Wie gaan er naar de IBOP dit jaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jollyjoker

Re: Wie gaan er naar de IBOP dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 23:35

trudydejong schreef:
Volgens mij kijken ze daar niet echt naar....
Ik heb de uitslagen van 4 december bekeken van de IBOP en daar was zelfs een voorlopig keurmerrie, die op de keuring:
Ex 80 pnt, G 80 pnt, Bew 85 pnt, die nu tijdens de IBOP 56,5 punten haalde....
Stap 11 Draf 11 Galop 12, Souplesse 6,5, houding/balans 5, rijdbaarheid 6, aanleg dressuurpaard 5.

Het paard werd vorig jaar zelfs reserve kampioen van de provincie Utrecht...
Van deze punten wordt je natuurlijk niet blij. Geen idee verder hoe het paard liep hoor, heb er niets van gezien...

Dat is mijn merrie! Naar ons inzicht liep de merrie prima. Ze was beetje brutaal naar het been door de spanning. Maar verder liep ze netjes. Ze mocht wel wat meer flitsen maar waar ze deze cijfers vandaan halen snap ik niet. Ik heb ook geen zin om me er verder druk over te maken. Ik ben blij met haar! Ben bang dat dit een jury is met de instelling dat uit de Daula stam alleen keuringspaarden komen en geen sportpaarden Boos!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 00:04

Heb je er niet om gevraagd dan JJ?
Wat gaven ze voor commentaar?

Ik vind het wel erg bizar.
Zag dat er best nog aardig wat voorlopig keurmerries niet geslaagd zijn. Ook niet in Oosteind....

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 10:36

We waren zo lamgeslagen door deze beoordeling dat ik mijn paard heb ingeladen en ben weggegaan. Er stonden ook mensen aan de kant met een open mond te luisteren naar de beoordeling. Hij vond dat ze achter nog wel eens een misstap maakte en daarom kreeg ze lage punten. Gestoord
We gaan nu afbouwen en eind maart krijgt ze haar eerste veulen. Daarna gaan we plan de campagne maken voor de toekomst. Voor mij is ze er geen haar slechter van geworden. Ach gut

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 10:58

Ik denk dat ik dat gevoel wel kan begrijpen!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 11:09

Dat denk ik inderdaad ook. Je hebt er zoveel tijd en energie in gestoken. En dan wordt je zo even afgekraakt!

Lekker van haar blijven genieten. Op de keuring hebben ze al laten zien dat het een super merrie is!!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:34

Op het moment dat het commentaar kwam zakte echt de grond onder mijn voeten vandaan......... Niet goed genoeg kan altijd maar zo slecht als dit Verward
Ik ga haar lekker volgend weekend nog een x B starten en daarna gaan we uitkijken naar de kleine Special D. die erin zit Haha!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 01:57

Die jury was wel apart idd, ze vonden bij 1 merrie ook dat de benen geschoren moesten worden. Alsof ze daar beter van gaan lopen? Verder vond ik wel dat ze goed commentaar geven, waar je wat aan hebt.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 09:09

patsur schreef:
Die jury was wel apart idd, ze vonden bij 1 merrie ook dat de benen geschoren moesten worden. Alsof ze daar beter van gaan lopen? Verder vond ik wel dat ze goed commentaar geven, waar je wat aan hebt.

Inderdaad, wat is dat voor een aparte opmerking... Misschien gaat het paard wel meesterlijk slaan als ze daar bij in de buurt komen met het scheerapparaat.
Het commentaar wat wij kregen, daar kon ik volkomen in mee komen. Het waren met name punten waarvan wij al wisten dat ze minder waren en waar we nu ook hard mee bezig zijn/waren. Dus wat dat betreft konden wij die man alleen maar gelijk geven.

