zo scherp lijkt. Mijn Frankie Lee is juist heel rustig en nuchter, de McLarens zijn veel scherper. Mijn Frankie Lee uit 2023 is ook al flink aan de maat, ik denk nu al dik 1.70.

Vanmiddag heb ik ze maar even flink getoiletteerd, ze waren nogal Rasta-achtig. Nu staan ze er weer strak bij en zijn het meteen heel andere paarden om te zien.

CdC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 18:12

Over Hannover gesproken…verwacht er iemand een Daan G veulen in 2026?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 20:03

Phonix schreef:
Dan moet je wel uitleggen wat dat dingetje is.

Vind ik nu ook...
Ofwel zeg je niks ofwel zeg je wat je weet.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 20:16

Volgens mij "moet" iemand niks :')
Ja als het genoemd wordt, is het fijn om te weten wat het is. Maar mensen kiezen zelf wat ze delen en wat niet, en als dat een half verhaal is, is dat een eigen keuze imo.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 22:05

Wel bijzondere genomineerden voor dressuurpaard van het jaar…. Red Viper, Vivaldi en Hexagons Luxuriouzz N.O.P.T.

Dan is de keuze niet zo moeilijk.