misterA schreef:Lante schreef:Gefeliciteerd mister A, bijzonder mooie prestatie!
Lante, bedankt voor de felicitatie .En uiteraard alle anderen hier in dit topic .
Zelden heb ik het over mijn fokkerij. Ik probeer wel mijn ervaringen te delen.
Ruim 20 jaar geleden ben ik overgestapt van rundveefokkerij naar de paarden. Van een fokkerij met vooral ratio naar een fokkerij die veel meer gekenmerkt wordt door emotie. Ik probeer beide uitgangspunten te combineren en dat met veel passie.
Nu fok ik met de vierde generatie "eigen fok". Wat ik toen voor ogen had krijgt nu steeds meer gestalte. Fijne mensvriendelijke paarden. Waar je graag naar kijkt, aansprekend, met uitstraling. Die graag en zeer goed kunnen bewegen. Dat lukt , met vallen en opstaan. Om dat te bereiken moet je wel heel jong beginnen of heel oud worden.![]()
![]()
En goed kijken en luisteren. Twee weten nog steeds meer dan een. En dat gaat ook op voor dit topic. Vind ik.
Nog een paar maanden, de mooiste periode van het jaar. Dan worden de meeste veulens weer geboren. De eerste rapportcijfers of je het goed hebt gedaan. En dan moet je je hengstenkeuzes weer gemaakt hebben. Of je tweede keuze..of derde. Want het kan heel weerbarstig zijn.
Mijn ideaal? Nog eens een goedgekeurde hengst. Of nog eens een Nationale Merrie. In de kopgroep.
Het meest ultieme.......een deelnemer aan de O.S, of een NMK-Kampioen.
Dat zou gaaf zijn ja