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 10:11

Jollyjoker, gewoon volgend jaar nog een keer proberen als ik jou was. Lukt het dan nog niet (wat mij vreemd lijkt bij zo'n superpaard), probeer je het gewoon lekker door de sport te bereiken.
Onze jury maakte gelukkig geen aparte opmerkingen, en zei ook waar het op stond. Hij zag de minpunten, maar ook pluspunten. Lachen

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 10:14

Wij kregen ook appart commentaar hoor, ze is wel ster waardig maar dat kunnen we nu niet geven... we zien dat ze alles heel snel oppakt en weten zeker dat ze er wel komt. Ook een mooie is dat ze het papier binnen al hadden bekeken, en mijn vader hoorde dat ze concludeerde dat Erato maar een 2 de bezichtigings henst is en van het duitse stamboek: das jammer tis wel een mooi paard! Verder hadden ze gelijk qwa zwakke en sterke punten, alleen dednken wij dat het meer aan het papier ligt dan aan het paard, daar waren ze zo positief over!!??

Maar goed hoe je het ook went of keert, 73 punten is niet genoeg om welke rede dan ook! Wel afgelopen weekend genoeg punten gereden voor het M2!! Dus nog 10 te gaan...

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:12

Poehee schreef:
Wij kregen ook appart commentaar hoor, ze is wel ster waardig maar dat kunnen we nu niet geven... we zien dat ze alles heel snel oppakt en weten zeker dat ze er wel komt. Ook een mooie is dat ze het papier binnen al hadden bekeken, en mijn vader hoorde dat ze concludeerde dat Erato maar een 2 de bezichtigings henst is en van het duitse stamboek: das jammer tis wel een mooi paard! Verder hadden ze gelijk qwa zwakke en sterke punten, alleen dednken wij dat het meer aan het papier ligt dan aan het paard, daar waren ze zo positief over!!??

Maar goed hoe je het ook went of keert, 73 punten is niet genoeg om welke rede dan ook! Wel afgelopen weekend genoeg punten gereden voor het M2!! Dus nog 10 te gaan...

Ik hoorde in de kantine inderdaad de jury praten over je papier. Maar goed, dat lijkt mij ook niet meer dan logisch dat ze even het papier erbij pakken om te zien wat er voor hun staat. Ik heb wel de opmerking gehoord dat het al oud bloed was van je merrie. Maar voor de rest de andere opmerkingen niet.
Het is inderdaad wel vreemd als ze zeggen dat ze het wel in haar heeft, maar nu nog niet sterwaardig is. Want het is toch een aanlegtest? Als ze toch wel de aanleg heeft, dan is het toch al goed??

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 12:05

Ik ben ook een keertje gruwelijk de grond in getrapt met een IBOP proef.
Ik heb er daarom voor gekozen om mijn andere VL keurmerrie via de sport naar de definitieve keurschap te rijden, en niet onverdienstelijk want we zijn Z startgerechtigd dus aankomende zomer is ze Elite omdat ze ook PROK goedgekeurd is. En dan is het sportpredikaat al heel dichtbij.

Ik zou je paardje gewoon via de sport naar haar predikaat toe rijden en die IBOP maar gauw vergeten, en je lekker richten op je veulentje.
Het ging om de Gribaldimerrie toch? ( toen ik de uitslagen las dacht ik dat ze op zijn minst achterste voren door baan heen was gegaan.)

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:07

ullaatje schreef:
( toen ik de uitslagen las dacht ik dat ze op zijn minst achterste voren door baan heen was gegaan.)

Nou ik eigenlijk ook. En toen dus iemand hier in het topic vroeg of er ook naar de keuring uitslagen wordt gekeken, moest ik dan ook gelijk aan die uitslag denken. Niet wetende dat de eigenaar hier op Bokt zat, maar om een paard nou zo in de grond te trappen dat snap ik ook niet. Of je hebt het op de keuring niet goed gezien, of nu niet. Maar zo'n uitslag kan haast niet!!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:49

Vind het ook erg onwerkelijk, met een bovenbalk waar je U tegen zegt.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 00:53

trudydejong schreef:
patsur schreef:

Inderdaad, wat is dat voor een aparte opmerking... Misschien gaat het paard wel meesterlijk slaan als ze daar bij in de buurt komen met het scheerapparaat.
Het commentaar wat wij kregen, daar kon ik volkomen in mee komen. Het waren met name punten waarvan wij al wisten dat ze minder waren en waar we nu ook hard mee bezig zijn/waren. Dus wat dat betreft konden wij die man alleen maar gelijk geven.

Nee, paard staat op het land.. Had iemand van jullie startnummer 17? Of 24? Heb wel een aanal leuke foto's..
In diezelfde groep reed ook een jongen op een donkerbruin groot paard, heb daar ook een leuke hoofdfoto van. Weet iemand wie dat zijn? Misschien vinden ze het leuk om foto's te zien?

