Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:57

CdC schreef:
Weten jullie hoe het zit?
We fokten dit jaar o.a. een fijn merrieveulen van een hengst die - zo stond het ook vermeld op de site van de hengstenhouder - in Oldenburg was goedgekeurd. De merrie (keur sport) is KWPN geregistreerd. Met deze hengst rekende ik op een register A papier voor het veulen. Een veulen dat echt bedoeld is om de lijn van de merrie voort te zetten (fokkerij).
Na de geboorte van het veulen heb ik haar bij het KWPN geregistreerd en (je voelt ‘em vast aankomen) toen zag ik direct dat ze in het B register was geplaatst.
Alle andere veulens van deze hengst (geboren in 2024) hebben wel een registratie in register A.
Maar omdat de hengst zijn test niet heeft gelopen (dat was niet vermeld en konden we dus ook niet weten) is hij niet definitief ggk en krijgen de veulens van dit jaar een register B.
Ik vraag me af hoe dit uit te leggen is. Dit roept toch een vreemd soort ongelijke behandeling op?
Met een veulen dat 3 maanden eerder is geboren (in 2024), kun je wel naar de keuring.
Tweede vraag: kan ik deze merrie als ze 3 wordt wel in Oldenburg registreren?

Als die hengst de Prüfung niet gelopen heeft komt ze in Buch II. Dat is ook een soort B register. Dat is het risico van een hele jonge hengst gebruiken.

koend

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:51

Hoe is de stand van zaken eigenlijk qua sportindex dressuur bij kwpn.
Het lijkt mij oorverdovend stil.