Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evakir
Berichten: 58
Geregistreerd: 25-11-20

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:12

Ja het is zo gebeurd: Ik kwam aan op het KI centrum met Diamant in mijn hoofd (en Glasgow in de tweede plaats), maar toen ze haar scanden vroegen ze welke hengst ik in gedachten had. Ik zei dus diamant, toen zeiden ze zelf dat ze wel veel cysten had en dus moeilijker. Toen antwoordde ik dat ik dan toch liever Glasgow wou doen omdat die met drachtgarantie werkt. Ze zeiden dat ik er nog maar eens moest over nadenken als ik wou en de volgende ochtend moest bellen. Zo gezegd zo gedaan, de volgende ochtend heb ik hun gebeld dat ik er zeker van was dat ik Glasgow wou doen (heel duidelijk voor minder risico). Dit was in orde, 3 dagen later is ze geïnsemineerd, ik mag haar gaan ophalen. Ze staat 2 dagen thuis en ik krijg telefoon dat ze blijkbaar gemist zijn blabla dat degene die insemineert niet in het dossier had gekeken en dus dat ze diamant hadden gebruikt. Ze zeiden dat ik moest bellen na scan op 16 dagen en dan gingen we verder bespreken afhankelijk van als ze drachtig was of niet. Nu is de dierenarts vandaag geweest en ze is niet drachtig. (Sorry voor het hele boek, maar zo is het duidelijk hoop ik)

_lautje_

Berichten: 9317
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:28

Dan is het overduidelijk hun fout.
En lijkt mij moeten betalen niet echt een optie.

MizzMontana

Berichten: 5704
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:30

Hooguit gusttarief van Glasgow.
Vervelend voor je zeg dat het mis is gelopen en je nu geen drachtige merrie hebt.

Revali

Berichten: 1216
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:08

Vervelend. Lijkt mij wel een fout van hun, maar lijkt mij ook dat zij samen met jou tot een oplossing moeten kunnen komen.

Mijn Luigi is heel verkouden |o loopt dag en nacht buiten. Maar nu hoest ze aardig en neusje zit wel wat dicht. Misschien toch even van die pasta(antibiotica) geven een paar dagen

Evakir
Berichten: 58
Geregistreerd: 25-11-20

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:29

Oke, ik vind het positief dat jullie er zo over denken. Ik vind het geen probleem om wat tegemoet te komen, maar heb geen zin om zo veel geld te betalen voor niks...

Mijn merrie was 3 weken geleden verkouden, is met antibiotica snel genezen en nu is haar veulen verkouden... Heeft vandaag een spuitje met antibiotica gekregen.

lexa

Berichten: 764
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:23

Bij ons hadden we ook verkouden paarden. Een 3 jarige merrie antibiotica gegeven . Merries met veulens niet… uiteindelijk is alles beter geworden dus ik zou het even aankijken… Antibiotica maakt ook veel kapot

Evakir
Berichten: 58
Geregistreerd: 25-11-20

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:25

Beter volgende keer niet laten geven? De dierenarts had het eigenlijk gegeven voor ik het wist bij wijze van spreken. Dus ik ging ervan uit dat dat gewoon moest....

Oehlala
Berichten: 4326
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:38

Evakir schreef:
Beter volgende keer niet laten geven? De dierenarts had het eigenlijk gegeven voor ik het wist bij wijze van spreken. Dus ik ging ervan uit dat dat gewoon moest....


beetje je gevoel volgen. De mijne heb ik 2 weken aangekeken maar toen die iets zwaarder ademde heb ik er ook een kuur in gedaan. Het weer is best wel wisselvallig ook qua temperatuur en ze staan 24/7 buiten.

Revali

Berichten: 1216
Geregistreerd: 22-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 20:56

lexa schreef:
Bij ons hadden we ook verkouden paarden. Een 3 jarige merrie antibiotica gegeven . Merries met veulens niet… uiteindelijk is alles beter geworden dus ik zou het even aankijken… Antibiotica maakt ook veel kapot


Ja dat is zo. Maar ze is al 2 weken beetje zozo.. Dus dacht gaat wel over. Maar ze roggelt erover. En geel snot. Nou vind ik dat snot nog niet zo erg. Maar dat hoesten heb ik een hekel aan(vorig jaar haar zusje 2x dikke kuur gehad. Hoestte longen uit haar lijf. Dachten ze eerst nog aan Rhodococcus. Maar dat was gelukkig niet zo. Maar heeft heel lang geduurd voordat ze niet meer hoestte. Dus liever bij voorbaat maar zo'n pasta erin.

rensju

Berichten: 1607
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 22:53

Hier 2 4 jarigen in het voorjaar ook aan het hoesten en snot gehad. Ene dikke koorts en meteen AB gehad,snel genezen. De ander geen koorts, ging niet over, toch later AB gegeven en kwakkelt nu nog met snot. Blijft lastig zulke dingen

eilander

Berichten: 3258
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 08:18

Ik probeer het meestal ook zonder ab op te lossen. Maar niet ten koste van alles natuurlijk. Ook hier je gevoel volgen.

