Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Phonix

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:00

Heel leuke hengst, maar ik vindt de veulens dat ik tot nu toe heb gezien heel gewoontjes.

CdC

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:48

Phonix schreef:
Wat denkt mensen over de nakomelingen van Sarai L? Ik wil met een secret zoon fokken volgende jaar. Moet alleen kiezen welke.

Of Grey Tonic (= Secret via de moederlijn)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:56

Wat ik tot nog toe gezien heb vond ik heel rassig en wel aansprekend.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:08

Ik krijg een veulen van Secret usb in maart en heb een 2 jarige van Serious. De 2 jarige komt uit een Poolse merrie, mooi dier om te zien en goed beweging. Maar wel echt een hele aparte, daarom is ie nu ook van mij, want ze krijgen m niet weg hier... :=

Galopperen kan ze wel beter dan hier laat zien. De bruine.

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:26

maessie schreef:
Xritt schreef:
Ik heb een hele gekke vraag.
Weet iemand iets over de ontwikkeling van het hoofd van een paard? En mogelijke afwijkingen? Onze 2 jarige had altijd een normale ontwikkeling. Vandaag waren we sinds 3 maanden weer wezen kijken in de opfok. Het viel ons op dat haar hoofd er wat bijzonder uitziet. Het hoofd en dan vooral haar neus is vrij fors en breed. De andere 2 jarige hadden een vrij smalle neus, die van ons niet. Ik heb foto’s, zou iemand mee kunnen kijken. Ze groeit en eet verder goed.

Het kan wel dat als er weer tanden/kiezen doorkomen ze achter de neusgaten dat deel/rond de kaken wat voller/breder worden. Maar zo zonder beeld lastig inschatten of dat het kan zijn.

Daar had ik nog niet aangedacht. Iemand anders stuurde me dit ook door. De laatste foto is van een paar maanden terug. De eerste 2 van nu.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:40

Een hoofd kan ook opzwellen op als een paard bloedworm heeft. Dat zou ik eens laten controleren.

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:11

janderegelaa schreef:
Een hoofd kan ook opzwellen op als een paard bloedworm heeft. Dat zou ik eens laten controleren.

Bedankt voor je berichtje. Daar ga ik eens naar kijken.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:20

Hier is onze paarden stapel ook weer iets gekrompen. Keuze maken heet dat. Onze eigen gefokte drachtige uphill merrie verkocht . Is vandaag opgehaald. Dus volgend jaar 2 veulens en geen 3. Van ooit 20 paarden hebben we er nu nog 6. En er staat er nog een op de nominatie om weg te gaan. Dan zijn het er 5. Word het overzichtelijk van.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:12

Gefeliciteerd met de verkoop Baudyh. Volgens mij hadden jullie een fokproduct bij de Gelderse ibop dit weekend, of niet?

Xritt oh ja je kunt duidelijk het verschil zien. Ben benieuwd wat het nu is.

Hier nog een foto van onze Hitmaker. Het is een pientere dame en ze doet het goed. Naast dat ze slim is, is ze ook echt heel lief. Ze bijt en slaat niet en is dol op aandacht.

Afbeelding

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25 min geleden

Xritt schreef:
Xritt schreef:
Ik heb een hele gekke vraag.
Weet iemand iets over de ontwikkeling van het hoofd van een paard? En mogelijke afwijkingen? Onze 2 jarige had altijd een normale ontwikkeling. Vandaag waren we sinds 3 maanden weer wezen kijken in de opfok. Het viel ons op dat haar hoofd er wat bijzonder uitziet. Het hoofd en dan vooral haar neus is vrij fors en breed. De andere 2 jarige hadden een vrij smalle neus, die van ons niet. Ik heb foto’s, zou iemand mee kunnen kijken. Ze groeit en eet verder goed.

Het kan wel dat als er weer tanden/kiezen doorkomen ze achter de neusgaten dat deel/rond de kaken wat voller/breder worden. Maar zo zonder beeld lastig inschatten of dat het kan zijn.

Daar had ik nog niet aangedacht. Iemand anders stuurde me dit ook door. De laatste foto is van een paar maanden terug. De eerste 2 van nu.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Het zit wel precies op die plek voor de tanden/kiezen.
Maar bloedworm uitsluiten is ook zeker niet verkeerd :j