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 09:05

Bedoel je nummer 19?
Dat is Laurens Bongaards maar naar mijn idee zit hij hier niet op bokt en ik kom hem ook niet zo heel erg vaak tegen om het te vragen. Zijn adres gegevens staan bij de uitslagen, misschien dat je een foto kunt opsturen. Ik weet iet of je dat wilt?

Geen foto's van nummer 15?

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:53

Mijn instructrice (die Waula reed) is door verschillende mensen aangesproken dat de beoordeling belachelijk was. (zij kon deze mensen niet, ze hebben haar op een wedstrijd aangeproken)
Volgens geruchten is dit jurylid absoluut niet gecharmeerd van de merriestam.
Ben wel blij dat er meerdere mensen ronduit verbaasd waren over deze beoordeling. En inderdaad we gaan gewoon via de sport verder.

Burning_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:55

Doei!
Ik kom gewoon opeens binnenvallen.
Geen tijd en zin om alles door te lezen.

Was even benieuwd... is het jullie tegen of meegevallen?
Ik wil dit (of de eptm test) over 2 jaar ook doen met mijn merrieveulen.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:04

trudydejong schreef:
Bedoel je nummer 19?
Dat is Laurens Bongaards maar naar mijn idee zit hij hier niet op bokt en ik kom hem ook niet zo heel erg vaak tegen om het te vragen. Zijn adres gegevens staan bij de uitslagen, misschien dat je een foto kunt opsturen. Ik weet iet of je dat wilt?

Geen foto's van nummer 15?

Dankje, heb hem inmiddels gevonden op hyves en een bericht gestuurd.
Helaas geen foto's van 15, kwam net binnen met de beoordeling van 17, 18 en 19..
Sorry!

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 16:05

jollyjoker schreef:
Mijn instructrice (die Waula reed) is door verschillende mensen aangesproken dat de beoordeling belachelijk was. (zij kon deze mensen niet, ze hebben haar op een wedstrijd aangeproken)
Volgens geruchten is dit jurylid absoluut niet gecharmeerd van de merriestam.
Ben wel blij dat er meerdere mensen ronduit verbaasd waren over deze beoordeling. En inderdaad we gaan gewoon via de sport verder.

Absurd joh, wat een verhaal!

Je pakt het professioneel aan en dan zo'n bizarre uitslag met zo'n merrie? Het is natuurlijk verschrikkelijk balen, want laten we nou eerlijk zijn, met een goede merrie ga je naar de IBOP voor het Keur of Elite predikaat en dan dit?? Belachelijk, kan er niets anders over zeggen.
Wie waren de juryleden overigens?

Succes verder met de Grib, die komt er wel!!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:36

Natas87 schreef:
M'n paard is in November Keur geworden bij de IBOP van de Geldersen in Didam.. Haha!

Hee.
Misschien een beetje asociaal om hier zo binnen te denderen Haha!.
Maar zou ik eens een foto van je paard mogen zien?

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:25

zeanine schreef:
Heeft je merrie ook onvoldoende punten behaald op het exterieur dan kan ze na een voldoende IBOP worden aangeboden voor graadverhoging en daarbij ster worden.

Mijn merrie is eind november geslaagd voor de IBOP en is daar ter plekke ook voor stamboekopname aangeboden. Uitslag Ex 60, G 75, SPR 75. Kan ik nu dus voor haar graadverhoging (naar ster) aanvragen of begrijp ik dat verkeerd? Zo ja, hoe moet je dat doen, briefje KWPN??

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 14:07

Nee, dat kan niet.
Want ze heeft niet genoeg punten voor exterieur gekregen.
Je moet dan volgend jaar weer een nieuwe poging wagen en hopen dat ze dan wel 70 punten voor Ex haalt.

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 15:02

Je kan inderdaad een jaar later nog eens naar de stamboekkeuring maar aangezien ze nu maar 60 punten heeft gekregen is de kans eigenlijk nihiel dat ze nog ooit ster gaat worden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 15:23

prokken Z springen en/of Z2 dressuur sportpredikaat aanvragen en het opnieuw proberen. Lachen