Gister paarden verweid. Dat ging niet helemaal goed.
De Zirocco nam een raam en trok met het touw door de handen.
Nu mis ik een heel lap vel van mijn vingers :(

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 08:21

Auw eilander! Niet te erg beschadigd? Hier had 1 van mijn paarden (merrie en veulen) ook een verkoudheid. Neusuitloop. Na 2 weken was het vanzelf over. Ze staan 24u buiten maar hebben grote inloopstal.
Nu zaterdag prijskamp met de 2 veulens!

Umeo
Berichten: 2248
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 09:04

Auw Eilander dat klinkt pijnlijk.

Het is ook echt het weer voor verkouden paarden/veulens :Y)

Iemand enig idee waarom Qannando niet meedoet in Gesves?

Umeo
Berichten: 2248
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 09:09


Carri
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 16:45

Umeo schreef:
Auw Eilander dat klinkt pijnlijk.

Het is ook echt het weer voor verkouden paarden/veulens :Y)

Iemand enig idee waarom Qannando niet meedoet in Gesves?

Ik heb vernomen dat hij grass disease heeft.....

besita
Berichten: 6818
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 18:00

Oei dat is niet goed :(

Revali

Berichten: 1216
Geregistreerd: 22-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 18:13

Loena vindt het maar vermoeiend dat ik elke dag kom :D
Afbeelding

Umeo
Berichten: 2248
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 20:41

Carri schreef:
Umeo schreef:
Auw Eilander dat klinkt pijnlijk.

Het is ook echt het weer voor verkouden paarden/veulens :Y)

Iemand enig idee waarom Qannando niet meedoet in Gesves?

Ik heb vernomen dat hij grass disease heeft.....


Oei dat is niet best...

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 21:21

Ik heb paar dagen geleden Qannando bezocht en hij is aan beterhand. In de winter gaat hij hengstencompetitie meedoen maar nu moet hij rusten en herstellen.

Afbeelding

Revali

Berichten: 1216
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 21:55

Mooie hengst. Hoe is hij op de benen? Stand?

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 23:20

Revali schreef:
Mooie hengst. Hoe is hij op de benen? Stand?

Zeer correct vind ik alleen wel lange benen. Ik heb een veulen ervan maar die is vooraan iets Frans maar komt door de moeder. (Moeder is van comme il faut). Verder correct gebouwd veulen met voldoende lengte.
Wel heel flexibel.

Hier zie je alle veulens waaronder die van mij https://www.qannando.be/nieuws/

Wat ik positief vind is dat hij ook past op moeilijke merrie zoals de mijne. Merrie veel bloed maar zot in hoofd. Het veulen superbraaf en voldoende bloed maar braaf naar kinderen

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 00:00

Ff een vraagje tussendoor: zijn bij jullie de veulens al geschetst/gechipt? Die van ons is nu ruim 3 maanden en nog niemand gezien. Binnenkort maar eens het KWPN bellen. Vroeg me af of het bij jullie ook zo lang duurt of dat dit alleen in regio Utrecht zo is.

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 06:52

Hier wel, maar laat ik via dierenarts doen. Nog geen paspoort gekregen. Zaterdag wordt mijne gespeend (5 maanden) en gaat hij naar de opfok. Heel benieuwd hoe dat gaat!
Afbeelding

Revali

Berichten: 1216
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 07:40

Klinkt goed Dario!!

Kwpn was vorig jaar bij ons zo enorm traag!! Heb ze nu beide bij zangersheide. Tegelijk. Heb 1 paspoort binnen :+ ben benieuwd wanneer die ander dan komt

besita
Berichten: 6818
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 07:46

Komt omdat ze standaard dna testen
Dat gaat allemaal naar Haarlingen labo , zodra het daarvan terugkomt drukken ze het paspoort af